مجله اینترنتی رمز موفقیت

جنجالی‌ترین استارتاپ سانفرانسیسکو به نیویورک می‌رود

کلوی، برنامه هوش مصنوعی «تقلب در همه‌چیز»، به‌دلیل مشکلات قانونی، دفتر مرکزی خود در سوما را رها می‌کند.

سه مرد جوان که پیراهن‌های تاریک پوشیده‌اند، در یک آشپزخانه در کنار هم ایستاده‌اند. یکی ایستاده و دو نفر دیگر نشسته‌اند، در حالی که بازوهایشان به‌هم گره خورده است، زیر نور نرم.
بنیان‌گذاران کلوی: الکس چن، چونگین «روی» لی و نیل شناموگام. | منبع: فرانک ژو/دی استندارد

کلوی در حال تلاش است تا تمام سه طبقه‌ی دفتر مرکزی خود در سوما، واقع در خیابان برایتن، را تنها شش ماه پس از ورود به این مکان، تخلیه کند.

استارتاپ برنامه دارد به نیویورک منتقل شود؛ رئیس‌اجرای (CEO) روی لی این را به دی استندارد تأیید کرد.

لی گفت شرکت به این دلیل در حال خروج است که زندگی و کار در این ساختمان، که به‌عنوان فضای اداری شناخته می‌شود، غیرقانونی است.

«کار‑زندگی … برای شرکت بسیار مهم است»، لی گفت. «نیویورک مکان قوی‌تری برای استارتاپ‌های مصرف‌کننده و تولید محتواست، که هر دو برای شرکت حیاتی هستند». لی افزود که هنوز زمان‌بندی مشخصی برای انتقال استارتاپ وجود ندارد.

زمانی که دی استندارد در ژوئیه به دفتر کلوی سر زد، شش کارمند در ساختمان زندگی می‌کردند، در حالی که نزدیک به دوازده نفر دیگر و همچنین تولیدکنندگان محتوا در سمت دیگر خیابان اسکان گرفته بودند. داستان دی استندارد که شامل عکس‌های این فضا می‌شود، به‌عنوان مدرکی در شکایتی به کمیسیون برنامه‌ریزی سن‌فرانسیسکو ارائه شد که ادعا می‌کرد کارمندان کلوی به‌صورت غیرقانونی در ساختمان سکونت دارند. این شکایت در حال بررسی است.

این تصویر یک اتاق به سبک لافت با تختی زیر پله‌های چوبی، لامپ زمینی طلایی و میز کوچک سیاه را نشان می‌دهد؛ پس‌زمینه شامل لوله‌های نمایان و یک درب است.
شکایت به کمیسیون برنامه‌ریزی به «تشک‌های باز زیر پله‌ها» اشاره کرده است. | منبع: فرانک ژو/دی استندارد

این انتقال چند هفته پس از این که لی پذیرفت هیجان‌زدگی ویروسی ممکن است برای ساخت برنامه هوش مصنوعی «تقلب در همه‌چیز»، که تجزیه و تحلیل، سؤالات و یادداشت‌های زمان‌واقعی غیرقابل تشخیص ارائه می‌دهد، کافی نباشد، صورت می‌گیرد.

«نمی‌توانم بگویم که این یک اشتباه است یا نه، اما شاید ما بیش از حد زود راه‌اندازی کرده‌ایم»، او ماه گذشته در کنفرانس TechCrunch Disrupt گفت. «کل ایده این بود که چیزی را که به‌ سختی کار می‌کند، راه‌اندازی کنیم و اگر بتوانیم کاربران اولیهٔ کافی جذب کنیم، آن‌ها تبدیل به کاربران پیشرفته می‌شوند؛ آنها موارد استفاده را برای ما کشف می‌کنند.»

پنج نکته‌ای که از مصاحبهٔ صریح ما با سام آلتمن آموختیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.