مجله اینترنتی رمز موفقیت

چگونه کارمندان خوب خود را حفظ کنیم و رئیس بهتری باشیم

سالهایی که مالکین کسب‌وکارها بر کارمندان خود حکومت می‌کردند سپری شد. روابط بین کارفرما و کارمند از سالهای آغازین قرن بیست‌ویکم تغییر کرده است. تغییرات چنان عمیق است که هیچگاه به گذشته برنمی‌گردد.

در گذشته، کارمندان بخاطر ترس از دست دادن شغلشان جرأت نداشتند به رئیس‌شان اعتراض کنند، که به معنی عدم امنیت شغلی و هراس از بیکاری بود. قبل از ظهور اینترنت، مردم اساساً در شرکتهای مجاور محل سکونت‌شان کار می‌کردند و فرصتهای شغلی را از طریق روزنامه‌های محلی و دوستان و هم‌کلاسی‌ها می‌یافتند.

امروزه، کارمندان می‌دانند که قوانینی وجود دارد که مانع پایمال شدن حقوق‌شان توسط کارفرما می‌شود. ظهور اینترنت باعث تغییر کلی روابط کارفرما/کارمند شده است. سایتهایی وجود دارند که متقاضیان کار را از فرصتهای شغلی در سراسر جهان آگاه می‌کند. با استفاده از شبکه‌های اجتماعی مانند لینکدین، کارمندان می‌توانند از طریق دوستان فرصتهای جدیدی به روی خود بگشایند. کارمندان حتی برای خود کسب‌وکار جانبی به راه می‌اندازند تا در صورت از دست دادن و یا ترک شغل اصلی‌شان بتوانند روی پای خود بایستند.

کارمندان خوب انتخابهای بیشتری پیش رو دارند چون خوب هستند. سوال این است که یک کارفرما برای تقویت، رهبری و حفظ کارمندان خوب، چگونه رفتاری باید داشته باشد.

1 . به کارمندان خود گوش دهید

کارفرما باید شنونده خوبی باشد و به شکایتها، ایده‌های جدید و پیشنهادها صبورانه گوش فرا دهد. کارفرما باید مقابل کارمندان و مدیران بخشهای مختلف شرکت بنشیند و به نظرات آنها توجه کند و در تصمیم‌گیری‌هایش لحاظ کند.

2 . کارمندان خود را توانمند کنید

گاهی اوقات مجبورید ایده‌هایی که مورد قبول شما نیستند را به اجرا بگذارید تا کارمندان ببینند که شما پذیرای ایده‌های نو هستید. کارمندان می‌خواهند بدانند که نسبت به آینده‌شان کنترل دارند. با تقویت و تکریم کارمندان، آنها اعتماد بنفس بیشتری در خود احساس می‌کنند.

3 . با ترفیع شغلی در کارمندان خود انگیزه ایجاد کنید

هیچکس دوست ندارد همواره در یک شغل و یک سِمَت باقی بماند. مردم دوست دارند ببینند که در کارشان پیشرفت دارند. کارفرما باید همواره در فکر ترفیع و انگیزه‌بخشی به کارمندان باشد.

4 . کارمندان را به چالش دعوت کنید

کارمندان در مقایسه با منزل، معمولاً وقت بیشتری در دفتر کارشان صرف می‌کنند، بنابراین نیاز به چالشهای جدید دارند. مهم نیست در چه شغلی کار می‌کنند – آنها باید به کارهای متفاوتی دعوت شده و تلاش کنند.

5 . کارمندان خود را به ادامه تحصیل تشویق کنید

تحصیلات بعد از مدرسه و دانشگاه هم نباید متوقف شود. آموختن یک فرایند مستمر و ادامه‌دار است و شرکتهای برتر سعی می‌کنند در بالا بردن سطح تحصیلات کارمندان خود سرمایه‌گذاری کنند.

6 . با کارمندان خود همدردی کنید

کارفرماهای امروزی باید با کارمندان خود احساس همدردی داشته و در غم و شادی‌شان شریک باشند. آنها باید استرسها و نگرانیهای کارمندان هنگام برقراری تعادل و تطابق بین زندگی شغلی و زندگی خانوادگی را درک کنند. نسل جدید حاضر به کار طولانی و هرروزه نیستند پس بدنبال ایجاد تعادلی به نفع طرفین باشید.

7 . برای کارمندان خود مربی باشید

کارمندان دوست دارند مربی داشته باشند. آنها می‌خواهند کسی برای آنها وقت گذاشته و به آنها آموزش دهد. آنها دوست دارند هنگام ترک شرکت مهارتهای جدیدی آموخته باشند.

8 . خونسرد و خویشتن‌دار باشید

در دهه‌های گذشته کارفرماها گاهی اوقات عصبانی می‌شدند و چیزهایی به سمت کارمندان پرتاب می‌کردند. این رفتار ناپسند تا اواخر قرن بیستم ادامه داشت. کارمندان در زمان حاضر دوست دارند رئیس‌شان در دسترس بوده و رفتار متین و بدون پرخاشگری داشته باشد.

9 . برای خانواده‌های کارمندان ارزش قائل شوید

مدیران کسب‌وکارها باید خانواده کارمندان را در اولویت بالاتری نسبت به تجارتشان قرار دهند. بهترین مدیران با برنامه‌ریزی در این مورد، وفاداری عظیمی از طرف کارمندان بدست می‌آورند.

10 . با کارمندان خود صادق باشید

هیچ چیزی در بین مردم بالاتر از صداقت نیست. صداقت یک ابزار کاملاً استراتژیک است و کارفرماها با ترویج صداقت باعث ایجاد اعتماد بنفس و راستگویی در بین خودشان و کارمندانشان می‌شوند..

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.