مجله اینترنتی رمز موفقیت

شما چه تعریفی از ثروت واقعی دارید

وقتیکه صحبت از ثروت می‌شود، اکثر مردم به خودروهای لوکس، خانه‌های پر زرق و برق و مسافرتهای پرخرج در هتلهای گران‌قیمت فکر می‌کنند. اما اگر نگاه عمیق‌تری به زندگی‌مان بیندازیم آیا اینها چیزهایی هستند که در زندگی برایمان پراهمیت است؟ من خودم فکر می‌کنم که ما برای وقتمان بیشتر از پول ارزش قائل هستیم.

برای مثال ما دوست داریم وقت کافی برای گذراندن با دوستان و خانواده و لذت بردن از همنشینی با آنها و انجام کارهای مورد علاقه داشته باشیم. خوب حالا آیا واقعاً مهم است که در یک هتل ساحلی پنج ستاره باشد یا قدم زدن در ساحل محلی؟ مطمئناً هتل ساحلی عالیه ولی آیا موضوع اصلی این نیست که وقت باارزشمان را با کسانی که برای ما اهمیت دارند بگذرانیم؟

به اعتقاد من بسیاری از مردم در جستجویشان برای موفقیت به جاده خاکی می‌زنند و فراموش می‌کنند چه چیزی در زندگی واقعاً برایشان مهم است. آنها ساعتهای متمادی بطرز مسخره‌ای بدون اینکه پایان واقع‌بینانه‌ای داشته باشد کار می‌کنند. آنها وقت، سلامتی، خانواده و دوستان خود را بخاطر پول می‌فروشند و در آخر وقتی برای گذراندن با کسی ندارند.

بهترین تعریف ثروت که تا کنون شنیده‌ام

این تعریف از رابرت کیوساکی است که می‌گوید…

ثروت، تعداد روزهایی‌ست که می‌توانید بدون کارکردن و با حفظ سطح زندگی، خود را سرپا نگهدارید.

قابل ذکر است که او توضیحی درباره کیفیت سطح زندگی نمی‌دهد. او درباره عدم نیاز به کار کردن صحبت می‌کند طوری که سطح زندگی فعلی خود را بدون کاهش سرمایه پولی خود حفظ کنید. بنابراین یا باید مبلغ قابل توجهی اندوخته بانکی داشته باشید یا راهی برای خلق درآمد پیدا کنید که لازم نباشد وقت خودتان را در ازای پول بگذارید.

خوب آیا این همان چیزی نیست که همه ما بدنبالش هستیم… راهی برای خلق درآمد بدون اینکه وقت گرانبهای خود را در ازای آن معامله کنیم؟

شایع‌ترین اشتباه هنگام شروع یک کسب‌وکار

اگر کسب‌وکاری را شروع می‌کنید که متکی بر مهارتهای منحصر بفرد خودتان است، در این صورت خیلی سخت است که به خواسته خودتان که آزادی وقت است برسید. می‌شود گفت که با اینکار فقط شغلی برای خودتان دست‌وپا می‌کنید و برای خودتان کار می‌کنید… باضافه اینکه حالا تمام فشارهای جانبی اداره یک کسب‌وکار بر دوش‌تان است.

حرف مرا بپذیرید… از روی تجربه این حرفها را می‌زنم چون قبلاً این کارها را کرده‌ام.

بنابراین چگونه معامله وقت‌تان را با پول متوقف می‌کنید؟

برای رسیدن به آزادی واقعی در وقت‌تان، نیاز به سیستمی دارید که فارغ از وقتتان در آن سرمایه‌گذاری کنید که همزمان با رشد کسب‌وکارتان درآمد جانبی برای شما خلق کند. شما می‌توانید با کار و تلاش یا خودتان سیستمی خلق کنید یا از سیستمهای موجود استفاده کنید.

این چیزیست که یک سیستم صحیح کسب‌وکار خانگی به شما عرضه می‌کند… البته اگر که دید کاملاً بازی به روشهای متفاوت اندیشیدن و متفاوت کار کردن داشته باشید. همانطور که آلبرت اینشتین گفت:

دیوانگی: انجام کاری بطور مکرر و انتظار نتایج متفاوت داشتن.

خوب اگر شغلی دارید یا برای خودتان کار می‌کنید حالا خوب می‌دانید که سیستم کاری شما چگونه عمل می‌کند. آیا وقت آن نرسیده است که دنبال راه‌حل بهتری باشید؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.