
یکسال پیش، پیش از اینکه «Wicked» بر پردهٔ بزرگ سینما ظاهر شود، شرکت یونیورسال هدف سادهای برای ترویج این موزیکال به مالکان سالنهای سینما معرفی کرد. بر اساس گفتهٔ مدیر ارشد بازاریابی مایکل موزز، برنامهٔ آنها این بود که «تقریباً تا حدی که آزاردهنده باشد».
بدون شک، استودیویی که پشتسرِ دستگاه تبلیغاتی صورتی‑سبز قرار داشت، هجوم حماسیای از تمام موارد مرتبط با اوز را به نمایش گذاشت. یک قطعهٔ تبلیغاتی بهارزش ۷ میلیون دلار در سوپربول. نوشیدنیهای با تم استارباکس و همکاریها با ۴۰۰ برند تجاری دیگر. حضور پرزرقوبرق در المپیک تابستانی پاریس. عناوین متعدد روی جلدهای مجلات. و یک برنامهٔ مطبوعاتی طولانیمدت (تقریباً پس از ۱۲ ماه، هنوز منتظر متن آهنگ «Defying Gravity» هستیم).