مجله اینترنتی رمز موفقیت

درآمد خود را با روشهایی که همگان نمی‌دانند افزایش دهید

بخواهید یا نخواهید، در هر حال، پول واقعیتی‌ست که همه‌ی ما مجبوریم با آن روبرو شویم.

همه می‌دانیم که چیزهای مهم در زندگی شامل تجربیات، دوستان، و خانواده می‌باشد، ولی خیلی سخت است که بتوانیم از این واقعیت که استقلال مالی فرصت بیشتری جهت برخورداری از موارد بالا را به ما می‌دهد فرار کنیم.

خانواده‌هایی که نمی‌توانند صورتحسابهایشان را پرداخت کنند بدترین و پردغدغه‌ترین تجربه‌ی زندگی خود را خواهند داشت، بنابراین شما هم کم‌کم به این نتیجه می‌رسید که توانایی درآمدسازیِ بیشتر یکی از مهارتهای کلیدی برای بیشتر مردم است.

بنابراین چطور می‌توانید بطور موثر و واقعی درآمد خود را افزایش دهید؟

1 . طرح اجرایی تهیه کنید

مانند بیشتر چیزها در زندگی، داشتن یک طرح، کلید پول درآوردن است. داشتن یک طرح بهمراه دستورالعمل اجرایی شما را در مسیر درست نگه می‌دارد و کمک می‌کند خود را در حال پیشرفت و هدفمند ببینید حتی روزهایی که پیشروی اندکی در مسیرتان دارید. هر هفته، به این فکر کنید که طبق طرح و برنامه‌تان چه کارهایی باید بکنید و چیزهای لازم برای انجام دادن آن کارها را روی کاغذ بنویسید. طرحتان را به گامهای کوچکتر تقسیم‌بندی کنید و زمان انجام آنها را در یک تقویم یادداشت کنید. وقتی که به روز مورد نظر رسیدید، مطمئن شوید که از همه‌ی توانایی‌تان برای برداشتن آن گامها و پیشروی بسوی موفقیت استفاده می‌کنید.

2 . اولویت‌بندی کنید

واقعیت این است که 80% از موفقیتهای ما نتیجه‌ی 20% از کارهای ما می‌باشد. درسی که از این موضوع می‌گیریم این است که آن 20% از کارهایمان را در اولویت قرار دهیم. تشخیص دهید و بیشتر انرژی خود را بر منابع درآمدی مطمئن یا طرحهایی که بازده بالایی دارند صرف کنید. ولی همچنان به آن 80% کارهای دیگرمان نیاز داریم که معمولاً کارهای جنبی ما را تشکیل می‌دهند، ولی بیشتر تمرکز خود را صرف پروژه‌های اصلی بنمایید.

3 . راههای جدید را امتحان کنید

هیچ چیزی به اندازه‌ی زحمت کشیدن روی پروژه‌هایی که بازدهی ندارند باعث سایش و تحلیل رفتن اعتماد به نفس شما نمی‌شود.اگر وقت زیادی روی پروژه‌ای که بازدهی مناسبی ندارد صرف کرده‌اید، نترسید و براحتی آن را کنار بگذارید. اصلی در روانشناسی به نام “توجیه تلاش” وجود دارد که می‌گوید مردم به چیزهایی که زمان و انرژی زیادی را روی آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند تعهد بیشتری نشان می‌دهند. این موضوع باعث اتلاف شدید وقت شما روی چیزهایی می‌شود که بازدهی ندارند. تشخیص دهید که چه زمانی باید جلوی ضرر را بگیرید و راه جدیدی را در پیش بگیرید.

4 . بگویید “نه.”

زمان باارزشترین دارایی شماست و طولانی‌تر کردن کارها باعث اتلاف آن می‌شود. درگیر کردن خودتان با پروژه‌های فراوان باعث افزایش استرس و کاهش فرصتهای شما در دنبال کردن فرصتهای هیجان‌آور می‌شود. توانایی “نه” گفتن را در خود بپرورانید. وقتیکه فرصت جدیدی به شما رو می‌کند، از خودتان بپرسید آیا مقتضی و بجا‌ست که وقت خود را روی آن سرمایه‌گذاری کنید. اگر پاسخ شما “خیر” است، پس دنبالش نروید.

5 . خود را موفق ببینید.

شاید در باطن اینطور نباشد، ولی یکی از روشهای عالی برای دستیابی به موفقیت این است که طوری عمل کنید که انگار همین الان موفق هستید. این طرز فکر که “اول خیال کنید تا بعد عملی شود” در عمل باعث خوشبینی و نگرش مثبت در شما می‌شود. اگر وقتتان را با افراد موفق که اطرافشان را ثروت و موفقیت فرا گرفته است بگذرانید، فرصتهای بیشتری برای دستیابی به موفقیت برای شما رخ می‌دهد. با کسانی که به آرزوهایی مثل آنچه شما دارید رسیده‌اند دوستی کنید و از این روابط به نفع خودتان بهره‌برداری کنید.

6 . رهبر باشید

یکی از روشهای کاملاً شناخته شده‌ی موفقیت در کسب‌وکار و زندگی، توانایی تشخیص یک فرصت طلایی قبل از هر کس دیگر است. با این ذهنیت، همیشه بایستی متوجه مسیرهای عالی به سمت موفقیت باشید و آنرا تشخیص دهید. تا جای ممکن هوشیار باشید و خودتان را با روشهای خلاقانه با دنیای اطراف درگیر کنید. خودتان را با دیدگاههای متضاد روبرو کنید و با مطالعه‌‌ی کتابهای مختلف و مناظره با کسانی که با آنها موافق نیستید خودتان را به چالش بکشید. مشاهده‌ی مسائل از همه‌ی زوایا، بهترین روش برای درک واقعی آنهاست و ذهنتان را روشن می‌کند.

7 . زمان و تکرار

زمان بسیار مهم است و ارزش یادآوری مجدد را دارد. زمان تنها دارایی شماست که نمی‌توانید هیچگونه تغییری در آن ایجاد کنید. مهم نیست چه کسی هستید یا چقدر درآمد دارید، تنها 24 ساعت در یک روز وقت دارید. بهمین علت باید انرزی خود را روی منابعی از درآمد متمرکز کنید که براحتی قابل تکرار بوده و تداوم داشته باشد. کاری را برای یکبار انجام دهید و سپس تا جای ممکن آنقدر تکرار کنید تا بیشترین درآمد را از آن کسب کنید. زمان ارزشمند است، بنابراین مطمئن شوید که کارتان برتر و فراتر از زمان شماست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.