تعطیلی دولت که اکنون به طولانیترین دوره خود رسیده است، به روند نزولی گردشگری در واشنگتن دامن میزند.

بله، واشنگتن همچنان باز است. بازدیدکنندگان هنوز میتوانند از موزههایی که با بودجه خصوصی اداره میشوند، بناهای یادبود و آثار ملی در فضای باز و حتی رستورانهای مجلل آن لذت ببرند.
شاید اکنون بتوانید در برخی از آن رستورانهایی که زمانی رزرو کردنشان دشوار بود، میز خالی پیدا کنید. بسیاری از جاذبههای گردشگری اصلی – از جمله کتابخانه کنگره، موزه آرشیو ملی و ۲۱ موزه تحت مدیریت مؤسسه اسمیتسونین – با بودجه فدرال اداره میشوند و به دلیل تعطیلی دولت، بیش از یک ماه است که بستهاند. این تعطیلی، مشکلات صنعت گردشگری پایتخت را تشدید کرده است.
در ماه اکتبر، اتاقهای هتلها در واشنگتن خلوتتر از همیشه بودند. بر اساس دادههای شرکت تحلیل املاک و مستغلات «کواستار» (CoStar)، درآمد به ازای هر اتاق موجود (شاخصی رایج در صنعت هتلداری) نزدیک به ۹ درصد کاهش یافت. این رقم بیش از سه برابر میانگین کاهش ۱.۶ درصدی در ۲۵ بازار برتر کشور است.

اپراتورهای تور میگویند این کاهش کاملاً مشهود است. جمعیت در مکانهای دیدنی محبوب کم شده است. آنها میگویند با کاهش شدید رزروهای جدید، خود را برای تداوم این عدم قطعیت تا فصل تعطیلات آماده میکنند.
جورج گیورگیس، ۶۵ ساله، راهنمای شرکت «تورهای سم و سال» که تورهایی با ون برگزار میکند، میگوید: «تقریباً هیچ کاری نداریم.» او این هفته فقط دو تور داشته که به گفته خودش در مقایسه با یک هفته عادی، کاهشی ۷۵ درصدی را نشان میدهد. او اضافه کرد که کاهش گردشگران بینالمللی چشمگیر است.
آقای گیورگیس گفت: «آنها به اینجا نمیآیند چون فکر میکنند دی.سی. تعطیل است.»
تعداد کمتری از مردم در رستورانهای این منطقه غذا میخورند.
دَن سایمونز، یکی از مالکان گروه رستورانهای «فارمرز» که سه شعبه از رستورانهای «فاندینگ فارمرز» را در دی.سی. اداره میکند، تخمین میزند که تعطیلی دولت، درآمد رستورانهای این گروه در منطقه واشنگتن را در این زمان از سال تا ۱۵ درصد کاهش داده است. او تأکید کرد که این موضوع فقط به دلیل نبود گردشگران نیست، بلکه به خاطر مردم محلی نیز هست که در خرج کردن محتاطتر شدهاند.
آقای سایمونز گفت: «ما چند هفته مانده به تعطیلی دولت، متوجه نوعی رکود شدیم. این رکود را در زمان تعطیلی و چند هفته بعد، زمانی که حقوقها پرداخت نشد، بیشتر احساس کردیم.»
به گفته «کانسومر اج» (Consumer Edge)، یک شرکت تحلیل داده که مخارج مصرفکنندگان را ردیابی میکند، فروش رستورانها در دی.سی. ماه گذشته نسبت به سال قبل ۷ درصد کاهش یافت. در سطح کشور، میزان هزینهکرد در رستورانها تغییری نکرده بود.
مسافران، مضطرب و ناامید، برای ابراز نارضایتی، دریافت مشاوره در مورد تصمیمات سفر و یافتن برنامههای جایگزین، به شبکههای اجتماعی هجوم آوردهاند. برخی با اشاره به تعطیلی جاذبهها و نگرانی از آسیبپذیرتر شدن سیستم کنترل ترافیک هوایی، از خود میپرسند که آیا اصلاً باید به واشنگتن بروند یا نه.
