طبق گزارش Morning Consult، چندین برند مرتبط با بهداشت و تناسباندام نیز رشد کردند، در حالی که برندهای بازیسازی در میان نسل X افزایش یافتند.
• ۴ دقیقه مطالعه
بهنظر میرسد که آمریکاییها امسال بهشدت به خدمات تحویل نیازمند شدهاند.
طبق گزارش سالانه «سریعترین برندهای رو به رشد ۲۰۲۵» شرکت Morning Consult، DoorDash تا بهحال در این سال بیشترین جهش را در میزان توجه به خرید مصرفکنندگان بزرگسالان آمریکایی تجربه کرده است؛ این برند در میان حدود ۵۰۰۰ برند تحتپایش این شرکت بیشترین رشد را داشته است. WNBA در سال گذشته در صدر این فهرست قرار گرفت و در سال ۲۰۲۳ ChatGPT رتبهٔ اول را بهدست آورد.
«یکی از نکات قابلتوجه در گزارشهای مالی DoorDash امسال این است که آنها بهطور مکرر به محبوبیت گسترش به دستههای غیررستورانی اشاره میکنند»، بابی بلانچارد، مدیر ارشد توسعهٔ مخاطبان در Morning Consult و نویسندهٔ این گزارش، به Marketing Brew گفت. «این خط کسبوکار برای آنها در حال رشد است و آنها بهعنوان یک پلتفرم تجارت محلی توسعه یافتهاند و دیگر فقط یک پلتفرم تحویل غذا نیستند.»
علاوه بر تمایل به خدمات تحویل، این گزارش چندین یافته دیگر دربارهٔ عادات خرید آمریکاییها را آشکار کرد که شامل علاقه عمومی به پروتئین و ترجیحات تفریحی متفاوت بر اساس نسل میشود.
سفارش: DoorDash صدر فهرست برندهای سریعترین رشد را با افزایش ۶٫۳۹ ٪ در میزان توجه به خرید از سهماههٔ اول تا سوم بهدست آورد، که بخشی از این رشد به گسترش پایهٔ مصرفکنندگان این برند در میان نسل X، نسل بومر و خانوارهای با درآمد متوسط باز میگردد.
- این سرویس تحویل در میان مردان و مصرفکنندگان خانوارهایی با درآمد سالانه بین ۵۰٬۰۰۰ تا ۹۹٫۹ هزار دلار، رتبهٔ یک را کسب کرد.
- در میان بومرها دومین برند سریعترین رشد بود و در میان نسل X در رتبهٔ ششم قرار گرفت.
- بومرهایی که تمایل خرید DoorDash را نشان دادند، معمولاً در بخش جوانتر این نسل قرار دارند، احتمال طلاق یا بیوه بودن بالاتر است و دارای سرمایهگذاریها و درآمد قابلصرف بیشتری هستند، بر اساس گزارش Morning Consult.
بلانچارد گفت: «با پیر شدن، ممکن است تحرک آنها کاهش یابد، ممکن است مشکلات سلامتی داشته باشند، نتوانند بهموقع بیرون بروند یا آشپزی کنند، و خدمات تحویل… میتواند به آنها کمک کند تا استقلال خود را بهعنوان یک جمعیت سالمند حفظ کنند.»
فروش: Fruit of the Loom دومین برند سریعترین رشد را در میان تمام بزرگسالان این سال داشت، پس از آن TikTok Shop در رتبهٔ سوم قرار گرفت. رشد TikTok Shop در فهرست نشانگر تغییر گستردهٔ جامعه به سمت خرید از طریق شبکههای اجتماعی است؛ بهطوری که سهم مصرفکنندگانی که میگویند هفتگی از طریق یک برنامهٔ اجتماعی خرید میکنند، از ۱۱ ٪ در آغاز سال ۲۰۲۳ به نزدیک ۲۰ ٪ در امسال ارتقا یافته، طبق گزارش.
شکلگیری: برندهای ماست «Siggi’s» و «Activia» هر دو در جدول ۲۰ برند برتر سال حضور یافتند؛ Siggi’s در رتبهٔ هفت بههمسطح با برند تجهیزات ورزشی «Fanatics» شد و Activia در رتبهٔ هفده بههمسطح با عروسک باربی به حساب آمد. اینها تنها برندهای ماست در فهرست نبودند: «Danone» هفدهمین برند سریعترین رشد را در میان افرادی که حداقل ماهییکبار از TikTok استفاده میکنند، داشت؛ در حالی که «Chobani» همراه با «UberEats» در رتبهٔ شانزدهم برای کاربران TikTok قرار گرفت. شرکت فناوری پوشیدنی «Whoop» در رتبهٔ چهاردهم کلی فهرست قرار گرفت. این نتایج نشانگر تمرکز روزافزون بر سلامت در میان آمریکاییها و محبوبیت رشد یافتهٔ محصولات پروتئینی در میان نسل Z است.
افراد دارندهٔ خانوارهایی با درآمد بیش از ۱۰۰ هزار دلار در سال، بهنظر میرسد علاقهٔ خود به تناسب اندام را به سطحی بالاتر ارتقاء دادهاند؛ Ironman، سری مسابقات سهورزشی طولانیبرد، و Gold’s Gym هر دو در جدول ۲۰ برند برتر این گروه قرار گرفتند.
سطحبالا: در حالی که افراد با درآمد بالا به باشگاه میروند، نسل X بهطور فزایندهای به کنسولهای بازی خود میپردازند. Nintendo در فهرست با نسل X در رتبهٔ نه قرار گرفت و Call of Duty دومین رتبه را بهدست آورد. بر اساس گزارش Morning Consult، سهم نسل X که میگویند حداقل یکبار در هفته بازی کنسولی میکنند، در سال ۲۰۲۵ نسبت به ۲۰۲۴ پنج درصد افزایش یافته و بیش از ۱۰ درصد نسبت به ۲۰۲۲ رشد داشته است؛ فراوانی بازی این نسل سریعترین رشد را در میان نسلها نشان داده است.
علاوه بر بازیهای ویدیویی، گزارش نشان میدهد که نسل X ممکن است علاقهای به بازیهای بسکتبال داشته باشد. برند Jordan شرکت Nike در رتبهٔ هفدهم این گروه قرار گرفت؛ افرادی که شاید به دوران درخشانی مایکل جردن با تیم Chicago Bulls در دههٔ ۹۰ میلادی یادآور شوند.