یک تبلیغ جدید در ایستگاه گرند سنترال هوای فضا را با بوی فصلی پر میکند

سیستم شلوغ متروی نیویورک معمولاً مسافران را با ترکیبی تند از بویهای صنعتی و بدنی محاصره میکند؛ اما در این فصل جشن، یک ایستگاه از این بوی ناخوشایند معاف است.
اکنون بخشی از ایستگاه گرند سنترال تجربهای کاملاً متفاوت ارائه میدهد: هوا مملو از عطر وانیل و صنوبر تازه است.
این همه بهدلیل کمپین تبلیغاتی نوآورانهای است که Bath & Body Works اجرا کرده و در طول نوامبر عطر را بهصورت فعال در سکو شاتل خیابان ۴۲ (42nd Street) پخش میکند. در حالی که بسیاری از مسافران از این عطر بیخبرند، منبع این بوی خوش از دستگاههای پخش مخفیانهای است که بر روی تیر فولادی بالای سکو و دیوارهای تونل متصل قرار گرفتهاند.
کسانی که نگاه به سمت بالا میاندازند میتوانند انفجارهای واضحی از بخار را ببینند. Bath & Body Works پیشبینی میکند که تا پایان ماه، بین ۲۰ تا ۳۰ پوند (حدود ۹ تا ۱۴ کیلوگرم) عطر منتشر شده باشد.

«بوی آن بهتر از تونلهای معمولی نیویورک است که عادت داریم میشنویم»، مسافر جروم مری گفت. «پس بله، من قدرش را میدانم.»
این ناحیه یکی از شلوغترین قسمتهای مرکز حملونقل است، که مردم بهسرعت بین شاتل تایمز اسکوئر و سایر مسیرها هر چهار تا پنج دقیقه جابجا میشوند.
مسافر کِلی رودریگز، ۲۳ ساله، بوی آن را «عطر صنوبر، بسیار کریسمسی» توصیف کرد — نظری که بسیاری از مسافران نیز دادند. کاتلین باپتیست، ۶۰ ساله، افزود که این بوی او را به «نرمکنندههای پارچه» یادآوری میکند.

بو به قدری ملایم است که برخی مسافران گفتند در طول عبور از این فضا آن را حس نکردند. اگر پوستر توضیحگری که اعلام میکند این یک کمپین تبلیغاتی Bath & Body Works است را ندیده باشید، بهراحتی میتوانید آن را با عطر دیگری که یک مسافر بهکار میبرد اشتباه بگیرید.
سازمان حملونقل متروپولیتن (MTA)، که مترو و اتوبوسهای شهر را مدیریت میکند، میگوید این اولین کمپین تبلیغاتی اینچنین درون شبکه حملونقل است؛ سازمان در پی ایجاد منابع درآمدی جدید میباشد. برای اجتناب از هرگونه واکنش منفی، این نهاد سال گذشته یک پروژه آزمایشی از تبلیغات بویایی را در ایستگاههای کوئینز و بروکلین انجام داد تا ایمنی را بررسی و بازخوردها را جمعآوری کند، به گفته مری جان، مدیر تجاری این سازمان.
جان میگوید این نهاد تاکنون هیچ شکایتی دریافت نکرده است.
جیمی سوهووسکی، مدیر بازاریابی Bath & Body Works گفت که این زنجیره خردهفروشی برای این کمپین عطر «Fresh Balsam» را انتخاب کرد؛ چراکه این بو یکی از بویهای نمادین و پرطرفدار تعطیلات برند است و سالها مورد علاقه فصول بوده است. او افزود: گرند سنترال انتخاب طبیعی بود، چرا که تعداد عظیمی از مسافران هنگام اتصال به قطارهای دیگر از این ایستگاه عبور میکنند.