مجله اینترنتی رمز موفقیت

لابوبوها و یونیکورن‌ها: نوسانات بیت‌کوین، حال و هوای همایش کریپتوی فلوریدا را خراب نکرد

برخی برای تفریح آمده بودند و برخی دیگر روی کسب‌وکار متمرکز بودند.

به‌طور خلاصه

  • سقوط بیت‌کوین به زیر ۱۰۰ هزار دلار، بر جو حاکم بر یک کنفرانس کریپتو در فلوریدا تأثیر منفی نگذاشت.
  • به گفته یکی از شرکت‌کنندگان، این موضوع نشان‌دهنده بلوغ این صنعت است.
  • بیشتر افراد مشتاق شرکت در رویدادهای شبکه‌سازی بودند.

بیشتر شرکت‌کنندگان در کنفرانس کریپتویی که روز چهارشنبه در جنوب فلوریدا برگزار شد، مشتاق صحبت در مورد این صنعت بودند — از تاکتیک‌های بازاریابی با استفاده از «لابوبو» گرفته تا صحنه مهمانی‌های محلی — اما سقوط اخیر بیت‌کوین به ۱۰۰ هزار دلار، دغدغه اصلی بسیاری از آنها نبود.

در هتل «سمینول هارد راک» در شهر «دیوی»، چندین شرکت‌کننده در کنفرانس به دکریپت گفتند که در حالی که قیمت بیت‌کوین نزدیک به پایین‌ترین سطح خود در پنج ماه گذشته در نوسان بود، آنها نمودارها را چک نمی‌کردند. آنها تا جایی که می‌توانستند از آفتاب لذت می‌بردند و در میان درختان نخل با همکارانشان به گپ‌وگفت مشغول بودند.

این رویداد دو روزه که «کنفرانس آینده‌نگر بلاک‌چین» نام داشت، قرار بود میزبان چهره‌های سرشناسی از جمله اریک ترامپ، پسر رئیس‌جمهور آمریکا، باشد، اما فعالان باسابقه‌ و کمترشناخته‌شده‌ای مانند بتی شارپلز، مدیر رشد و مشارکت در شرکت «تروفلیشن» (Truflation) را نیز به خود جذب کرده بود.

بتی شارپلز، مدیر رشد و مشارکت در تروفلیشن. تصویر: دکریپت/آندره بگانسکی
بتی شارپلز، مدیر رشد و مشارکت در تروفلیشن. تصویر: دکریپت/آندره بگانسکی

شارپلز گفت که برای معرفی توانایی تروفلیشن در ارائه داده‌های تورم به‌صورت لحظه‌ای به آنجا آمده، اما همچنین این فرصت را برای سنجش نبض روندهای صنعت، مانند بازارهای پیش‌بینی، ارزشمند می‌داند. او اذعان کرد که نوسانات قیمت در گذشته باعث ایجاد کنفرانس‌هایی «بی‌روح» شده است.

او گفت: «اگر به دو سال پیش برگردید، قیمت بیت‌کوین قطعاً بر جو هر کنفرانسی تأثیر می‌گذاشت. اگر مدتی در این فضا بوده باشید، این فراز و نشیب‌ها را قبلاً تجربه کرده‌اید و واقعیت این است که [بیت‌کوین] هنوز هم بسیار بالاتر از قیمت سال گذشته در همین زمان است.»

در واقع، یک سال پیش، زمانی که آمریکایی‌ها پای صندوق‌های رأی رفتند و در نهایت یکی از سرسخت‌ترین حامیان این صنعت را به کاخ سفید فرستادند، قیمت بیت‌کوین ۶۹ هزار دلار بود. با این حال، برخی احساس می‌کردند که در هر زمانی، تمرکز بر قیمت ارزهای دیجیتال در یک کنفرانس کار درستی نیست.

یک متخصص شبکه‌سازی و سرگرمی که با نام «لادمَوث» (Loudmouth) شناخته می‌شود، گفت: «این کار آدم‌های بی‌پول است. هیچ‌وقت چیزی را که ارزش دارد، نفروش، درست است؟»

فردی که با نام لادمَوث شناخته می‌شود. تصویر: دکریپت/آندره بگانسکی
فردی که با نام لادمَوث شناخته می‌شود. تصویر: دکریپت/آندره بگانسکی

لادمَوث که گفت روز سه‌شنبه با پروازی از دبی به آنجا رسیده، اظهار داشت که بیشتر به رویدادهای جانبی و افترپارتی‌های احتمالی علاقه دارد تا خود کنفرانس. او هنوز خبری از برگزاری هیچ‌کدام از آنها نداشت.