واشنگتن یکی از مقصدهای سفر جادهای یک ماهه اریکا هارت و پسر ۸ سالهاش، جیمسون، در سراسر کشور بود. آنها مشتاقانه منتظر بازدید از باغوحش و موزههای رایگان اسمیتسونین بودند، اما مجبور شدند در طول بازدید دو روزه خود برنامهریزی متفاوتی برای یافتن فعالیتهای مناسب کودکان داشته باشند. تنها مکانهایی که این هفته دیدند، بناهای یادبود و آثار تاریخی در فضای باز بود.
خانم هارت ۳۹ ساله که در راکلج فلوریدا زندگی میکند، گفت: «سعی کردیم بهترین استفاده را از شرایط ببریم. وقتی همهجا بسته باشد، نمیتوانید چیزهای زیادی ببینید.»
«دستینیشن دی.سی.» (Destination DC)، سازمان بازاریابی گردشگری این شهر، کمپین «دی.سی. باز است» خود را که اولین بار در تعطیلی دولت در سال ۲۰۱۳ راهاندازی شده بود، دوباره فعال کرده است.
الیوت ال. فرگوسن دوم، رئیس و مدیرعامل این سازمان، گفت که پاییز معمولاً فصل شلوغی برای دی.سی. به دلیل برگزاری همایشها و سفرهای تفریحی است.
گردشگری یکی از محرکهای اصلی اقتصاد دی.سی. است. به گزارش «دستینیشن دی.سی.»، سال گذشته بیش از ۲۷ میلیون نفر از این شهر بازدید کردند و ۱۱.۴ میلیارد دلار در آنجا هزینه کردند که یک رکورد محسوب میشود. اگرچه گردشگران داخلی اکثریت این تعداد را تشکیل میدادند، اما بیش از ۲ میلیون گردشگر بینالمللی نیز به این شهر سفر کردند که معمولاً مدت طولانیتری میمانند و بیشتر از بازدیدکنندگان داخلی هزینه میکنند. سال گذشته، کانادا بزرگترین بازار بینالمللی دی.سی. بود. امسال وضعیت گردشگری چندان مطلوب نبوده است. شرکت تحقیقاتی «توریزم اکانامیکس» که با «دستینیشن دی.سی.» همکاری میکند، در اواسط اکتبر تخمین زد که تعداد بازدیدکنندگان بینالمللی از این شهر امسال ۴ درصد کاهش خواهد یافت.
این آمار کمی امیدوارکنندهتر از تصویر کلی بازدیدکنندگان بینالمللی از کل کشور است که طبق برآورد «توریزم اکانامیکس» بیش از ۶ درصد کاهش خواهد یافت. به گفته «انجمن سفر ایالات متحده»، یک گروه تجاری که سفر به داخل و در سراسر کشور را ترویج میکند، برای اولین بار از سال ۲۰۲۰، پیشبینی میشود که سفرهای بینالمللی به ایالات متحده کاهش یابد.
کَندن آرسینیِگا، مدیر ارشد عملیاتی یک شرکت تور به نام «دی.سی. بای فوت» (DC by Foot)، گفت که پاییز معمولاً فصل فوقالعادهای است و گردشگران برای تورهای ارواح و گروههای دانشآموزی به این شهر هجوم میآورند. او نگران فصل پاییز و تعطیلات پیش رو است.
او گفت: «من نگران ماه دسامبر هستم، چون معمولاً قبل از فصل کمرونق زمستان، آخرین موج مسافران را با مسافران تعطیلات داریم و مطمئن نیستم که آنها امسال بیایند.»
سفر نیویورک تایمز را در اینستاگرام دنبال کنید و برای دریافت نکات تخصصی در مورد سفر هوشمندانهتر و الهام گرفتن برای تعطیلات بعدی خود، در خبرنامه سفر ما ثبتنام کنید. در رؤیای یک سفر آینده هستید یا فقط از روی صندلی خود سفر میکنید؟ ۵۲ مکان پیشنهادی ما برای سفر در سال ۲۰۲۵ را ببینید.