مجله اینترنتی رمز موفقیت

آموزش گام به گام موفقیت مالی از رابرت کیوساکی

مدیریت صحیح پول یکی از مهارتهای کلیدی موفقیت است. بسیاری از اشخاص موفق در اوایل زندگی از پول استفاده مفید و بهینه می‌کنند. آمادگی در برخورد با چالشها و تهدیدات مالی، همچون جنبه‌های دیگر زندگی مهم است. با صرف وقت و آموختن چند اصل کلیدی، آسودگی خیال و آینده خود را تضمین کنید.

۱ . آنها بی‌رویه خرج نمی‌کنند؛ آنها پایین‌تر از درآمدشان زندگی می‌کنند.

یکی از اساسی‌ترین مهارتهای مدیریت پول، زندگی کردن در سطحی پایین‌تر از درآمدتان است. بیشتر ثروتمندان این اصل را جزو اصول اولیه و اساسی خود قرار داده‌اند. برای مثال، سر جان تمپلتون، که با سرمایه‌گذاری میلیاردر شد، ٪۵۰ از درآمدش را پس‌انداز می‌کرد و این کار باعث زندگی در سطحی پایین‌تر از میانگین جامعه شد. اگر این میزان بالاتر از توانایی شماست، جای نگرانی نیست! با پس انداز ۱۰الی ۱۵٪ از درآمدتان نیز می‌توانید به موفقیت مالی برسید.

۲ . آنها روی قیمت تمرکز نمی‌کنند؛ ارزشی که آن کالا ایجاد می‌کند برایشان مهم است.

قیمتی که برای یک سرمایه‌گذاری، یک وعده غذایی یا یک دست لباس می‌پردازید فقط یک روی سکه است. افراد موفق به آن روی سکه یعنی ارزش آن کالا بیشتر دقت و توجه می‌کنند. در مورد سرمایه گذاری، آنها چشم‌انداز رشد آن در آینده را در نظر می‌گیرند و در مورد وسایل شخصی، آنها به کالاهای باکیفیت و با دوام بیشتر توجه می‌کنند، برای مثال، یک کفش شیک که ۲۰۰ دلار قیمت دارد کالای با ارزش و بادوامی‌ست که سالها قابل استفاده است. نکته

کالاهای باکیفیتی که سالها دوام می‌آورند را بخرید.

۳ . آنها بعد از هر تغییر بزرگ در زندگی، سرمایه خود را بررسی مجدد می‌کنند.

ازدواج، خریدهای بزرگ، مسافرتها و تغییرات بزرگ دیگر، مسائلی هستند که برای اشخاص موفق مهم بوده و در هر دوره حداقل یکساله با خودشان یا کارشناسان خبره نشسته و تاثیر این تغییرات را بر ثروت و طرحهای آینده خود بررسی کرده و در صورت نیاز طرحهای آینده خود را تعدیل می‌کنند.

۴ . آنها به درآمد ثابت قانع نمی‌شوند؛ بدنبال راههایی برای افزایش درآمد هستند.

بعضی از مردم هیچگاه بدنبال درآمد بیشتر نیستند یا با افزایش حداقلی قانع می‌شوند. متاسفانه این افزایش حداقلی حتی جوابگوی تورم هم نیست و قدرت خرید پیوسته کاهش می‌یابد. در عوض، اشخاص موفق بدنبال راهی برای افزایش درآمد هستند که بدین ترتیب انتخابهای بیشتر و بهتری در زندگی شخصی و امور خیریه دارند و احساس امنیت می‌کنند.

آنها هر روز به این موضوع فکر می‌کنند. مثلاً، با شرکت در دوره‌های آموزشی مهارتهای کسب درآمد خود را بهبود می‌بخشند یا ایده‌هایشان را برای بهبود و بهره‌وری پرسنل و شرکت‌هایشان مطرح و عملی می‌کنند. آنها راه بیشتر پول درآوردن را هم بخوبی می‌دانند.

۵ . آنها به صورتهای مالی توجه دقیقی می‌کنند.

فتح قله‌های موفقیت مالی نیاز به عادتهای خاصی دارد. یکی از این عادتها بررسی پیوسته صورتهای مالی است. افراد موفق ساعتی را در هر ماه به بررسی تمام موارد مالی از قبیل حسابهای بانکی، سرمایه‌گذاریها، پس‌اندازها و داراییها غیره اختصاص می‌دهند. و وقتیکه با خطا یا تناقضی برخورد کردند جهت حذف آن بلافاصله دست به عمل می‌زنند. نکته

روی تقویم زمانی را برای این کار مشخص کرده و یادداشت بگذارید.

۶ . آنها با پول‌شان ریسکهای احمقانه نمی‌کنند.

از وارن بافت نقل می‌شود که، “قانون شماره یک این است که هرگز پول‌تان را از دست ندهید.” همه سرمایه‌گذاریها با مقداری ریسک همراه است (که با خود احتمال از دست دادن سرمایه بهمراه دارد). گفته می‌شود که افراد موفق، دو ابزار قدرتمند برای اجتناب از این ضررها دارند. آنها به اهمیت بیمه (مثلاً خانه، اتومبیل، و بیمه عمر) و تنوع دارایی(سرمایه‌گذاری در موارد مختلف مثل املاک، سهام و …) در کاهش و حذف ریسک واقف هستند.

۷ . آنها تظاهر به دانستن همه چیز در مورد پول نمی‌کنند.

ما در دنیای پهناور و پیچیده‌ای زندگی می‌کنیم. اشخاص موفق این واقعیت را عمیقاً درک کرده‌اند. وقتی صحبت از پول می‌شود، با اطلاعات فراوانی مواجه می‌شویم و بهمین علت است که افراد موفقی همچون وارن بافت محدودیت‌های خود را بخوبی می‌شناسند و بر نقاط قوت خود تمرکز می‌کنند. نکته

ببینید در مورد پول و سرمایه‌گذاری چقدر اطلاعات دارید. اگر مبتدی هستید، چند کتاب کلاسیک در این زمینه مطالعه کنید.

۸ . آنها تصمیم‌گیری را به کارشناسان واگذار نمی‌کنند.

اشخاص موفق همواره خواهان مشاوره کارشناسان هستند، با اینحال هرگز تصمیم‌گیری را به آنها واگذار نمی‌کنند. برای مثال، منطقی‌ست که جهت تنظیم امور مالی از مشاوره کارشناسان خبره در زمینه مالیات بهره‌مند شویم. ازاین‌رو، افراد موفق سوالات فراوانی می‌پرسند و برای کسانی که مشاوره می‌دهند ارزش ویژه‌ای قائل هستند.

۹ . آنها بخشهای دیگر زندگی را فدای پول نمی‌کنند.

در پی موفقیت مالی بودن، هدف پسندیده‌ای‌ست. منابع مالی فراوانی وجود دارد که حق انتخابهای درستی در راستای باورهایمان در اختیار ما می‌گذارد. همچنین استفاده از تکنولوژی، مراقبتهای بهداشتی و اوقات فراغت در درجه اهمیت بالاتری قرار دارند. بهرحال افراد موفق می‌دانند که موفقیت مالی تنها یک بخش از زندگی موفق است. برای مثال، غفلت از سلامتی بخاطر پول، نشانه عملکرد ضعیف است. نکته

اهداف خود را بررسی کنید و ببینید آیا بین اهداف مالی، اهداف شغلی، اهداف خانوادگی و سایر فعالیتها تعادل برقرار است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.