مجله اینترنتی رمز موفقیت

یک سوپرمارکت فرانسوی به تازگی به دیزنی و پیکسار درسی دربارهٔ انیمیشن داد

نوشته جو فولی

بی‌محبت یک موفقیت جشن‌واره‌ای غیرمنتظره است.

تصویر گرگی انیمیشنی که در تبلیغ کریسمس سوپرمارکت فرانسوی Intermarché همراه با سایر حیوانات غذا می‌خورد
اعتبار تصویر: Intermarché / آژانس Romance

در حالی که برندهای بزرگ جهانی مثل کوکاکولا و مک‌دونالدز برای تبلیغات کریسمس خود از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند، یک زنجیره سوپرمارکت فرانسوی به تازگی قدرت و ارزش انیمیشن دست‌ساز را به نمایش گذاشت. برخی فکر می‌کنند حتی دیزنی و پیکسار هم می‌توانند یک یا دو نکته از آن بیاموزند.

مانند تبلیغ کریسمس کوکاکولا، تبلیغ Intermarché نیز حیوانات را به ستاره‌ها تبدیل می‌کند، اما تفاوتی که انیمیشن واقعی دستی ایجاد می‌کند چشمگیر است. از مفهوم و داستان تا اجرای بی‌نقص، این کار میله جدیدی برای آثار دلگرم‌کنندهٔ جشن‌گیری تعیین می‌کند و حتی الهام‌بخش هنر طرفداران و درخواست‌های ساخت یک فیلم کامل می‌شود.

بی‌محبت توسط استودیوی Illogic کارگردانی شد و در استودیوی انیمیشن پاریسی Wizz تحت راهنمایی آژانس خلاق Romance تولید گردید.

صحنهٔ ابتدایی پسری کوچک را نشان می‌دهد که از هدیهٔ یک گرگ اسباب‌بازی ترسیده است. برای آرام کردن او، عموش داستانی را تعریف می‌کند که نشانگر ورود به دنیای انیمیشن است.

با پیامی مبنی بر این‌که غذای خوب دوستان خوب می‌آفریند، بخش انیمیشنی تبلیغ همچون قصه‌ای دربارهٔ گرگی تنها است که رفتارهای گوشت‌خوارانه‌اش را تغییر می‌دهد و تنوع خوراکی‌های خود را گسترش می‌دهد تا در کریسمس دوستانی بیابد. کشف سبزیجات تازه توسط این گرگ، به منظور پیوند برقرار کردن با تولیدکنندگان و تجار Intermarché است.

اگرچه تبلیغ از سبک انیمیشن سه‌بعدی بهره می‌برد، استودیوها از ظاهر فوق‌واقع‌گرای فیلم‌های پیکسار اجتناب کردند. به‌جای آن، افکت نقاشی‑مانندی بر روی سه‌بعدی اعمال کردند تا حس کتاب قصهٔ کودکان را القا کند؛ امری که با این پیش‌فرض که انیمیشن قصه‌ای است که در شب کریسمس برای کودک روایت می‌شود، هماهنگی پیدا می‌کند.

در تضاد آشکار با تبلیغ کریسمس هوش مصنوعی کوکاکولا که «یک تیم کوچک متشکل از پنج متخصص» بیش از ۷۰٬۰۰۰ کلیپ ویدئویی تولید کردند، بیش از پنجاه نفر بر روی پروژه Intermarché کار کردند.

Wizz به LLBOnline گفت که هنرمندانی، از جمله یک طراح آلمانی متخصص در تصویرگری حیوانات، ابتدا سبک‌های بصری الهام‌گرفته از داستان‌های کریسمس را در قالب نقاشی دو‑بعدی بررسی کردند. طرح‌های انتخابی سپس به سه‌بعدی تبدیل شدند، در حالی که سعی می‌کردند زیبایی دست‌ساز و کتاب‌قصه‌ای را حفظ کنند؛ به‌طوری که تقریباً تمام جزئیات به‌دست شکل‌گیری و انیمیشن شد.

این رویکرد بلافاصله به ثمر نشست و تبلیغ دو دقیقه‌ای را با کیفیتی شبیه به یک اثر سینمایی به وجود آورد. در حالی که Intermarché خارج از فرانسه و بلژیک تقریباً ناشناخته است، این تبلیغ به‌تنهایی در یوتیوب هزاران لایک و نظر دریافت کرده و حتی الهام‌بخش هنرهای طرفداران شده است.

«من فرانسوی نیستم، اما مایلم تمام یک سریال درباره این گرگ دوست‌داشتنی را تماشا کنم»، یک نفر در نظرات نوشت. «Intermarché بهتر از دیزنی عمل کرده است»، شخص دیگری نوشت.

اوووغ من او را دوست دارم,, 🥹✨✨ https://t.co/GBNWRMrM4W pic.twitter.com/JlAA8cYejv ۱۰ دسامبر ۲۰۲۵

یک مطالعهٔ جالب و کوچک بود 🐺 https://t.co/6OjrJlz1BI pic.twitter.com/jvQBCMBqxh ۹ دسامبر ۲۰۲۵

به ساخت یک شاهکار جشن‌وار خودتان علاقه‌مندید؟ بهترین نرم‌افزارهای انیمیشن و بهترین لپ‌تاپ‌های مخصوص انیمیشن را ببینید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.