مجله اینترنتی رمز موفقیت

کادیلک F1 دو جذب کلیدی در بخش بازاریابی و حمایت‌گری را اعلام کرد

خودروی CF1Car (1)
کادیلک فرمول ۱ دو استخدام کلیدی برای سطوح اجرایی (C‑Suite) در بخش تجاری را اعلام کرد و با این تصمیم، چشم‌اندازی برای بازاریابی و حمایت‌گری روشن شد.

با نزدیک شدن به پایان فصل ۲۰۲۵ فرمول ۱، کادیلک فرمول ۱ برای حضور در جدول مسابقات سال ۲۰۲۶ به‌عنوان یازدهمین تیم آماده می‌شود. این تیم هم‌اکنون دو استخدام کلیدی در سطوح اجرایی را اعلام کرده و با این اقدام، کارهای اساسی در حوزه حمایت‌گری و بازاریابی نیز به‌جای خود رسیده‌اند. در این مصاحبهٔ اختصاصی با فوربز، تایلر اپ، سرپرست جهانی استراتژی تجاری کادیلک F1، به‌تفصیل رویکرد جامع تیم را که برای فصل افتتاحیه‌اش در حال آماده‌سازی است، توضیح می‌دهد.

به همان اندازه که برای رئیس تیم، گریم لاودون، مهم است تا تیم را در مسیر مسابقه تقویت کند، همان‌طور که در هفته گذشته سِرجیو پرز را پشت فرمان یک فراری SF‑23 دو ساله پیش از رونمایی خودرو تیم کادیلک فرمول ۱ در فوریه می‌دیدند، جمع‌آوری رهبری ارشد اطراف آنچه اپ «شرکت رسانه‌ای» می‌نامد، برای تقویت بخش حیاتی بازاریابی و حمایت‌گری که منبع درآمد تیم نوپا است، نیز به همان اندازه ضروری است. این کار با چشم‌اندازی آغاز می‌شود که مارک والتر، هم‌رئیس TWG Motorsports، و دان تواریس، مدیرعامل، از روز نخست برای کسب‌وکار مشخص کرده‌اند: «نه لزوماً انجام کارها به‌روش متفاوت، بلکه بهتر».

«ما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که بهترین و درخشان‌ترین افراد را استخدام می‌کنیم، افرادی که به این سازمان و به ساخت این تیم – تیم مستقر در ایالات متحده – به روشی متفاوت، بهتر و نمایانگر مأموریتی که همگی به دنبال آن هستیم، متعهد هستند.» اپ گفت. «این یک هدف اصلی است. ما در انتخاب افرادی که به‌طور جدی این کسب‌وکار را رهبری می‌کنند، بسیار دقت کرده‌ایم.»

لورین — ویل‌هم
(چپ به راست) کادیلک فرمول ۱ لورین تیشیرا را به‌عنوان مدیر ارشد تجاری (Chief Commercial Officer) و ویل‌هم دینگر را به‌عنوان مدیر ارشد مشارکت‌ها (Chief Partnerships Officer) معرفی کرد.

به این منظور، تیم امروز اعلام کرد که ویل‌هم دینگر به‌عنوان مدیر ارشد مشارکت‌ها (CPO) به‌کار گرفته شده و لورین تیشیرا به‌عنوان مدیر ارشد تجاری (CCO) به تیم ملحق شده است. آن‌ها به‌همراه رئیس بازاریابی (CMO) تازه معرفی‌شده، احمد اقبال، برای اجرای چشم‌انداز تجاری کادیلک فرمول ۱ و تثبیت تیم به‌عنوان یک بستر برتر برای شرکاء، هواداران و ذینفعان در سراسر جهان می‌کوشند. به گفته اپ، این افزوده‌ها مراتب C‑Suite شرکت را تکمیل می‌کند.

هر سه به‌صورت مستقیم به اپ گزارش خواهند داد و تجربهٔ فراوانی را به تلاش کادیلک فرمول ۱ اضافه می‌کنند.

