مجله اینترنتی رمز موفقیت

9 نکته ضروری برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار موفق

به قلم: کریس سیبوری

بیایید با هم صادق باشیم، موفقیت سخت است. پیچیده نیست، فقط سخت است.

سخت است چون برایمان دشوار است که برای حل مشکلات راه‌حل سریعی پیدا کنیم، و مواظب باشیم شکست نخوریم.

و این اشکال از ما نیست. مغز ما ترجیح می‌دهد از راهی با کمترین مقاومت استفاده کند. اگر واقعاً می‌خواهیم موفق باشیم، باید در برابر طبیعت خود بایستیم و بر دو مانع بزرگ که شامل، جستجوی روشهای سریع پولدار شدن و ترس از شکست، است غلبه کنیم.

امروزه برای موفقیت درهر کسب‎‌وکاری، باید انعطاف‌پذیر بوده و طرح تجاری خوب به همراه مهارتهای سازمانی و مدیریتی داشته باشید. بسیاری از مردم کسب‌وکاری را راه انداخته و فکر می‌کنند با روشن کردن کامپیوترشان و یا بالا بردن دربها، شروع به کسب درآمد می‌کنند – تا اینکه نهایتاً درمی‌یابند که درآمدسازی در یک کسب‌وکار از آنچه فکر می‌کردند دشوارتر است. با این حال شما می‌توانید با وقت گذاشتن و برنامه‌ریزی برای تک تک گامهای لازم برای رسیدن به موفقیت در کسب‌وکارتان از این ریسک اجتناب کنید.

1. با برنامه پیش بروید

برای موفقیت در کسب‌وکارتان باید منسجم و با برنامه عمل کنید. داشتن تشکیلات و برنامه منسجم به شما کمک می‌کند کارهای لازم را بدرستی و با تسلط کامل انجام دهید. یکی از روشهای مفید در این زمینه، داشتن یک لیست کاری روزانه است – همانطور که هر کدام از آیتم‌ها را انجام می‌دهید، جلوی آن تیک بزنید. با این کار مطمئن می‌شوید چیزی را از قلم نیانداخته‌اید و تمام کارهای ضروری که برای بقای کسب‌وکارتان لازم است را انجام می‌دهید.

2. جزئیات را ثبت کنید

تمام کسب‌وکارهای موفق، جزئیات امور را ثبت می‌کنند. با این کار می‌دانید که کسب‌وکارتان در چه جایگاه مالی قرار دارد و در آینده باید با کدام چالش بالقوه مواجه شوید. دانستن این موارد، وقت کافی در اختیارتان می‌گذارد که استراتژی‌های لازم برای غلبه بر موانعی که ممکن است جلوی رشد و موفقیت کسب‌وکارتان بگیرند را تدوین کنید.

3. وضعیت رقابتی را بررسی کنید

رقابت در هر کسب‌وکاری منجر به بهبود عملکرد می‌شود. برای موفق شدن، نباید از مطالعه و آموختن از رقیبان خود هراس داشته باشید. در هر صورت، شاید آنها کار درستی می‌کنند که شما هم می‌توانید در کسب‌وکار خود بکار گیرید و پول بیشتری درآورید.

4. از ریسکهای کارتان آگاه باشید

کلید موفقیت در رشد کسب‌وکارتان، انجام ریسکهای محاسبه شده است. یکی از سوالهای خوب که می‌توانید از خودتان بپرسید این است که، «بدترین حالت قضیه چیست؟» اگر بتوانید به این پرسش پاسخ دهید، پس می‌دانید که بدترین سناریوی شما چیست. این دانش به شما این اجازه را می‌دهد که ریسکهای محاسبه شده‌ای انجام دهید که می‌تواند نتایج گرانبهایی برای کسب‌وکارتان به ارمغان بیاورد.

5. خلاق باشید

همواره بدنبال راههایی باشید که کسب‌وکار خود را به جایگاهی بالاتر از رقبا ارتقا دهید. متوجه این موضوع باشید که شما همه چیز را نمی‌دانید پس چشمان خود را بروی ایده‌ها و رویکردهای جدید بازنگه دارید.

6. در کارتان تمرکز داشه باشید

این گفته‌ی قدیمی که، «شهر رم یک شبه ساخته نشد» اینجا کاربرد دارد. همین‌که کسب‌وکاری را راه‌اندازی می‌کنید دلیل نمی‌شود که بلافاصله شروع به کسب درآمد بکنید. کمی طول می‌کشد تا مردم شما را بشناسند، پس روی هدف‌های کوتاه‌مدت خود تمرکز کنید و بگذارید زمان بقیه کارها را انجام دهد.

7. آماده‌ی فداکاری باشید

دستورالعمل شروع یک کسب‌وکار تا حدودی سخت و دشوار است، اما پس از اینکه درها را باز کردید، کارتان از همان لحظه آغاز شده است. در بسیاری از حالات، مجبورید وقت بیشتری نسبت به موقعی که برای کس دیگری کار می‌کردید بگذارید. از آنطرف، باید فداکاری کنید، مثل وقت‌گذرانی کمتر با خانواده و دوستان، تا بتوانید موفق شوید.

8. خدمات عالی ارائه کنید

کسب‌وکارهای موفق زیادی هستند که فراموش می‌کنند سرویس خدماتی عالی برای مشتری ارائه کنند. اگر سرویس خدماتی بهتری برای مشتریان خود ارائه کنید، آنها تمایل بیشتری دارند تا دفعه‌ی بعد که نیاز به سرویس شما داشتند، بجای رفتن پیش رقبا، به شما مراجعه کنند.

9. ثابت و استوار باشید

ثابت‌قدمی جزء کلیدی در کسب درآمد در کسب‌وکارتان است. شما باید بطور مرتب کارهای لازم و ضروری برای موفقیت را به انجام برسانید. اینکار عادتهای مثبت و ماندگاری در شما ایجاد می‌کند که در درازمدت کمک مفیدی در کسب درآمد به شما خواهد کرد.

نتیجه گیری

آغاز و راه‌اندازی یک کسب‌وکار موفق، نتایج و چالشهای خود را دارد. لازمه‌ی موفقیت، داشتن تمرکز، نظم و انضباط و پشتکار است. با این حال، موفقیت یک شبه بدست نمی‌آید – نیاز به تمرکز درازمدت دارد و اینکه در مواجهه با چالشهای محیطی ثابت و استوار باقی بمانید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.