مجله اینترنتی رمز موفقیت

۱۰ درسی که هر کار آفرین باید بداند

شروع یک تجارت مانند صعود به قله است- کوه نوردان موفق هنگام حرکت به نوک قله نگاه نمی کنند بلکه ۱۰ متر جلوتر را می پایند.بدون شک، به عنوان یک کارآفرین، برای دانستن اینکه چه چیزهای برای توسعه یک کسب و کار لازم است، در جستجوی توصیه هایی از منابع مختلف مثل دوستان، شریکان، مشاوران، و سرمایه گذاران هستید. بعضی از این توصیه ها مفید هستند و بعضی خیر. و باعث سر درگمی تان می شود. این تجربه گیج کننده را بعضی ها در هنگام تاسیس شرکت داشتند.

۱ . این یک مسابقه دو ماراتون است شما در حد توانتان بدوید.

هدف شما افزایش شانس موفقیت است. کارآفرین بودن آسان نیست و از خود گذشتگی بسیاری می خواهد. موفقیت یک شبه نداریم، اما داستان بیشتر موفقیتها پر هیاهو است. نمودار موفقیت در اکثر موارد خطی نیست و گاهی اوقات فراز و نشیب ، چپ و راست ، و پس و پیش دارد. هدف برداشتن روزانه یک یا دو گام به جلو است، با علم به اینکه گاهی اوقات عقب گرد هم هست. کارآفرینی شبیه صعود به قله است. کوه نوردان موفق چشم به نوک قله ندارند؛ آنها ۱۰ متر جلوتر را می پایند و پیش می روند و سپس ۱۰ متر بعدی و الی آخر. ساختن یک تجارت زمان می برد و حین پیشروی بایستی آمادگی روبرویی با طوفانها را داشته باشید و نیز از فرصتهای خوب پیش آمده استفاده کنید.

۲ . کسی به عنوان کارشناس خبره وجود ندارد.

به آنچه مشاوران می گویند گوش فرا دهید، اما باید بدانید شما تنها کسی هستید که می خواهید این کسب و کار را در این زمان خاص انجام دهید. نمونه های قبل از شما، یک نسخه دقیق از تجارت شما نیست و اگر تجارتی در گذشته جواب داده، این طور نیست که در حال حاضر هم جواب بدهد. بنا به دلایل بالا به کارشناسان خبره اعتقادی نیست. کسانی هستند که در رابطه با یک موضوع خاص نسبت به دیگران آگاهی بیشتری دارند ، اما معمولاً اطلاعات شان مربوط به گذشته می باشد و تغییرات شرایط محیطی و زمانی منجر به کهنه شدن اطلاعات شان می شود. کارشناسان خبره نظرات مفیدی ارائه می دهند ولی ممکن است بروز نبوده به طور صد در صد قابل اتکا نباشد.

۳ . توپ پینک پنگ نباشید.

پذیرای نظرات دیگران باشید ولی بیاموزید که توپ پینگ پنگ نباشید. کارآفرینان باید اعتماد به نفس همراه با فروتنی داشته و درک بالایی از مطالب و محیط اطراف داشته باشند. آنها بازخوردها را میگیرند و می دانند حتی اگر باهوش هم باشند، نمی توانند به تنهایی کاری را انجام دهند. در نتیجه، کارآفرینان باید اعتماد به نفس داشته و بازخوردها را خیلی خوب بگیرند و ایده شان درباره یک تجارت را مخفی نگه دارند. آنها دیدگاهی از تجارتشان دارند که برداشت منحصر به فرد خودشان است و تجارتشان را حول آن ایده بنا می کنند.

۴ . از چهار دیواری شرکت بیرون بروید.

