سریال بعدی استودیوهای مارول در Disney+، واندر من، با متا شدن در محتواهای بازاریابی، و من عاشقش شدم!

استودیوهای مارول استراتژی بازاریابی کاملی برای اولین انتشار سال ۲۰۲۶ خود، واندر من، تدوین کرد. سری جدیدی که توسط کارگردان شانگچی و افسانهٔ ده حلقه، دستین دنیل کرتون ساخته میشود، قصد دارد به ساختار هالیوود و همچنین ماشینسازی فیلمهای ابرقهرمانی که مارول بخشی بزرگ از آن است، طنازی بزند.
بهدلیل طبیعت متای این سریال که بهدنبال سیمون ویلیامز (یحیی عبد‑متین دوم)، یک بازیگر نوپا در هالیوود که بهدنبال نقش در آخرین بازسازی فیلم ابرقهرمانی است، میرود، استودیوهای مارول توانستند با تبلیغاتی شادابانه به این سریال بپردازند. این البته شامل تیزرها، پیشنمایشها و تریلرهای معمول میشود (در مورد تریلر واندر من بیشتر بخوانید). با اینحال، بعضی محتوای غیرمتعارف نیز آورده شده که بهطرز خندهداری مسیر پخش استریمینگ قدرتمند آینده را پیشنشان میکند.
جدیدترین افزودنی به این موج متای بازاریابی مارول، یک فعالسازی پیامکی جدید است که به مخاطبان امکان «تعامل مستقیم» با تروور اسلاتری (نقش بن کینگزلی) (یا حداقل یک نسخه دیجیتالی از او) را میدهد. با ارسال پیام “ACT” به شماره 805‑8‑TREVOR (805‑887‑3867)، طرفداران میتوانند در چیزی که «روش اسلاتری» نامیده شده ثبتنام کنند (یک شوخی تلخ به سبک کلاس مسترکلاس بسیار پرطرفدار).
پس از وارد شدن به فهرست «روش اسلاتری»، شخصیت واندر من شروع میکند به ارسال پیامهای متنی حاوی ترفندهای امضای خود. این شامل یادداشتهای صوتی منحصربهفرد است، از جمله تازهترین آن که به مشترکین میآموزد چگونه بهصورت دستورالعملی گریه کنند:
“اشکهای واقعی را نمیتوان تقلب کرد. برای گریه در یک صحنه، باید به تاریکترین جایی که میتوانید تصور کنید، بروید. من به سادگی به یک اتفاق تراژیک فکر میکنم و اشکها جریان مییابند. در واقع، اشکها آب نیستند؛ آنها تشویق مایعاند. هر قطره میگوید: «نگاه کنید به من، من احساس میکنم».”
بهعلاوه بر این نکات متنوع برای آزادسازی بازیگر درونیتان، این شماره همچنین شما را در جریان سریال پیشرو Disney+ (منتشره در ۲۷ ژانویهٔ ۲۰۲۶) با جدیدترین تیزرهای قبل از نمایش آنلاین نگه میدارد.
همچنین این سرویس با کارت تماس مخصوص شخصیتهای واندر من میآید که لایههای بیشتری به سرگرمی متا روش اسلاتری اضافه میکند.

این روشی سرگرمکننده برای هواداران است تا بهصورت نوین و منحصر بهفرد با دنیای محبوب کتابهای کمیک ارتباط برقرار کرده و مرز بین واقعیت و تخیل را ترکیب کنند. و چه سریالی بهتر از واندر من برای راهاندازی چنین تلاشی میتواند باشد، پروژهای که خود یک نقد داستانی بر دنیای واقعی هالیوود است.
«روش اسلاتری» تنها به این پیامها ختم نمیشود. شخصیت بن کینگزلی در MCU، بهعنوان اسلاتری، شروع به حضور در دورههای مصاحبهای کرده است.

او در یک تبلیغ بهخصوص که خندهدار بود برای این سریال، همراه با بن مانکیویچ از تلویزیون کلاسیک ترنر ظاهر شد؛ بهگونهای طراحی شده که شبیه یک پادکست ویدئویی واقعی میبود و دربارهٔ روش خود و آنچه برای تبدیل شدن به یک استعداد بازیگری درجه یک لازم است، صحبت میکرد. بخش بازیگران خرابکار همانطور که برنامهریزی شده بود پیش نرفت؛ تنها کافی بود که مانکیویچ به کارهای پیشین اسلاتری در نقش تروریست بینالمللی «ماندرین» (همانطور که در آیرون من ۳ دیده میشود) اشاره کند تا بازیگر بهطور کامل از مصاحبه کنار رود.
اسلاتری و ویلیامز با هم در یک تقلب جدید به سبک «بازیگران بر بازیگران» ظاهر شدند که با عنوان بازیگران بدون اسکریپت شناخته میشود و بهمورد ویدیوهای آنلاین که در آن چندین ستارهٔ سطح‑الف هالیوود یکدیگر را مصاحبه میکنند، میپردازد. طبیعتاً در این تبلیغ خاص، اوضاع طبق انتظار پیش نمیرود؛ زیرا این دو از یک قالب مصاحبه ویروسی به قالب دیگری میپرند.

این در کنار حضورهای مختلف شخصیتپذیر بر روی فرش قرمز است که یحیی عبد‑متین دوم در پیشانتظار سریال انجام داده است. در ژوئیهٔ ۲۰۲۵، متین در نمایش افتتاحیهٔ فنتستیک فور: گامهای اول کاملاً در نقش سیمون ویلیامز ظاهر شد و به یاد میآورد “دیدن اولین فیلم «واندر من» در سالنهای سینما همراه با پدرم:”
“من از کودکی یک طرفدار بزرگ واندر من بودم. همچنین یک طرفدار پرشور کتابهای کمیک. در واقع اولین فیلمی بود که همراه با پدرم در سالنهای سینما دیدم هنگامی که بسیار جوان بودم، و آن روز پس از ترک سینما آرزو داشتم که یک ابرقهرمان شوم. پس، این فوقالعاده است. این برای من یک لحظهٔ کاملگرد است.”
کارگردان فیلم دروندنیایی واندر من، فون کوواک (زلاتکو بوریچ)، نیز در این پیشبرد برای راهاندازی پروژه بهسرعت به این سرگرمی پیوست. او چشمانداز خود برای فیلم را شرح داد؛ کاری که شخصیت متین با اشتیاق فراوان برای آزمونگری آماده است.
واندر من یک پروژهٔ منحصربهفرد است که بهنظر میرسد هم نقدی بر هالیوود باشد و هم یک ماجراجویی دیگر با ابرقهرمان پوشیدهنشین، که بهطرز قابل توجهی به نقد صنعت فیلمسازی میپردازد. بنابراین، شایستهٔ یک کمپین بازاریابی منحصربهفرد است. اگر مکانی برای آزمایش وجود داشته باشد، اینجا همان مکان است.