دینگر بیش از ۲۲ سال تجربه دارد و به‌دلیل ترکیب نقش‌های برند و مالک حقوق، موقعیت منحصربه‌فردی دارد. در طول مسیر حرفه‌ای‌اش، او ابتکارات استراتژیک برای برنامه‌هایی چون فیفا، یوفا، ICC کریکت، World Rugby، فرمول ۱، رِد بول ریسینگ، نتفلیکس، EAFC، سی‌آر۷، کوئچلا و لولاپالوزا راه‌اندازی کرده است. در نقش جدیدش، او رهبری استراتژی مشارکت‌های جهانی تیم کادیلک فرمول ۱ را در زمینه‌های فروش، مدیریت، ادغام خلاقانه و ارزیابی بر عهده خواهد گرفت.

«فرصت کمک به ساخت یک تیم جدید فرمول ۱، به‌ویژهٔ تیمی با میراث و آرمان‌های کادیلک، نادر است.» دینگر گفت. «هواداران و برندهای امروز به‌دنبال ارتباطات عمیق‌تر و معنادارتر هستند و بستر کادیلک F1 این امکان را به ما می‌دهد تا تجربه‌های مشارکتی بسازیم که در هیچ‌جهت مشابه آن در این ورزش وجود ندارد.»

با پیشینه‌ای متنوع در حوزه فرمول ۱، سازمان‌های ورزشی بزرگ و عملیات رویدادهای جهانی، تیشیرا به‌عنوان فردی با مهارت‌های گسترده به تیم می‌پیوندد. او به‌تازگی شرکت تخصصی استراتژی تجاری و رویدادها را که به مشتریان برتر حوزهٔ ورزش و سرگرمی خدمات می‌داد، رهبری می‌کرد و پیش از این به‌عنوان رئیس عملیات تجاری برای F1 Academy، نقش‌های رهبری چون مدیر کلاب پادک و روابط صنعتی برای گرندپری فرمول ۱ میامی و مدیر بازاریابی تیم مایامی دولفینز و استادیوم هارد راک را بر عهده داشته است. در سمت جدید خود در کادیلک F1، او مسئول هماهنگی عملیاتی بین مشارکت‌ها، بازاریابی، عملیات تجاری، رویدادها و ارتباطات با سهامداران خواهد بود.

«من هیجان‌زده‌ام که در شکل‌دادن به یک سازمان تجاری که به‌تناسب با سرعت و استانداردهای فرمول ۱ عمل می‌کند، مشارکت داشته باشم. پایه‌ای فوق‌العاده قبلاً ایجاد شده است و من مشتاقم تا با تمام بخش‌های سازمان همکاری کنم و چشم‌اندازمان را برای هواداران، شرکاء و جامعهٔ گستردهٔ موتورسپورتی به حقیقت بپیوندیم.» تیشیرا گفت.

به‌دنبال حامی عنوانی هستیم، اما نام خودرو «کادیلک» ثابت می‌ماند

در حالی که کادیلک F1 پیش از این اولین قرارداد حمایت‌گری خود را با جیم بیم اعلان کرده است، یکی از عناصر اصلی در زمینه حمایت‌گری، امضای قرارداد با یک حامی اصلی (عنوانی) است. اپ به‌وضوح اعلام کرد که کادیلک F1 بر این هدف و سایر حامیان کلیدی تمرکز خواهد کرد، اما انتظار تغییر نام خودرو را ندارید.

«ما به‌دنبال روابط اصلی هستیم» اپ در مورد رویکرد به حامیان گفت. «نام تیم در آیندهٔ قابل‌پیش‌بینی، تیم کادیلک فرمول ۱ خواهد بود و لزوماً برند دیگری پیش از آن قرار نخواهد گرفت. این تصمیم را در تابستان گذشته اتخاذ کردیم و به‌طور کامل به آن متعهد بودیم. با این حال، وقتی به بازار مشارکت‌ها وارد شدیم، ویل‌هم و تیم او علاقهٔ زیادی به کارهایی که انجام می‌دهیم نشان دادند. برندها به کارهای ما علاقه‌مند هستند، اما همزمان محتاطند و می‌پرسند: «این برای ما چه معنایی دارد؟» بنابراین، به نظرم از چند جهت، کادیلک فرصتی فوق‌العاده برای ما فراهم می‌کند تا تیم خود را با یک برند لوکس آمریکایی معتبر پیش ببریم و همچنان ما را به رؤیای بیشتری دربارهٔ امکانات آینده می‌کشاند.»

