مجله اینترنتی رمز موفقیت

چرا باید خودخواه باشید تا موفق شوید

برای موفق شدن باید خودخواه باشید، در غیر این صورت هرگز موفق نمی‌شوید. و هروقت که به درجات بالای موفقیت رسیدید، باید خودخواهی را کنار بگذارید. در دسترس باشید. حضور داشته باشید. خود را تافته جدا بافته نپندارید.

مایکل جردن

آیا برای موفقیت باید خودخواه باشید؟ پاسخ کوتاه: آری!

اما نه آن خودخواهی که شاید در ذهن خود فکر بکنید. از دید مثبت به قضیه نگاه کنید. منظور من آن نوع خودخواهی نیست که اطرافیان شما را عصبانی کرده و می‌رنجاند، بلکه آن زمان که لازم است شاد و سرزنده و کامیاب باشید به همان اندازه خودخواه باشید. راه خود را بروید و توجهی به اطرافیان نداشته باشید.

قاعده‌ی زندگی این است که هر وقت شاد و بانشاط هستید، اتفاقات خوب رخ می‌دهد، پس لزوماً باید یاد بگیرید بدون توجه به نظرات، حرفها، یا واکنش دیگران، کارهایی که از دست‌تان ساخته است را برای رسیدن به حداکثر پتانسیل خود انجام دهید.

برای شادمانی و موفقیت لازم است خودخواه باشید

فقط کارهایی بکنید که شما را خوش‌حال می‌کند، به چیزهای دیگر فکر نکنید، خودخواه باشید. وقتی که سرحال و بانشاط باشید، انسانهای خوب را ملاقات می‌کنید و ایده‌های خوبی برای کسب ثروت و موفقیت دستگیرتان می‌شود. به هر کاری که باعث رضایت درونی و خرسندی شما می‌شود دست بزنید. برای نمونه این سخن از جن سیمونز را بخوانید:

نکته غم‌انگیز این است که اکثر مردم قبل از اینکه کارهایی که آنها را خوش‌حال و راضی می‌کند را انجام دهند واکنش دیگران را در نظر می‌گیرند. زمان مثل برق می‌گذرد؛ کمترین کاری که می‌توانیم بکنیم این است که شاد باشیم، و تنها راه برای این کار خودخواه بودن است.

جن سیمونز

گاهی اوقات انجام یک کاری شاید برای‌تان سرگرم‌کننده و رضایت‌بخش نباشد، ولی می‌دانید که به شما احساسی از موفقیت بدست می‌دهد و باعث می‌شود در درازمدت احساس خوبی داشته باشید مثل تمرین‌های هر روزه برای آن مسابقه ورزشی که در پیش رو دارید.

اینها کارهایی‌ست که دوست دارید در زندگی‌تان انجام دهید؛ این کارها برای شما جایگاهی فراهم می‌کند. بی‌هدف و سرگردان در آرزوی اتفاقات خوب نباشید، خودخواه باشید و کارهایی بکنید که فکر می‌کنید برایتان خوشایند است.

دنبال لذت‌های زودگذر نباشید – بروید دنبال لذت‌های دائمی

شادی‌های گذرا را با رضایت باطنی و دائمی اشتباه نگیرید چون در این صورت، بجای لذت بردن از زندگی، لطمه‌ی بزرگی به خود وارد می‌کنید. احساسات ما هر روز تغییر می‌کند، ولی احساسات واقعی‌مان همان است که ما را خوش و خرسند نگه می‌دارد. پس به کارهایی که به شما لذت گذرا می‌دهند تکیه نکنید. بروید کارهایی بکنید که لذت موفقیت واقعی و ماندگار برای‌تان در پی دارد، خواه دویدن در کنار ساحل باشد یا شرکت در سمینارها و رخدادهای اجتماعی که افراد جدیدی را ملاقات کنید.

این نوع کارها نه فقط احساسات ظاهری بلکه احساسات باطنی شما را هم تغییر می‌دهند. وقتی که اسیر احساسات ظاهری باشید، به موفقیت واقعی نخواهید رسید چون این احساسات گذرا هستند. دنبال لذت‌های زودگذر نباشید زیرا اینها باعث رکود و رخوت در شما می‌شود و هرگز شما را به آن جایگاهی که واقعاً آرزو دارید نمی‌رساند.

با شجاعت و اعتماد به نفس تصمیم بگیرید

اگر دوست دارید در تمام زمینه‌های زندگی‌تان سربلند و سرافراز باشید، باید یاد بگیرید به کارهایی که باب میل شما نیست «نه» بگویید، چون آنها را دوست ندارید. به همین سادگی! اینجاست که پای شجاعت و اعتماد به نفس به میان می‌آید؛ بیشتر اشخاص موفق آنقدر جسور هستند که کاری را که دوست دارند انجام می‌دهند، نه آن کاری که دیگران دوست دارند. باید آنقدر قوی باشید که روی باورهای‌تان و روی کارهایی که در زندگی خوشحال‌تان می‌کند پافشاری کنید. خیلی از مردم در نقش کسی دیگر زندگی می‌کنند چون آنقدر خودخواه نیستند که بروند دنبال چیزهایی که خودشان دوست دارند، و فکر می‌کنید چه آینده‌ای در انتظارشان است؟ بیشتر این مردم با بحرانهای طبقه متوسط درگیر خواهند بود.

اگر به دنبال زندگی سعادت‌مندانه هستید، باید آنقدر اعتماد به نفس داشته باشید که علیرغم طرزفکر و احساس دیگران نسبت به رویاهای‌تان، به دنبال عشق حقیقی زندگی‌تان بروید. مردمی که بالاترین لذت را در زندگی می‌برند، شجاعت و اعتماد به نفس لازم را برای انجام کارهای مورد علاقه خود دارند چون می‌دانند چه چیزی آنها را شاد و راضی می‌کند.

وقتی که پای شاد بودن و لذت بردن از زندگی به میان می‌آید، به شدت خودخواه باشید چون زندگی کوتاه است و شما دوست دارید این دنیا را با خاطرات به یاد ماندنی و اوقات خوش ترک کنید. به شما قول می‌دهم هر وقت در جستجوی راههایی برای خلق لحظات خوش در یک یک روزهای زندگی خود باشید آنگاه اتفاقات خوشایندی برای شما رخ خواهد داد.

شاد و سربلند باشید!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.