مجله اینترنتی رمز موفقیت

با این 10 بهانه پشت دروازه موفقیت می‌مانید

بهانه‌ها مثل خوره ما را از داخل تهی می‌کنند.

آیا فکر نمی‌کنید خیلی از دلایلی که می‌آوریم در واقع توجیه کردن است؟

و آیا این توجیهات دلیل عقب‌ماندگی ما از قطار پیشرفت نمی‌شوند؟

پس به خود بیاییم و دست از این بهانه‌ها برداریم و خودمان را گول نزنیم.

هیچ‌کس با این بهانه‌ها به جایگاه رفیعی دست نمی‌یابد. حتی اگر این بهانه‌ها درست به نظر برسند، نباید پناهگاهی برای شما باشند. در درون ما جایی برای لانه ساختن بهانه‌ها تعبیه نشده است. ما همیشه باید راهی پیدا کنیم که کارها را بهتر انجام دهیم و کاری که شایسته است را انجام دهیم. بعلاوه اینکه بسیاری از این بهانه‌هایی که خود را در پشت آن مخفی می‌کنیم دروغین هستند.

1 . “غیرممکن است.”

چرا فکر می‌کنید غیرممکن است؟ اگر کاری قبلاً مشکل می‌نمود دلیل نمی‌شود الان قابل انجام نباشد. اینگونه دروغها با احاطه کردن ذهن شما با داستانهای شکست، فکر شما را از تصویر بزرگ موفقیت و فرصتهای ساختن یک موفقیت بزرگ منحرف می‌کنند. این جمله را از ذهن خود خارج کنید و مثبت فکر کنید.

2 . “بدون تحصیلات دانشگاهی هیچی نمی‌شوم.”

این بهانه خیلی احمقانه است. چرا با عدم پیگیری چیزهایی که برای شما مهم هستند وقتیکه می‌توانید بدون مدرک دانشگاهی هم موفق شوید خود را تضعیف می‌کنید. بسیاری از مردم در همین جامعه از هیچ شروع کردند و بدون مدرک دانشگاهی به قله‌های موفقیت رسیدند.

3 . “به اندازه کافی خوب نیستم.”

شاید جزو اقلیت‌ها باشید یا اینکه از نظر بدنی یا مالی ناتوان باشید، این موضوع نباید جلوی موفقیت شما را بگیرد و درخت آرزوهای شما را پژمرده کند. هیچ‌کس در ابتدای کار به اندازه کافی خوب نیست، تمرینهای زیادی لازم است بکنید تا موفق و مشهور شوید.

4 . “پول کافی برای این کار ندارم.”

بجای اینکه فکر کنید مشکل شما پول است، راهی پیدا کنید که با همکاری با کسی دیگر بتوانید پول لازم را بدست آورید. این بهانه دروغین است چون پول مشکل نیست بلکه این شما هستید که نقش قربانی را بازی می‌کنید.

5 . “اگر این کار را بکنم دیگران چه می‌گویند؟”

حقیقت این است که هیچ‌کس اهمیتی به این موضوع نمی‌دهد چون هرکسی گرفتاری خودش را دارد و کمترین توجه را به شما دارند. حتی اگر کسی خرده توجهی به شما داشته باشد موقتی است. بجای توجه به موانع موقت و دست‌و‌پاگیر به راهکارهای دائمی تمرکز کنید.

6 . “من همینم، نمی‌توانم خودم را تغییر دهم.”

چرا نمی‌توانید؟ تغییر، یک موضوع دائمی و پیوسته است. انسانها طوری خلق شدند که برای بقای خود باید خود را با شرایط سازگار کنند. اگر متعصب باشید و خود را با طوفان تغییرات همگام نکنید، خیلی زود در گرد و خاک این طوفان گرفتار می‌شوید.

7 . “برای این کار خیلی پیرم.”

این وصله به شما نمی‌چسبد چون سن و سال، بیشتر ذهنی است تا عدد و رقم. این پیله‌ای که دور خود تنیدید را بشکنید و کاری بکنید که دوست دارید بکنید.کلنل ساندرز در 62 سالگی KFC (مرغ سوخاری کنتاکی) را بنیانگذاری کرد. چرا سن خود را بهانه می‌کنید. برای پیگیری اهدافتان هرگز دیر نیست، خواه مدرک دانشگاهی که می‌خواهید بگیرید یا شرکتی که می‌خواهید راه‌اندازی کنید.

8 . “من خوش‌شانس نیستم.”

خوش‌شانسی مترادف با اقبال و طالع خوب تعریف می‌شود. انتخابهایی که در زندگی می‌کنید تاثیر بسزایی در خوش‌شانسی یا اقبال شما در دستیابی به خواسته‌هایتان دارد. بعلاوه، موفقیت یک قمار نیست. باید آنرا بدست آورید و خوش‌شانسی زمانی در این بازی وارد می‌شود که شما در جستجویش باشید.

9 . “وقتی که ازدواج کردم آن کار را شروع می‌کنم.”

معنی این حرف این است که شما واقعاً نمی‌خواهید دنبال خواسته‌ی خود بروید. ازدواج مقوله‌ایست که موفقیت یا شکست شما را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد. شاید هم شریکی لازم دارید که پشتیبان شما باشد یا اینکه سعی می‌کنید با مرد یا زن ثروتمندی ازدواج کنید، با این حال شانس شما در دستیابی به شادمانی و موفقیت نباید وابسته به اینها باشد. شما باید به هدف بزرگتان چشم بدوزید و اعتبار بالاتری هنگام ازدواج کسب کنید بجای اینکه با ازدواج، اعتبار کسب کنید.

10 . “خیلی سرم شلوغه.”

هیچ‌کس آنقدر سرش شلوغ نیست. بلکه باید اولویتهای خود را مشخص کنید و آنقدر از مشغله‌ی زیاد گله‌مند نباشید. پرمشغله بودن پاسخی برای پرسشهای بجای شما نیست. بجای آن باید برای چیزهایی که براستی برای شما مهم هستند وقت کنار بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.