مجله اینترنتی رمز موفقیت

یک میکروکورس برای موفقیت دانشجویان سال دوم

دانشگاه دی‌پاول با یک شرکت فناوری آموزشی همکاری کرد تا دوره‌ای کوتاه برای بهبود مهارت‌های مدیریت زمان، آمادگی شغلی و حس تعلق دانشجویان سال دوم ارائه دهد.

نوشتهٔ آشلی مووریدر

گروهی از افراد برای عکسی لبخند می‌زنند

شرکت‌کنندگان برنامه موفقیت دانشجویان سال دوم پس از اتمام دوره در ماه سپتمبر، در مراسم فارغ‌التحصیلی لبخند می‌زنند.

دانشگاه دی‌پاول

شروع دانشگاه می‌تواند برای بسیاری از دانشجویان یک انتقال دشوار باشد؛ برخی به شهر یا ایالت دیگری نقل مکان می‌کنند و خود را در یک جهان جدید از یادگیری ادغام می‌کنند. به همین دلیل اکثر دانشگاه‌ها زمان و انرژی قابل‌ملاحظه‌ای را صرف می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که دانشجویان سال اول شروع موفقی داشته باشند، آن‌ها را به همتایان، منابع پشتیبانی و اعضای هیئت علمی که در رشد شخصی و تحصیلی آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند، متصل می‌کنند.

اما این حمایت اغلب در انتقال به سال دوم کم می‌ماند. حفظ دانشجویان یک عامل کلیدی در تکمیل به‌موقع دوره تحصیلی است؛ دانشجویانی که پس از سال اول دانشگاه را ترک می‌کنند، به‌مراتب کمتر احتمال دارد که برنامه تحصیلی خود را به پایان برسانند.

به همین دلیل، دانشگاه دی‌پاول در شیکاگو این تابستان یک مداخله جدید را به‌عنوان طرح آزمایشی پیاده‌سازی کرد تا فاصله انتقال از سال اول به وضعیت سال دوم را پر کند. از طریق ماژول‌های کوتاه آنلاین، دانشجویان مهارت‌های مدیریت زمان، مدیریت مالی و مهارت‌های شغلی خود را ارتقا دادند و خود را برای مواجهه با سال تحصیلی جدید آماده کردند.

نیاز چیست: به‌عنوان یک دانشگاه، دی‌پاول بر بهبود نگهداری دانشجویان سال دوم تمرکز کرده است، ژاکلین جنسن، استاد مدیریت و معاون دانشیاری برنامه‌های کارشناسی در کالج کسب‌وکار دری‌هوس دانشگاه دی‌پاول، گفت.

ژاکلین جنسن توسط یک فارغ‌التحصیل دی‌پاول به نام پم شیلینگ، هم‌بنیان‌گذار شرکت فناوری آموزشی آرچر کرئیر، که به دنبال درخواست برای برنامه واؤچر نوآوری ایلی‌نویس بود، مورد تماس قرار گرفت. این برنامه تأمین مالی برای کسب‌وکارهای کوچک یا متوسطی که با مؤسسات آموزش عالی در این ایالت همکاری می‌کنند، فراهم می‌آورد.

آرچر کرئیر دوره‌های میکرو یادگیری خودسرعت آنلاین را برای حمایت از دانشجویان و حرفه‌مندان در ابتدای مسیر شغلی ارائه می‌دهد تا به اهداف شغلی خود دست یابند. موضوعات این دوره‌ها از مهارت‌های جستجوی کار، مانند شبکه‌سازی یا ایجاد پروفایل لینکدین، تا مهارت‌های شخصی، شامل شناسایی اهداف و اکتشاف مسیر شغلی، متغیر هستند.

ژاکلین جنسن توضیح داد: «این فرصت برای جستجوی تأمین مالی، همچنین محرکی بود که تمرکز ما بر حفظ دانشجویان کسب‌وکار را با پلتفرم او به‌طور یکپارچه مرتبط کرد.»

نحوه کار: برنامه موفقیت دانشجویان سال دوم (RSSP) به‌صورت مجموعه‌ای از ماژول‌های ۱۰‑دقیقه‌ای ساختار یافته است که شامل ویدیو و فعالیت‌های تعاملی می‌شود. برای انتخاب موضوعات درسی مرتبط برای شرکت‌کنندگان RSSP، رهبران دی‌پاول از داده‌های تاریخی درباره دلایل ترک دانشگاه توسط دانشجویان و همچنین اطلاعات جمعیت‌شناختی برای شناسایی مشکلات رایج در تجربه دانشجویی استفاده کردند.

