مجله اینترنتی رمز موفقیت

چگونه در جوانی ثروتمند شویم

در گذشته ثروتمندی معمولاً در بین افراد میانسال رایج بود. اما امروزه به نظر می‌رسد نسل جوان با داستانهای موفقیت معجزه‌آسای خود در صدر اخبار قرار دارد و این موضوع بخاطر نحوه گسترش علم و اطلاعات در این دوران مدرنیته است. اینترنت همواره همراه ما و در جیب ماست و نسل جدید این حقیقت را که باید همواره در حال یادگیری چیزهای جدید باشد پذیرفته است، و از این موضوع هم خشنود و راضی است. این حقیقت که آنها در حال آموختن چیزهای بیشتری بصورت خودآموز هستند باعث افزایش شانس‌شان برای موفقیت می‌شود.

بنابراین همین موضوع دلیل برتری‌شان در مقایسه با نسل قبل از خودشان است ولی آنها چطور می‌توانند از این برتری سود جویند؟ خوب، عوامل بسیار و روشهای متفاوتی در این رابطه وجود دارد. ما در اینجا تعدادی از این روشها و شیوه‌های مناسب را که به شما در رسیدن به استقلال مالی در زندگی کمک می‌کند مورد بررسی قرار می‌دهیم.

۱ . شبکه‌های اجتماعی به شما کمک می‌کند

از این توصیه برداشت اشتباه نکنید. منظورم برقراری روابط اجتماعی با ثروتمندان نیست، اما شما باید سعی کنید با کسانی که اهدافی مشابه شما دارند تشکیل یک شبکه بدهید. شبکه‌ای از مردم که در تلاش برای رسیدن به یک هدف مشترک هستند در مقایسه با تلاش انفرادی شانس بیشتری برای موفقیت دارند.

راههای مختلفی برای ایجاد این شبکه وجود دارد، که یکی از راههای متداول استفاده از شبکه‌های اجتماعی در دنیای مجازی است ولی در دنیای حقیقی نیز این کار باید به همان شکل انجام پذیرد. پلهای پشت سرتان را هیچگاه خراب نکنید و با همکلاسیها، همکاران سابق و کنونی و نیز شرکای تجاری و مشتریان خود در ارتباط باشید و تلاش کنید با اکثر آنها ارتباط حرفه‌ای حساب شده برقرار کرده و حفظ کنید. حتی اگر یکی از این اشخاص در حال حاضر بی‌ربط با هدفتان به نظر برسد ولی چه کسی از آینده خبر دارد پس با همه آنها ارتباط خود را حفظ کنید.

۲ . نیازهای واقعی مشتریان را بیابید

والدین ما با شعار مشتری‌مداری تجارت می‌کردند و به تدریج آن را بعنوان یک اصل پذیرفتند. ولی نسل جدید کمی متفاوت به قضیه می‌نگرد. ما در جامعه‌ای با طیف گسترده و متفاوتی از مشتریان متولد شدیم و بخش اعظمی از این نسل حقیقتاً نحوه تعامل با آنها را نیاموخته‌اند. این مشتریان با تبلیغات رنگارنگ به داخل گود کشیده شده‌اند و در صورت برآورده نشدن خواسته‌های واقعی‌شان بشدت آزرده‌خاطر می‌شوند. ثروتمندان چیزهایی می‌خرند که با آن پول بیشتری بدست آورند در حالیکه مردم فقیر کالاهای مصرفی می‌خرند که باعث افزودن بر ثروت ثروتمندان می‌شود. همینقدر کافیست که که دریابید چگونه باید با مشتریان خود تعامل کنید.

۳ . پس‌انداز بمنظور سرمایه‌گذاری

دورانی که در آن پولهایمان را خردخرد جمع می‌کردیم ودر یک حساب پس‌انداز ذخیره می‌کردیم تا بیشتر و بیشتر شود دیر زمانیست که سپری شد. امروزه این کار خیلی زمانبر است و حتی ممکن است مانع پیشرفت حرفه‌ای‌تان بشود. پیدا کردن شغل برای جوانها به نظر وظیفه دشواریست اما مشاغل خانگی زیادی در دسترس قرار دارد که جوانها می‌توانند با آن پس‌انداز خوبی بدست آورند. پس‌انداز برای سرمایه‌گذاری تنها چیزیست که در واقع معقول به نظر می‌رسد. با سرمایه‌گذاری در چیزهای جدید باید کاری کنید که پولتان برای شما پول خلق کند.