رویکرد جامع برای تلاش تیم اجرایی کادیلک F1

با تکمیل کامل تیم اجرایی، سؤال پیش می‌آید که استراتژی کلی چه خواهد بود. اپ آن را به‌صورت جامع تشریح کرد.

«ما دو هدف اصلی تجاری داریم. اولین و مهم‌ترین آن، ساختن یک پایگاه هواداران است. ما در این لحظه وضعیت منحصربه‌فردی داریم؛ تیمی مستقر در ایالات متحده که برای اولین بار این کار را انجام می‌دهد و فرصتی برای ساختن پایگاهی در اینجا داریم.» اپ گفت.

سر تایلر اپ
تایلر اپ، سرپرست جهانی استراتژی تجاری برای کادیلک فرمول ۱.

در حالی که تیم از نیاز به مدیریت خودرو و فصل ۲۰۲۵ رهایی دارد و به گریم لاودون و تیم امکان می‌دهد تا برای سال ۲۰۲۶ برنامه‌ریزی کنند، از منظر تجاری کادیلک F1 از ابتدا شروع می‌کند. اپ این وضعیت را فرصتی می‌داند.

«تیم‌های بسیار موفقی در این حوزه وجود دارند، اما هیچ تیم دیگری در جدول مسابقات در شش ماه آینده مجموعه‌ای از اولین‌ها را نخواهد داشت که ما خواهیم داشت»، اپ گفت. «برخی از این اولین‌ها فوق‌العاده خواهند بود، برخی دیگر ممکن است مایوس‌کننده باشند. ما این را می‌دانیم، اما می‌دانیم که این‌ها اولین‌ها خواهند بود. لذا برای ما جالب است که سعی کرده‌ایم استراتژی تجاری‌مان را طوری تنظیم کنیم که از این لحظات، هم از منظر احساسی و هم از منظر بازاریابی، بهره‌مند شویم.»

به‌نظر اپ، این به‌کارگیری برند کادیلک به‌عنوان یک برند آمریکایی و گسترش هواداران و شرکا از این منظر است.

در همین نقطه است که احمد اقبال، مدیر ارشد پیشین توییتر و تیک‌توک، وارد صحنه می‌شود. اپ او را به‌عنوان کسی می‌بیند که می‌تواند استراتژی محتوا و تخصص لازم برای ساخت شرکت رسانه‌ای پشت کادیلک فرمول ۱ را به‌عمل آورد.

«ما این را به‌طرز بسیار متفاوتی می‌بینیم و به‌وضوح این فرصت را می‌بینیم تا برای شرکایمان ارزش ایجاد کنیم از این دیدگاه»، اپ افزود.

به‌نظر اپ، کادیلک F1 باید محتوای جذابی تولید کند. او می‌بیند که اجازه دادن به هواداران برای دیدن برخی لحظات داخلی که عموماً خصوصی نگه داشته می‌شوند، بسیار مهم است.

«ما باید آن‌ها را در مسیر پیشرفت همراه خود داشته باشیم»، اپ گفت. «نکتهٔ اول، مهم‌ترین مسألهٔ استراتژیک، ساختن این برنامهٔ محتوا – این شرکت رسانه‌ای – است که به‌صورت استراتژیک طراحی شده تا پایگاه هواداران را جذب و تقویت کند. نکتهٔ دوم، جذب بهترین و درخشان‌ترین سازندگان برنامه‌هاست که به‌جای فروش دارایی‌ها، با خلق برنامه‌هایی که اهداف شرکای تجاری ما را پیش می‌برد، درآمد حمایت‌گری را ارتقا می‌دهند. در نهایت، ما این مجموعهٔ بسیار متنوعی از رهبران را به‌کار می‌گیریم، همانند لورین، که می‌توانند در تمام این بخش‌ها هماهنگی ایجاد کنند. به‌این‌ترتیب، تیم رهبری‌ای داریم که می‌توان آن را در مقابل هر تیم دیگری در این ورزش قرار داد و به‌ما فرصت واقعی برای تمایز می‌دهد.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.