کارل ایکر دربارهٔ از دست دادن، تابآوری و وفادار ماندن به مأموریت آرکتریکس تأمل میکند که در حالی که این برند مستقر در شمال ونکوور، بریتیش کلمبیا، در حال رشد است.

با نزدیک شدن به پایان سال 2025، SESO با طیف گستردهای از رهبران صنعت تماس گرفت تا نظرات آنها دربارهٔ سالی پیشبینیناپذیر و تمرکزهایشان برای سال 2026 جمعآوری شود.
کارل ایکر، معاون ارشد بازاریابی برند آرکتریکس، در سال 2021 به این برند مستقر در شمال ونکوور، بریتیش کلمبیا پیوست و یک دهه تجربه در نایک و لولولمون را به ارمغان آورد. در حالی که بخش عمدهای از صنعت کلان فضای باز با چالشهایی روبهرو است، آرکتریکس و شرکت مادر آن، Amer Sports، رشد قابلتوجهی را در تمام بخشها و مناطق در سال 2025 گزارش کردند؛ بهطوری که آرکتریکس در سهماهه سوم که تا 30 سپتامبر به پایان رسید، رشد 31 ٪ در درآمد را ثبت کرد، در حالی که ادامهدارانهای در خردهفروشی و گسترش جغرافیایی پیش میرود. Amer Sports پیشبینی میکند که رشد درآمد بین 23 تا 25 ٪ در سال مالی آینده خواهد بود.
مهمترین درس تجاری که در سال 2025 یاد گرفتید چه بود؟
کارل ایکر، معاون ارشد بازاریابی برند آرکتریکس: امسال به من نشان داد که تابآوری در قلب رهبری برتر قرار دارد و این رهبری به پایبندی به ارزشهای اصلیمان وابسته است. همانطور که همهٔ افراد جامعهٔ فضای باز، بهدر کنار شادی فراوان، با از دست دادنهای بزرگ مواجه میشوند، این لحظات بهنحوی ویژه ما را تواضع میآموزند و به یاد ما میآورند که چه چیزهایی بیش از همه مهم هستند.
وقتی شرایط دشوار یا نامطمئن میشود، مردم تنها به برندها برای خرید محصولاتشان نگاه نمیکنند؛ آنها به دنبال اصالت، جامعه و ارتباط هستند. این سال یادآور قدرتمندی بود که وفادار ماندن به ارزشهای ما غیرقابل مذاکره است و باید در هر تصمیمی که میگیریم، مرکزی بماند.
بزرگترین نگرانیهای شما برای سال 2026 چه هستند؟
کارل ایکر: در آرکتریکس، ما قدردان رشد فوقالعادهای که تجربه میکنیم هستیم، اما این رشد مسئولیتی را به همراه دارد که به هدف و مأموریت اصلیمان وفادار بمانیم. در حالی که با سرعت برای آینده تحول مییابیم، این کار بهویژه کار دشواری است. این یک چالش است که بهطور جدی میپذیریم و یکی از عواملی است که بیش از همه از آن در این شغل لذت میبریم.
در چه زمینهای برای سال 2026 سرمایهگذاری میکنید یا نسبت به چه چیزی خوشبین هستید؟
کارل ایکر: نگاهی به سال 2026، من بسیار هیجانزدهام از پیشرفتها و سرمایهگذاریهای واقعی که برای ساختن یک کسبوکار گردی (circular) انجام میدهیم. مشتاقیم بیشتر دربارهٔ چشمانداز آیندهمان به اشتراک بگذاریم و جامعهمان را دعوت کنیم تا در این مسیر به سوی یک صنعت فضای باز پایدارتر همراه ما باشند.
یادداشت سردبیر — نظرات قبلاً منتشر شده زیر را از دست ندهید:
- صاحب برند برتون، دونا کارپنتر
- مدیر اجرایی Herschel Supply، لیندون کورماک
کیت رابرتسون را میتوانید از طریق kate@shop-eat-surf-outdoor.com تماس بگیرید.