مجله اینترنتی رمز موفقیت

۷ جمله‌ای که افراد موفق هیچگاه بر زبان نمی‌آورند

?????????????????????????????????????????????????????????

موفقیت چیزی نیست که یک شبه بدست آید. کار سخت، زمان و فداکاری بسیاری در ورای آن نهفته است. تمام رهبران موفق، کارآفرینان و نیز ایده‌آلیستهای موفق، این مسیر را پیمودند و با تلاش طاقت فرسایی که در راه باورهایشان داشتند به اجتماع ثابت کردند که هر کسی می‌تواند خود را از این بندی که فکر می‌کند جلوی پیشرفتش را می‌گیرد برهاند. اگرچه هر کدام راه خودشان را رفتند ولی مقصدشان یک چیز بود: موفقیت.

عوامل بسیاری در موفقیت این افراد دخیل است. استیو سیبولد، نویسنده کتاب “ثروتمندان چگونه می‌اندیشند”، با هزاران میلیونر در طی بیش از سه دهه، مصاحبه کرد تا راز موفقیت و ثروت آنها را دریابد.

پاسخ خیلی ساده بود: استیو دریافت که موفقیت ارتباطی به فرد یا مکان مشخصی ندارد – چیزی که واقعاً آنها را میلیونر کرد طرز فکرشان بود، بسوی هدفشان پیش می‌رفتند و هیچ مانعی جلودارشان نبود. این طرز فکر آنها را به هدفشان، که ثروت بود، رساند.

اکنون ۷ جمله را برای شما بازگو می‌کنم که آنها هیچگاه برزبان نمی‌آورند چون در تضاد با نگرش آنهاست.

۱ . “از شغلم متنفرم”

یا مثل این جملات: “از این شرکت متنفرم،” “رئیسم آدم بی‌فکریه”

یکی از صفتهای تحسین‌برانگیزی که افراد موفق دارند این است که در مورد شغل یا محل کارشان، هیچگاه نظر منفی ابراز نمی‌کنند. حتی اگر در موقعیت نامساعدی قرار گیرند یا اطرافشان پر از انرژی منفی باشد، از گفتن جملات بالا اجتناب می‌کنند. این اظهارات منفی نتیجه‌ای دربر نداشته و فقط سفرشان به سمت موفقیت را کند می‌کند. آنها بجای بازخواست شخص، شغل یا شرکت، سعی می‌کنند با استفاده از واقعیتهای موجود و تاکتیکهای مناسب و با بی‌طرفی کامل، راه‌حلی برای مشکل پیدا کنند.

۲ . “عادلانه نیست”

یا “انتظارم بیشتر از این بود”

آیا رقیب شما در شرکت پاداش، مزایا یا ارتقا گرفت و شما هیچ، در حالیکه شما دوبرابر کار می‌کردید؟ یکی از اشتباهاتی که افراد موفق هرگز مرتکب نمی‌شوند، لفاظی و بیهوده‌گویی درباره بی‌عدالتی‌های زندگی است. خیلی چیزها در زندگی‌مان ناعادلانه است و باید به آنها عادت کنیم. موفقیت به شما تقدیم نمی‌شود – باید کار کنید تا به آن برسید، و به خودتان نشان دهید که لیاقتش را دارید.

بجای ناله و شکایت، سعی کنید فعال باشید نه اینکه ناملایمات شما را مغلوب کند. دنبال مقصر نباشید که فقط روحیه شما را تضعیف می‌کند. اگر فکر می‌کنید لیاقت بیشتری دارید، با انجام دادن یک کار برجسته این موضوع را ثابت کنید.

۳ . “قبلاً کارها اینطوری انجام نمی‌شد”

نوآوری یکی از ویژگی‌های کلیدی افراد موفق است. چیزهای جدید و روشهای نو را امتحان کنید و هراس نداشته باشید. با آزمودن چیزها و روشهای نو، تجربیات بزرگی کسب می‌کنید.

استیو جابز را مثال می‌زنم: وی شدیداً مشتاق ایده‌ها و طرحهای نو بود و همین اشتیاق باعث خلق آیفون و آیپد گردید، که دنیا را دگرگون کردند. او می‌گفت، “خلاقیت مرز بین یک رهبر و یک پیرو را مشخص می‌کند.”

حتی اگر با ایده کسی موافق نیستید، بجای مخالفت بگویید، “ایده جالبیه،طرز کارش چطوریه؟” یا اینکه، “روش جدیدیه. باید در مورد نقاط قوت و ضعفش بحث و مطالعه کنیم.” خودرأی نباشید و هراسی از برخورد با چیزهای جدید نداشته باشید – با این طرزفکر موفقیت به سراغ شما نمی‌آید.

۴ . “وظیفه من نیست”

یا “مشکل من نیست،” و یا “برای این کارا بهم پول نمیدن”

قانون بزرگی هست که افراد موفق از آن پیروی می‌کنند: اگر طالب موفقیت راستین هستید، به پیشرفت دیگران هم کمک کنید. وارن بافت می‌گوید، “کسی زیر سایه نشسته است زیرا کس دیگری سالها پیش درختی آنجا کاشت.”

کار تیمی باعث نزدیکی و تسریع در موفقیت می‌شود، و اگر بازیکن این تیم نباشید موفقیت به سراغ شما نمی‌آید. شاید ثروتمند باشید، شاید موفق باشید، اما در پشت این موفقیت و اعتبار، کار سخت و ازخودگذشتگی کارمندان و اعضای شرکت شما قرار دارد.

۵ . “غیرممکنه”

یا اینکه “شدنی نیست” یا “کار من نیست”

افراد موفق می‌دانند که مرزها و محدودیتها ساخته ذهن است، و ما خودمان این محدودیتها را در خودمان ایجاد کردیم. اینگونه اظهارات الزاماً شما را از دستیابی به درجات اعلی باز می‌دارد. کسانی که بدنبال موفقیت هستند شکایتی از موانع و مشکلات ندارند؛ در عوض راهی برای حذف یا دور زدن موانع می‌یابند و از خلاقیت‌شان برای برخورد و پیروزی بر موانع استفاده می‌کنند.

کلمات منفی مثل “نمی‌تونم” “نمی‌خام” و “غیرممکنه” هیچگاه از دهان افراد موفق بیرون نمی‌آید. آنها می‌دانند که شکایت کمکی به آنها نمی‌کند، اما با برخورد و مبارزه با موانع در نهایت به پیروزی می‌رسند.

۶ . “کاش میتونستم …”

پشیمانی بدترین احساسی‌ست که با آن مواجه می‌شویم. افراد موفق هرگز فرصت پشیمان شدن به خودشان نمی‌دهند. و این به دو دلیل است: یا اینکه بدون توجه به شانس، از فرصتها استفاده می‌کنند؛ یا آنقدر ادامه می‌دهند تا فرصت دیگری که در انتظارشان است را پیدا و استفاده کنند. پشیمانی میهمان هیچ‌کس نیست.

۷ . “چاره دیگه‌ای ندارم”

یا “انتخاب دیگری ندارم. همه سعی خودم رو کردم”

انتخابها و فرصتهای متعددی در دست است و افراد موفق می‌دانند که چگونه راهشان را به طرف این فرصتها باز کنند. گفتن اینکه راه دیگری ندارم، باعث می‌شود خودمان را قربانی بپنداریم و اینکه مغلوب شرایط محیط شده‌ایم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.