مجله اینترنتی رمز موفقیت

شما جزو این ٪۵ می‌شوید … یا ٪۹۵؟

نمودار آماری زیر سالهاست که بدون تغییر مانده است. این نمودار نشان‌دهنده وضعیت مالی مردم هنگام رسیدن به سن بازنشستگی است. این نمودار در مورد کشورهای دیگر هم تقریباً به همین صورت است و به نظر می‌رسد یک اصل جهانی است.

این نمودار نشان می دهد که ٪۵۹ از مردم هنگام رسیدن به سن بازنشستگی هنوز از نظر مالی در تنگنا هستند. آنها تمام عمرشان را با وعده بازنشستگی کار کردند و در نهایت با تکیه بر حقوق بازنشستگی دولت یا کمک خانواده و دوستان روزگار می گذرانند.

نکته جالبی هم که در این نمودار دیده می‌شود این است که ٪۳۶ فوت خواهند کرد. سرطان و بیماریهای قلبی علت فوت نیمی از این ٪۳۶ است. به همین دلیل است که داشتن شیوه زندگی سالم برای رسیدن به حداقل ۶۵ سالگی مهم است.

بنابراین شما چگونه جزو آن ٪۵ می‌شوید؟

معنای ساده استقلال مالی یا ثروتمندی، این است که درآمد کافی از داراییهای جانبی‌تان داشته باشید تا با آن هزینه‌های زندگی خود را پوشش دهید. در حقیقت ثروتمند بودن به معنی داشتن عمارت‌های آنچنانی و ماشین‌های لوکس نیست.

به اعتقاد من ثروت واقعی یعنی کاملاً در اختیار خود باشید و هر وقت هر کاری که دوست دارید انجام دهید.

این بدان معنی است که از داراییهای‌تان یک درامد جانبی برای خود ایجاد کنید که هزینه‌های زندگی‌تان را پوشش دهد. وقتی به این نقطه رسیدید می توانید با وقت‌تان که کاملاً در اختیار شماست هر کاری که دوست دارید انجام دهید. می توانید تصمیم به افزایش درآمدتان بگیرید، در امور خیریه فعالیت کنید، با خانواده‌تان وقت بگذرانید یا هر روز در کنار ساحل بنشینید.

همه کاری که باید بکنید این است که درامد جانبی خود را حفظ کنید و اگر راه درستی را انتخاب کرده باشید درامد‌تان خودبخود و بدون نیاز به شما رشد کرده و ادامه خواهد یافت.

واقعاً به چه مقدار پول نیاز دارید؟

به اعتقاد من بسیاری از مردم وقتی به پولدار شدن فکر می‌کنند، بی‌خیال آن می‌شوند چون فکر می‌کنند نیاز به درامد بسیار بالا از دارایی‌های سرمایه‌ای خود دارند.

واقعیت این است که شما فقط به اندازه ای درامد نیاز دارید که بتوانید از پس هزینه‌های زندگی‌تان برآیید.

برای مثال اگر درامد شما ۵۰۰۰۰ واحد پولی‌تان در سال از شغل یا کسب و کارتان است (وبیشتر از درامدتان خرج نمی‌کنید) آنگاه به ۴۰۰۰ واحد پولی‌تان درامد در ماه از سرمایه‌گذاریهای‌تان نیاز دارید تا بازنشسته شوید. اگر خوب فکر کنید می‌بینید که مبلغ زیادی نیست و شما از عهده آن برمی‌آیید.

عدد جادویی شما چیست؟

براحتی حساب کنید که به چه میزان درامد در ماه نیاز دارید تا هزینه‌های جاری‌تان را پوشش دهید. با حذف مخارج اضافی می‌توانید سریعتر به هدفتان برسید.

بخاطر داشته باشید به محض اینکه به استقلال مالی دست پیدا کردید آنگاه می‌توانید درامد جانبی‌تان را افزایش دهید تا سطح رفاهی و استاندارد زندگی خود را بالاتر ببرید.

خطر درامد جانبی

اگر به درامد جانبی‌تان دست پیدا کردید و سپس شروع به خرج کردن این پول اضافی بکنید… آنگاه حتی به درامد بیشتری برای بازنشستگی محتاج می‌شوید. شما باید انضباط مالی داشته باشید طوری که درامد جانبی‌تان برای افزایش درامد جانبی بکار گرفته شود نه اینکه فوراً خرج کنید.

شما می‌توانید آن را در کسب و کارتان مجدداً سرمایه گذاری کنید یا بدهی‌تان را بپردازید. ایده اصلی این است که به استقلال مالی برسید… نه اینکه برده پول شوید.

چه زمانی باید ساختن درامد جانبی را شروع کنید؟

درامد جانبی به این معنی نیست که بیرون رفته و شغلی پیدا کنید که سر برج چک حقوقی‌تان را بگیرید. ساختن درامد جانبی نیاز به زمان دارد و به همین خاطر است که تعداد کمی از مردم آن را دارند. شما باید از برخی لذتهای زندگی دست بکشید.

کاملاً به خودتان بستگی دارد که تصمیم بگیرید در پایان یک روز کاری، فعالیت جانبی خود را شروع کنید. می دانم که همه ما سرمان شلوغ است اما این مهم است که با صرف وقت به اندازه چند ساعت در هفنه برای ساختن آینده‌مان به مدت چند سال خیال‌مان راحت باشد.

اگر دست بکار نشوید همچنان از استقلال مالی فاصله دارید. آزادی فقط به سراغ کسانی می‌آید که آن را جزو اولویت‌های زندگی‌شان قرار می‌دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.