البته در این کار عجله نکنید و پولتان را هوشمندانه سرمایه‌گذاری کنید. طرحهای سریع پولدار شدن، معمولاً بازپرداخت و عایدی ندارند و قاعدتاً باید از اینگونه طرحها دوری کنید خصوصاً اگر کسی تلاش کند این طرحها را به زور به شما بقبولاند. شما نیاز به بررسی خطرات و احتمالات موفقیت طرحهای سرمایه‌گذاری مورد نظر خودتان را دارید و باید اطمینان حاصل کنید که ریسک منطقی و کوچکی در پی دارد و سپس ژتونهای خود را روی میز بگذارید. با اینحال، هر سرمایه‌گذاری کمی قمار با خودش بهمراه دارد.

۴ . حرفه خود را هوشمندانه انتخاب کنید

بگذارید رک باشیم، گفتن این حرف راحتتر از عمل بدان است. هنگامیکه بدنبال حرفه مورد علاقه خودمان هستیم، معمولاًترکیبی از خواسته‌های درونی، تحقیق و مشاوره از کسانی که مورد اعتماد ما هستند را مدنظر قرار می‌دهیم. این موضوع باعث پیچیدگی در تصمیم‌گیری می‌شود اما نسل کنونی بخوبی می‌داند که اگر بدرستی تحقیق کرده و به صحبتهای عوام گوش نکند، می‌تواند هم حرفه مورد علاقه‌اش را یاد بگیرد و هم با آن به ثروت برسد.

امروزه منابع بیشماری وجود دارند که می‌توانید با استفاده از آن تصویر روشنی از وضعیت اقتصادی و چشم‌انداز بازار کار داشته باشید و با توجه به آن براحتی می‌توانید شغل مطلوبتان پیدا کنید. مطمئن باشید که تصمیم‌هایتان بر پایه درک درستی از وضعیت فعلی و آینده بنا شده و اجازه ندهید احساسات در انتخاب شغل آینده شما تاثیر منفی بگذارد.

۵ . از کسانی که این راه را رفته‌اند تحقیق کنید

همان طور که گفتیم، افراد زیادی هستند که در جوانی تصمیم گرفتند ثروتمند شوند، و حتی بالاتر از این، در جوانی به ثروت رسیدند. داستان موفقیت مارک زاکربرگ از همه معروفتر است بخاطر اینکه شبکه اجتماعی او بنام فیس‌بوک تأثیر شگرفی بر زندگی بسیاری از مردم جهان داشته است. امروز او با بیست میلیارد دلار ثروت خالص یکی از ثروتمندترین مردان جهان است.

داستان زاکربرگ یکی از چندین داستان موفقیت افراد جوان است که بزرگ فکر کردند. تحقیق کنید و ببینید چه افکاری آنها را به جایگاه کنونی رساند، چه چیزی الهام بخش آنان در یافتن ایده‌هایشان بود و چگونه این ایده‌های عظیم را محقق کردند. خلاقیت و الهام دو تا از بهترین دوستان شما در محیط کسب‌وکار است و کمک می‌کند در مواقع سختی و مشکلات انگیزه خود را حفظ کنید.

۶ . اهداف، شما را به جلو می‌برند

در مسیر پیشروی‌تان گاهی اوقات بسادگی لجام امور از دستتان در می‌رود و راهتان را گم می‌کنید. علاوه براین با گفتن “ای کاش میلیونر بشوم”، نمی‌توانید بگویید که من هدف دارم. این بیشتر شبیه افکار واهی و بدون پشتوانه است. بنابراین لازم است بدقت مشخص کنید از زندگی‌تان چه می‌خواهید و فقط و فقط در این صورت است که می‌توانید برنامه‌ای برای رسیدن به آن بریزید. با این حال، کافی نیست که به این اهداف بزرگ برای انگیزه‌بخشی در زندگی‌مان اعتماد کنیم. وقتیکه برنامه‌ریزی کردید اهداف کوتاه مدتی در نظر بگیرید که شما را به پیش براند و از مزایای رسیدن به آنها برخوردار شوید تا انگیزه شما حفظ شود اما همیشه مقصد و هدف نهایی را در ذهن تکرار کنید.

