مجله اینترنتی رمز موفقیت

چگونه به استقلال مالی برسیم

لازمۀ دستیابی به اهداف، کار و تلاش با پشتکار است، و مسلماً در این مسیر با چالشهایی روبرو خواهید شد. خوب این بسیار عالیست! روبرویی با این چالشها بخشی از روند دستیابی به رویایتان است… خوب بیایید فرض کنیم شما هم اکنون این سفر هیجان‌انگیز به سمت استقلال مالی را شروع کردید، حالا …

استقلال مالی به چه معنی است؟

استقلال مالی چیزی بیش از داشتن پول است. به این معنی است که خودِ واقعی‌تان را پیدا کنید و خودتان باشید و کارهایی که واقعاً در زندگی‌تان دوست دارید بکنید. ولی بیشتر ماها، خصوصاً خانمها، با اولویت دادن دیگران و ایفای نقشهای مختلف مثل مادر یا پدر، همسر، کارمند، دوست و غیره، جایگاه و خودِ واقعی‌مان را گم می‌کنیم.

اگر خواهان استقلال مالی هستید، باید شخص متفاوتی نسبت به امروزتان شوید و موانعی که باعث عقب‌ماندگی شما شده است را از سر راه بردارید. رسیدن به استقلال مالی فرایندی است که در طی آن با رشد، توسعه و افزایش نیروی عاطفی و معنوی به یک انسان نیرومند، با نشاط، و موفق تبدیل می‌شوید. و این پاداش واقعی استقلال مالی است.

پول شما را ثروتمند نمی‌کند.

صرف اینکه یک نفر پول فراوانی داشته باشد به این معنی نیست که به استقلال مالی رسیده است. میخواهم مثالی بزنم کسانی مثل اد مک ماهون و نیکول مورفی همسر طلاق گرفته ادی مورفی چگونه میلیونها دلار پول داشتند و همه را از دست دادند. نیکول مورفی 15 میلیون دلار بابت طلاق دریافت کرد و در کمتر از چهار سال همه را خرج کرد. و اد مک ماهون خانه 747000 دلاری خود را در بورلی هیلز بخاطر بدهی کارت اعتباری مجبور شد دو دستی به بانک تقدیم کند و به صفر برسد.

هر دو این مثال نشان می‌دهد که حتی با داشتن پول فراوان، اگر نحوه استفاده از پول را بلد نباشید، همه را از دست خواهید داد.

حالا در مورد خانمها، آیا هیچکدام از گفته‌های زیر برای شما آشناست؟

  • مرد ثروتمندی پیدا می‌کنم که مراقبم باشد.
  • نمی‌خام درگیر مسائل مالی باشم و آن را ندید می‌گیرم.
  • امروز هر چی می‌خام خرج می‌کنم حالا تا آینده بالاخره …

اگر نظر شما هم همین است، شما تنها نیستید. خیلی از خانمها این طرزفکرها را دارند. اما اگر به مسائل مالی اهمیت ندهید، شانس شما برای داشتن یک زندگی با امنیت مالی خیلی کم است. ولی خبر خوب این است که قرار نیست موشک به هوا بفرستید.

شما می‌توانید اوضاع را هر طور که باشد براحتی در اختیار بگیرید، و از استقلال مالی لذت ببرید.

لذت بردن از پاداشهای استقلال مالی دلیل کافیست برای اینکه دانش و تحصیلات مالی‌تان را افزایش دهید و با سنجیدن موقعیت کنونی، راه خود را برای دستیابی به آن پیدا کنید.

برای شروع این سفر کافیست کارهایی که در ادامه خواهم گفت را انجام دهید. من این فرایند را به سه بخش تقسیم کردم: آرزو کردن برای رسیدن به هدف، آموختن دانش و بکار بستن آنچه آموخته‌اید.

قبول دارم که ایجاد تغییرات بزرگ کمی ترسناک است ولی به آن فکر کنید: اگر هیچ حرکتی نکنید و دست روی دست بگذارید، آینده مالی شما چطور خواهد بود؟

مثلث موفقیت

1 . آرزو

چیزی که می‌خواهید را کاملاً شفاف مشخص کنید. یعنی چیزی بیشتر از این جمله، “میخواهم میلیونر بشم.”

آرزو، چیزیست که شما بعد از رسیدن به هدفتان به آن دست خواهید یافت مثل، “من این آزادی را خواهم داشت که عشقم به سفر را عملی کنم،” “قادر خواهم بود به امور خیریه مورد علاقه‌ام بیشتر بپردازم،” “قادر خواهم بود اوقات خوبی با فرزندانم داشته باشم،” و غیره.

2 . آموختن

باید آموزش ببینید تا اطلاعاتی که برای اقدامات عملی لازم دارید را بدست آورید. چه آموزشهایی برای رسیدن به استقلال مالی نیاز دارید، و چگونه می‌خواهید به این آموزشها دست یابید؟

خواندن کتاب باشد، یا تماشای فیلمهای آموزشی یا برنامه تلویزیونی، یا گوش دادن به آموزشهای صوتی ، یا تحقیقات اینترنتی، به هر روشی که برایتان امکانپذیر است و با آن راحت هستید نیاز به این دارید که بخشی از وقت خود را در هر روز برای افزایش دانش مالی اختصاص دهید.

3 . بکار بستن

در این مرحله خیلی از مردم بخاطر ترسی که دارند متوقف می‌شوند. اما برای اینکه به اهدافتان برسید و موفق شوید، لازم است دانشی که آموختید را بکار ببندید و اقدامات عملی را شروع کنید.

وقت برخواستن است!

مراحلی که در فوق ذکر شد باید پیوسته تکرار شود. طول این سفر به طول زندگی شماست. آرزوهای بیشتر، دانش بیشتر و بکار بستن چیزهای بیشتری که آموختید. و برای شروع کردن، هیچ زمانی بهتر از همین لحظه نیست.

با این وجود، چند بار شما یا دیگران این جملات را گفته‌اید:

  • “من رژیم غذایی را از فردا شروع می‌کنم.”
  • “من از دوشنبه سیگار رو ترک می‌کنم.”
  • بعد از تعطیلات هزینه‌ها را کاهش می‌دهم”.”

خوب، چرا فردا یا هفته آینده، چرا همین الان کار روی اهداف خود را شروع نمی‌کنید؟

آرزو دارید چگونه زندگی کنید و چه چیزهایی داشته باشید؟

چگونه می‌خواهید آموزشهای لازم را بدست آورید و آنها را در جهت دستیابی به اهدافتان بکار بندید؟

موفقیت و استقلال مالی در انتظار شماست – مهم نیست الان در چه وضعیتی قرار دارید. وقت عمل است. برای آخر همین امسال هدفی تعیین کنید و کار روی آن را شروع کنید.

منبع : richdad.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.