او گفت: «کنفرانس به همه بهانه‌ای می‌دهد تا سوار هواپیما شوند و به آنجا بیایند، اما اگر اینجا هستید، به احتمال زیاد از قبل در حوزه کریپتو فعال بوده‌اید، بنابراین نمی‌خواهید فقط یک جا بنشینید و گوش کنید.»

با این حال، برخی از شرکت‌کنندگان گفتند که برای شبکه‌سازی و معرفی کسب‌وکار خود آمده‌اند. از جمله آنها افراد محلی مانند فرانک گرایمز، بنیان‌گذار یک پروژه کمتر شناخته‌شده به نام «اینترلینک» (Interlink) بود که بر گرد هم آوردن جوامع و پروژه‌ها تمرکز دارد.

فرانک گرایمز، بنیان‌گذار اینترلینک. تصویر: دکریپت/آندره بگانسکی
فرانک گرایمز، بنیان‌گذار اینترلینک. تصویر: دکریپت/آندره بگانسکی

او در حالی که حدود ساعت ۹ صبح به وقت محلی مشغول نوشیدن یک آبجو بود، گفت: «باید یخت باز شود. این کار ورود به گفتگو را آسان‌تر می‌کند.»

مانند هر کنفرانس کریپتویی، برخی از کارآفرینان لباس‌های رنگارنگی به تن کرده بودند تا وابستگی خود به دارایی‌های دیجیتال خاصی را نشان دهند. راسل کاستانیرو و کلی پیج که برای معرفی یک پروژه زیرساختی به نام Unicorn.eth آنجا بودند، گفتند که رنگ صورتی با اتریوم همخوانی دارد.

راسل کاستانیرو و کلی پیج برای معرفی Unicorn.eth لباس صورتی پوشیده‌اند. تصویر: دکریپت/آندره بگانسکی
راسل کاستانیرو و کلی پیج برای معرفی Unicorn.eth لباس صورتی پوشیده‌اند. تصویر: دکریپت/آندره بگانسکی

کاستانیرو گفت: «ما تازه رسیده‌ایم و جو اینجا خیلی خوب است. من قبلاً در کنفرانس [آینده‌نگر بلاک‌چین] در تورنتو شرکت کرده‌ام، اما آنجا هوا خیلی سردتر بود.»

این دو نفر که اهل دنور هستند، به‌طور معمول در همایش سالانه اتریوم در کلرادو شرکت می‌کنند. کاستانیرو گفت که این هفته به‌ویژه مشتاق ارتباط گرفتن با سایر توسعه‌دهندگان است.

وقتی شرکت‌کنندگان از دروازه ورودی کنفرانس عبور می‌کنند، با مجموعه‌ای از غرفه‌ها روبرو می‌شوند که به یک استیج با نورپردازی نئونی ختم می‌شود؛ جایی که معمولاً قلب تپنده یک کلوپ شبانه است. برخی شرکت‌ها برای جلب توجه از ربات‌های دوپا استفاده می‌کردند، در حالی که برخی دیگر به «لابوبو»های غول‌پیکر روی آورده بودند.

آلیسا میکود، مدیر مشتریان در شرکت مشاوره بازاریابی «کوین‌باند» (Coinbound) گفت: «این فرشته کوچولوی من است. حس می‌کنم او نمادی از همان ویروسی شدن است که وب ۳ در کل به آن شهرت دارد.»

آلیسا میکود، مدیر مشتریان در کوین‌باند (سمت چپ)، لابوبوی خود را به کنفرانس آورده است. تصویر: دکریپت/آندره بگانسکی
آلیسا میکود، مدیر مشتریان در کوین‌باند (سمت چپ)، لابوبوی خود را به کنفرانس آورده است. تصویر: دکریپت/آندره بگانسکی

میکود که خود اهل همان منطقه است، این عروسک ۶۰ سانتی‌متری را برای جلب توجه به کنفرانس آورده بود. اما او گفت بسته به نحوه تعامل شرکت‌کنندگان با آن، ممکن است این نماد غیررسمی شرکت در رویدادهای آینده نیز دوباره حضور پیدا کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.