۷ . اینترنت طلاست

من مطمئنم که جوانان امروزی به عظمت و قدرت اینترنت آگاه هستند. اهداف تجاری‌تان هر چیزی که باشد، مطمئناً می‌توانید از اینترنت در راههای مختلفی کمک بگیرید. اگر به ارتباطهای وسیعی که اینترنت ایجاد کرده است بنگریم، شما هم می‌توانید به آسانی راهتان را در این بین پیدا کنید و بسیاری از جوانان از این امکانات بی‌نظیر استفاده می‌کنند.

شبکه و بازاریابی شبکه‌ای، فرصتهای تجاری، تامین مالی، تحقیقات بازاریابی، تحقیقات از رقبای تجاری و بسیاری از موارد دیگر توسط اینترنت قابل انجام است. بسیاری از مردم توانستند همه این موارد را با انتقال فعالیتهای تجاریشان به محیط آنلاین انجام دهند بدون اینکه تلاشی در محیط حقیقی بکار برند. با این حال از تماس مستقیم نهراسید، فرصتها به هر شکل و اندازه‌ای فراهم است.

۸ . بیشتر فعالیت کنید

فکر کردن در مورد آینده‌تان یک بخش کوچک ماجرا است و فعالیت برای رسیدن به اهدافی که برای خودتان تعیین نمودید بخش اصلی ماجرا است. اگر به جدول زمانی میلیونرهای جوان نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد که بیشتر آنها با رضایت و خوشحالی ۱۰ الی ۱۲ ساعت در روز را مشغول کار هستند. تنبلی مانع رسیدن به اهدافتان می‌شود و باید خودتان را برای انجام کارهای ضروری آماده نگه دارید. شما جوان هستید پس از جوانی‌تان برای اثبات خودتان استفاده کنید و نتایج لازم برای رشد و توسعه را بدست آورید.

۹ . تصمیم بگیرید تا جوان هستید به اهدافتان برسید

مطمئناً افراد جوان توسط تاجرین قدیمی و جاافتاده به سختی مورد پذیرش قرار می‌گیرند ولی این موضوع نباید باعث سرخوردگی و ناامیدی در شما شود. آنها تجربیات بیشتری نسبت به شما دارند اما شما ترتیبات دنیای جدید را خیلی بهتر از آنها می‌شناسید بعلاوه شما می‌توانید تا ۱۵ ساعت در روز هم کار کنید و ۵ الی ۶ ساعت بخوابید و سپس ۱۵ ساعت دیگر بهمین صورت ادامه دهید.

کارهای زیادی هست که جوانترها بهتر از مسن‌ترها می‌توانند انجام دهند، یکی از اینها داشتن استعداد بالاتر در تطبیق و فهم فناوریهای جدید است. با تکیه بر جوانی‌تان سعی کنید از تجربیاتشان درس بگیرید و ایده‌های جدید و درک بهتری از حرفه خود بدست آورید و به خودتان اجازه ندهید مرعوب این چیزها یا هر چیز دیگری در این رابطه شوید.

۱۰ . ترس دشمن است

چند چیز است که نابودکننده شانس ثروتمند شدن شماست و حتی مانع تلاش شما می‌شود. شایع‌ترین بهانه این است، “من خیلی جوان هستم. هنوز زوده.” و این بدترین بهانه است. خیلی جوان بودن به این معنی نیست که شما نمی‌توانید ایده‌های بزرگ تجاری داشته باشید و افراد زیادی این موضوع را ثابت کردند. اگر خودتان را جدی نگیرید دیگران نیز شما را جدی نمی‌گیرند. از ترس خود برای محتاط بودن استفاده کنید اما بخاطر ترس غیرمنطقی فرصتها را از دست ندهید.

مطلب پایانی

جوانی سرشار از انرژی است و این انرژی باعث تسریع در تغییر و پیشرفت می‌شود. جوانان در راس ایده‌های انقلابی و تغییرات اساسی در دنیا قرار دارند و شما نباید فکر کنید که توانایی بدست آوردن چیزهای بزرگ را ندارید. موفق باشید و هیچوقت انگیزه خود را از دست ندهید!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.