به‌عنوان مثال، دی‌پاول درصد زیادی از دانشجویان رفت‌وآمدی را در اختیار دارد، بنابراین تقویت مهارت‌های مدیریت زمان و عملکرد اجرایی دانشجویان برای این‌که بتوانند مسئولیت‌های مختلف خود را به‌خوبی مدیریت کنند، مهم بود.

دانشجویان برای پذیرش در این برنامه درخواست دادند و دوره را در طول تابستان پس از سال اول خود تکمیل کردند.

ژاکلین جنسن گفت: «از نظر دانشجو، فکر کردیم که: «خب، این زمان را داریم که زیر فشار چندین درس نیستیم و می‌توانیم زمان داشته باشیم تا به‌طرز معناداری برای موفقیت خود سرمایه‌گذاری کنیم»».

دانشجویان همچنین توسط یک مربی همسال، دانشجوی دوره‌ی بالاتر در دانشکده کسب‌وکار، که جلسات هفتگی پیگیری را برگزار می‌کرد، چالش‌ها را بررسی می‌نمود و آنان را در مسیر یادگیری تشویق می‌کرد، مورد حمایت قرار گرفتند.

علاوه بر این، هر دانشجو با یک مربی حرفه‌ای جفت شد؛ کسی که یا در شبکه پشتیبانی او حضور داشت یا فارغ‌التحصیلی که می‌توانست مشاوره شغلی ارائه دهد.

برای گروه آزمایشی، دی‌پاول ده دانشجوی پیش‌رو سال دوم در کالج کسب‌وکار دری‌هوس را جذب کرد که شامل سه دانشجوی جدید انتقالی بود. شرکت‌کنندگان پس از اتمام دوره‌های آرچر کرئیر، با برگزاری یک مراسم افتتاحیه در بهار و یک مراسم فارغ‌التحصیلی در پاییز جشن گرفتند.

مراحل بعدی: پس از یک آزمایش موفق، دی‌پاول و آرچر کرئیر یک واؤچر از دولت دریافت کردند تا هوش مصنوعی عامل را در پلتفرم ادغام کنند. این واؤچر همچنین برای آرچر کرئیر و برای کارکنان دی‌پاول، شامل مربی همسال، یک کارآموز و یک پژوهشگر هیئت علمی، تأمین مالی می‌کند.

هوش مصنوعی نِیج‌ها و تشویق‌های شخصی‌سازی‌شده‌ای به دانشجویان ارائه می‌دهد تا هنگام استفاده از پلتفرم، همانند یک مربی عمل کند. پیش از این، یک کارآموز دانشجویی که برای کار بر روی طراحی کاربری استخدام شده بود، پیام‌های پیشنهادی را برای مربی همسال می‌نوست تا به دانشجویان ارسال شود. اکنون، دانشگاه این پیام‌ها را با استفاده از هوش مصنوعی خودکار می‌کند.

ژاکلین جنسن توضیح داد: «این نِیج‌ها همچنان بر داده‌های رفتاری دانشجویانی که در پلتفرم مشارکت می‌کنند، تکیه خواهند کرد، اما دیگر عضوی از تیم به‌صورت دستی این پیام‌ها را در زمان معین ارسال نخواهد کرد؛ بلکه با بهره‌گیری از فناوری این کار انجام خواهد شد.»

ژاکلین جنسن گفت هدف این است که برنامه را در مقیاس بزرگتر گسترش دهد تا بیشترین تأثیر را داشته باشد و تعداد دانشجویان شرکت‌کننده را افزایش دهد. دی‌پاول برنامه دارد تا در تابستان ۲۰۲۶ یک آزمایش پیشرفته‌تر با ۵۰ دانشجوی شرکت‌کننده راه‌اندازی کند.

اگر برنامه موفقیت دانشجویی شما ویژگی یا نکتهٔ منحصربه‌فردی دارد، مایلیم از آن باخبر شویم. برای ارسال اینجا کلیک کنید.

این مقاله به‌منظور روشن‌سازی عنوان ژاکلین جنسن به‌روزرسانی شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.