همیشه عمل گرا باشید. ساختن یک کسب و کار این گونه نیست که جلوی وایت بورد نشسته و خواسته های مشتریان و چگونگی کمک آنها به رشد کسب و کارتان را در ذهنتان تجسم کنید. باید عملاً ببینید مشتریان چه می خواهند؟ چگونه باید کالایتان را به آنها بفروشید؟ اگر به این موضوع توجه نکنید، محصول ناقصی تولید کرده و فروخته اید که موفق نمی شود. بنابراین یک محصول در مقیاس کوچک تولید کرده و دریابید چه دسته از مشتریانی دارد و چقدر حاضرند برایش پول بدهند. سپس محصولتان را در مقیاس وسیعتر تولید کرده و بازخورد مشتریانتان را بررسی کنید.

۵ . دیوانه وار تمرکز کنید.

استارت آپ هایی موفق می شود که تمرکز زیادی روی یک مدل درآمدی مشخص، یک دسته مشخص از مشتریان، و یک روش کاری مشخص داشته باشند. وقتی به موفقیت اولیه رسیدید، می توانید کارتان را گسترش دهید، اما در شروع کار، بایستی روی مدل درآمدی و مدل رشد تجارتتان کار کنید. مدل درآمدی: چگونه درآمدسازی می کنید. مدل رشد: چگونه درامدتان را افزایش می دهید. استارت آپ های بسیاری بوده اند که به خاطر داشتن چندین مدل فروش و طیف ناهمگونی از مشتریان همگی ورشکست شدند.

۶ . اقتصادی عمل کنید.

بسیاری از تلاشهای کارآفرینی شکست می خورد و بسیاری از ایده هایتان نیز به شکست می انجامد. بهترین شیوه برای افزایش شانس موفقیتتان این است که تا جای ممکن هوشیار باشید. بهترین روش برای انجام این کار صرفه جو بودن است. بنابراین با پولتان هوشیارانه برخورد کنید، ولی طوری نباشد که پیشرفتتان محدود شود. وقتی مدل درآمدی و مدل رشد درستی داشته و رقابت عادلانه ای وجود داشته باشد، آنگاه می توانید سرمایه گذاریتان را شروع کنید. تجارت نرخ رشد طبیعی دارد که با افزایش سرمایه می توان آن را بیشتر کرد، اما در برخی موارد سرمایه گذاری اضافی، هدر دادن پول و ناکارامد است.

۷ . بی طرف باشید.

استارت آپ ضعیف را بهینه کنید و هنگام قضاوت در مورد کسب و کارتان بی طرف باشید. ببینید آیا واقعاً جواب میدهد؟ کارآفرینان به راحتی در تله عدم بی طرفی می افتند. آنها می دانند جایی از کار اشکال دارد اما خودشان را گول میزنند که همه چیز درست کار می کند. خودتان را گول نزنید، و ایرادات کسب و کارتان را یافته و حسب موارد آنها را تصحیح کنید.

۸ . افراد نوآور را بیابید.

در جستجوی افراد نوآور در اطرافتان و از بین مشتریانتان باشید. برای حل مسائل و مشکلات کسب و کارتان به اینگونه افراد نیاز دارید.

۹ . شانس دو طرفه است.

شانس همواره وجود دارد. مهم نیست چقدر سخت کار میکنید، شانس خوب و بد همیشه وجود دارد. شانس خوب یک نعمت است اما وقتی که به طرف شما میاید، تشخیص دهید و از آن نهایت استفاده را ببرید و وقتیکه بدشانسی آوردید، برای خودتان متاسف نباشید چون شکست گاهی اوقات وجود دارد. تنها سوال این است که : شما چطور با آن روبرو میشوید؟ آیا اخم کرده و فکر میکنید ” چرا من؟” یا مقابلش ایستاده و استقامت میکنید؟ و بخاطر داشته باشید، شانس دوطرفه است. بنابراین اگر اتفاق مطلوبی رخ میدهد، شکرگذار باشید.

۱۰ . آخرین توصیه.

این شرکت شماست. مشاوران و سرمایه گذاران برای کمک به شما هستند، اما در نهایت این کسب و کار مال شماست. اگر به چیزی نیاز دارید، از مشاوران خود کمک بگیرید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.