یک تبلیغ نوین در ایستگاه مترو گرند سنترال، فضا را با بوی فصلی پر میکند

سیستم شلوغ متروی شهر نیویورک معمولاً مسافران را با ترکیبی زننده از بویهای صنعتی و بدنی مواجه میکند؛ اما در این فصل جشن، هیچ ایستگاهی اینچنین بوی تندی ندارد.
اکنون بخشی از ایستگاه گرند سنترال تجربهای کاملاً متفاوت ارائه میکند: هوا با بوی وانیل و درخت کاج تازه پر شده است.
تمام این کار به لطف یک کمپین تبلیغاتی نوین از Bath & Body Works است که در تمام ماه نوامبر، عطر را بهصورت فعال در سکو قطار شاتل خیابان ۴۲ پخش میکند. اگرچه بسیاری از مسافران از این بوی غافلند، منبع این رایحه دستگاههای پخش بوی است که بهصورت مخفی به تیر فولادی بالای سکو و دیوارهای تونل متصلاند.
کسانی که بهسوی بالا نگاه میکنند میتوانند انفجارهای قابل رؤیت از بخار را مشاهده کنند. Bath & Body Works پیشبینی میکند که تا پایان ماه، بین ۲۰ تا ۳۰ پوند (۹ تا ۱۴ کیلوگرم) عطر پخش خواهد شد.

«بوی آن بهتر از تونلهای معمولی شهر نیویورک است که معمولاً اینجا میبوییم»، گفت مسافر جروم موری. «پس بله، من از آن قدردانی میکنم.»
این منطقه یکی از شلوغترین بخشهای مرکز حملونقل است؛ مردم بهسرعت حرکت میکنند تا هر چهار تا پنج دقیقه از شاتل تایمز اسکوئر سوار یا پیاده شوند.
مسافر کلی رولدرز، ۲۳ ساله، بوی را «رایحه کاج، بسیار کریسمسی» توصیف کرد — نکتهای که بسیاری از مسافران دیگر نیز بیان کردند. کاتلین بپتیست، ۶۰ ساله، افزود که این بوی به یاد «نرمکنندههای پارچه» میآورد.

رایحه بهحدی ملایم است که برخی از مسافران گفتند در حین عبور از این فضا آن را از دست دادند. اگر کسی پوستر توضیحدهنده این که این یک کمپین تبلیغاتی Bath & Body Works است را نبیند، میتواند بهراحتی آن را با عطر یک مسافر دیگر اشتباه بگیرد.
سازمان حملونقل متروپولیتن (MTA)، که مترو و اتوبوسهای شهر را مدیریت میکند، میگوید این اولین کمپین تبلیغاتی از این نوع در داخل شبکه حملونقل است که به دنبال ایجاد جریانهای جدید درآمدی است. بهمنظور جلوگیری از واکنش منفی، این سازمان در سال گذشته یک آزمایش اولیه از تبلیغات بویایی را در ایستگاههای کوئینز و بروکلین انجام داد تا ایمنی آن را ارزیابی کند و بازخوردهای مربوطه را جمعآوری نماید، به گفته مری جان، مدیر واحد تجاری این سازمان.
جان میگوید تا به حال این سازمان هیچ شکایتی دریافت نکرده است.
جیمی سوهوسکی، مدیر ارشد بازاریابی Bath & Body Works، گفت این زنجیره خردهفروشی برای کمپین «Fresh Balsam» را انتخاب کرده است زیرا این رایحه یکی از بویهای نمادین تعطیلاتی برند و یک مورد محبوب فصلی طولانیمدت است. او افزود گرند سنترال انتخاب طبیعی بود، زیرا تعداد زیادی از مسافران هنگام اتصال به قطارهای دیگر از این ایستگاه عبور میکنند.