مجله اینترنتی رمز موفقیت

آموره‌پاسیک توسط نمایندگان اینیس‌فری به‌دلیل بازاریابی ناعادلانه مورد انتقاد قرار گرفت

پلتفرم‌های چندبرند نسبت به فروشگاه‌های آفلاین، مزایای بازاریابی بیشتری دریافت می‌کنند

نمایندگان اینیس‌فری روز چهارشنبه در مقابل دفتر مرکزی آموره‌پاسیک در منطقه یونگسان سئول اعتراض کردند و از شرکت درخواست کردند تا مزایای بازاریابی بیش از حد به کانال‌های خرید چندبرند که محصولات اینیس‌فری را می‌فروشند، را قطع کند؛ این موضوع که به گفته‌ی آن‌ها به فروش‌های آفلاینشان آسیب می‌رساند. تصویر از اتحادیه نمایندگان اینیس‌فری

نمایندگان اینیس‌فری روز چهارشنبه در مقابل دفتر مرکزی آموره‌پاسیک در منطقه یونگسان سئول اعتراض کردند و از شرکت درخواست کردند تا مزایای بازاریابی بیش از حد به کانال‌های خرید چندبرند که محصولات اینیس‌فری را می‌فروشند، را متوقف کند؛ آن‌ها می‌گویند این کار به فروش‌های آفلاینشان آسیب می‌رساند. تصویر از اتحادیه نمایندگان اینیس‌فری

شرکت بزرگ زیبایی آموره‌پاسیک روز چهارشنبه با گروهی عصبی از مالکان نمایندگی اینیس‌فری روبرو شد؛ فروشندگان در حال مشکل این برند کاهش فروش خود را به بازاریابی ناقص نسبت دادند.

حدود ۷۰ نماینده فروش در مقابل دفتر مرکزی آموره‌پاسیک در منطقه یونگسان سئول اعتراض کردند و از شرکت درخواست کردند تا حمایت‌های تجاری عملی‌تری ارائه دهد و از اعطای مزایای بازاریابی بیشتر به کانال‌های خرید چندبرند نسبت به فروشگاه‌های نمایندگی آفلاین خودداری کند. فروش سالانه اینیس‌فری در چند سال اخیر به‌صورت پیوسته کاهش یافته است؛ از ۵۵۲ میلیارد وون (۳۷۷ میلیون دلار) در سال ۲۰۱۹ به ۲۲۵ میلیارد وون در سال گذشته کاهش یافته است.

فروشندگان سرخوش گفتند که آموره‌پاسیک حمایت بیشتری به پلتفرم‌های بزرگ خرید چندبرند (MBS) این کشور که محصولات اینیس‌فری را ارائه می‌دهند، اعطاکرده است؛ این شامل CJ Olive Young، کوپنگ و فروشگاه ناور می‌شود. آنها ادعا کردند که شرکت «از طریق چنین اقدامات ناعادلانه‌ای، به کسب‌وکارهای نمایندگی آفلاین تبعیض می‌کند».

نمایندگان گفتند که ست مراقبت پوستی «Perfect Intensive» اینیس‌فری که شامل پنج محصول می‌شود، در کوپنگ، بزرگ‌ترین پلتفرم تجارت الکترونیک کشور، به قیمت ۳۲٬۱۳۰ وون فروخته می‌شود. آموره‌پاسیک همان محصول را به فروشگاه‌های آفلاین آن‌ها با قیمت ۴۰٬۷۰۰ وون عرضه می‌کند — یعنی حدود ۲۰ درصد گران‌تر — که فروشندگان را مجبور می‌کند برای کسب سود، قیمت‌ها را بیشتر افزایش دهند.

مالکان فروشگاه گفتند که سیاست تأمین نامتوازن، پایهٔ کسب‌وکار نمایندگی اینیس‌فری را تحت‌سقوط می‌برد. آنها افزوده‌اند که «برای مشتریان منطقی‌تر است که محصولات را از کوپنگ خریداری کنند تا اینکه مستقیماً از شرکت تهیه کنند».

