همزمان با این که تعداد بیشتری از افراد برای تماشا کردن «سینمای» حراجهای سطح بالا جذب میشوند، بونی برنان سعی میکند آنان را به مشتری تبدیل کند.

پس از یک رکود طولانی، دنیای هنر سطح بالا روشنتر میشود.
خانه حراجی کریستیز در هفته ویژه حراجهای نوامبر خود، بالاترین فروش خود را در طول سه سال به دست آورد. در منطقهای دورتر به سمت شمال، رقیب اصلی آن، سوتبی، تقریباً رکوردی را با فروش یک پرتره گوستاو کلیمت بهدست آورد. افزون بر این، یک توالت طلایی بهقیمت ۱۲ میلیون دلار به فروش رسید.
برای آن هفته، خانههای حراجی که کارمزد به خریداران و فروشندگان دریافت میکنند، فروشهای خود را به میزان ۲٫۲ میلیارد دلار ثبت کردند که نسبت به سال قبل ۷۷٪ رشد داشت. این شتاب در این ماه ادامه یافت؛ کریستیز تخممرغ فابرجی مزین به الماس را به بیش از ۳۰ میلیون دلار فروخت که رکورد حراجی برای جواهرساز مشهور روسی بود.
در حالی که ممکن است کلکسیونرها دوباره علاقهمند به تکههای گرانقیمت شوند، اقتصاد این صنعت همچنان چالشبرانگیز است. کریستیز و سوتبی، که هر دو در قرن هجدهم تأسیس شدهاند، برای جلب توجه گروه کوچکی از خریداران بزرگ مبارزه میکنند، در حالی که سعی دارند نسل بعدی خریداران را به جهان اختصاصی خود جذب کنند.
در یک شب ماه گذشته، داخل سالن فروش اصلی کریستیز در مرکز راکفلر، حراجیکنندگان پرسرعت ۴۴ اثر هنری را به مخاطبان حاضر در سالن و کسانی که بهصورت آنلاین تماشا میکردند، فروختند. این رویداد که بر آثار ساخته شده در این قرن تاکید داشت، بهعنوان «اثبات مفهوم» برای کریستیز بهمنظور گسترش فعالیتها مطرح شد، بهگفته بونی برنان که در فوریه بهعنوان مدیرعامل شرکت منصوب شد.
کلکسیونرها علاقهمند به بهدست آوردن آثار بیشتری از هنرمندان زن، هنرمندان رنگینپوست و هنرمندان نوپا هستند که بهدلیل محدوده قیمتی «در حراجیهای کریستیز کمتر نمایان شدهاند»، گفت خانم برنان که پس از ۱۵ سال خدمت در سوتبی، در سال ۲۰۱۲ به کریستیز پیوست. گرانترین قطعه در آن شب بهقیمت ۲۰ میلیون دلار بهفروش رفت و حدود یکپنجم آثار با قیمتی کمتر از یک میلیون دلار بهفروش رسید.
عدد مهم دیگر: حراجیهای شبانه این هفته در کریستیز ۳٫۷ میلیون بازدید از پخش زنده را بهدست آورد که نسبت به سال گذشته ۸۵٪ افزایش نشان داد.