شیر سرامید چای سبز اینیس‌فری در طول یک پروموشن جمعه سیاه که روز دوشنبه روی نِور شاپینگ لایو برگزار شد، به قیمت ۴۸٬۴۵۰ وون (تخفیف ۵۷ درصد) به فروش رسید. این پروموشن شامل اقلام رایگان نظیر نمونه‌های آرایشی و کیف توت نیز بود. در عین حال، آموره‌پاسیک همان محصول را به نمایندگی‌های خود با قیمت ۶۲٬۷۰۰ وون عرضه می‌کرد.

مالکان نمایندگی استدلال کردند که با این قیمت‌های تخفیفی هرگز قادر به کسب سود نیستند؛ و به پروموشن‌های گسترده آنلاین و برنامه‌های هدیه‌آمیز آموره‌پاسیک که «به‌طور جدی بخش نمایندگی‌ها را مختل می‌کند»، انتقاد کردند.

کوپاِنگ در دسامبر ۲۰۲۳ کمپین تخفیفی برای محصولات اینیس‌فری را با حضور جَنگ وون‑یونگ از گروه IVE به نمایش می‌گذارد. تصویر از وب‌سایت کوپاِنگ گرفته شده است

کوپاِنگ در دسامبر ۲۰۲۳ کمپین تخفیفی برای محصولات اینیس‌فری را با حضور جَنگ وون‑یونگ از گروه IVE به نمایش می‌گذارد. تصویر از وب‌سایت کوپاِنگ گرفته شده است.

«شرکت ساختار بازاریابی‌ای ایجاد کرده است که تنها به پلتفرم‌های آنلاین سود می‌رساند و نمایندگان فروش را پشت سر می‌گذارد. شرکت از این موضوع آگاه است اما همچنان آن را نادیده می‌گیرد»، آن‌ها گفتند.

نمایندگان همچنین تغییر برند اینیس‌فری توسط آموره‌پاسیک در سال ۲۰۲۳ را علت افت فروش‌هایشان می‌دانند و می‌گویند که این بازطراحی نتوانست درآمدها را افزایش دهد. این بازطراحی تعداد محصولات را از ۱٬۴۰۰ به ۳۰۰ عدد کاهش داد و بسیاری از محصولاتی که پیشتر پرفروش یا ثابت بودند، حذف کرد که به کاهش کلی فروش منجر شد.

«حمایت آموره‌پاسیک از نمایندگان فروش صرفاً سطحی است. شرکت عرضه نمونه‌های خود را ۵۵ درصد افزایش داده است، اما این مقدار تنها ۳۰٬۰۰۰ وون می‌شود که به کسب‌وکارهای ما کمکی نمی‌کند. همچنین برخی محصولات را به‌صورت انحصاری برای CJ Olive Young تولید و تأمین می‌کند و نه برای ما. تعداد فروشگاه‌های آفلاین ما از ۱٬۶۰۰ فروشگاه در سال ۲۰۱۸ به ۱۴۷ فروشگاه در امسال کاهش یافته است»، مالکان نمایندگی گفتند.

پس از این اعتراض، آموره‌پاسیک اعلام کرد که در حال حاضر در حال گفتگو با نمایندگان اینیس‌فری دربارهٔ راه‌های بازگرداندن مشتریان و فروش و بهبود سبد محصول خود است.

«پلتفرم‌های چندبرندی (MBS) در حال رشد هستند. برای حمایت از نمایندگان‌مان، ما توان رقابتی آن‌ها در بازار را در برابر کانال‌های MBS تقویت می‌کنیم و فروش‌های حاصل از مال آنلاین رسمی خود را با آن‌ها به اشتراک می‌گذاریم»، یک مقام رسمی آموره‌پاسیک گفت.

او افزود: «ما در ۳۰ دسامبر ۲۰۲۴ یک مشارکت متقابل با نمایندگان‌مان امضا کردیم. این همچنین ما را مسئول می‌سازد تا هنگام تصمیم‌گیری دربارهٔ اینکه کدام محصولات را در قفسه‌های Olive Young قرار دهیم، با نمایندگان مشورت کنیم تا این اقدام بر توان رقابتی بازار نمایندگان تأثیر منفی نداشته باشد».

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.