ناتانیل مایرسون
نیویورک —

مشکلات تارگت در حال تشدید است.
در آخرین نشانهٔ بحران، شرکت گزارش داد که فروشهایش در دورهٔ سهماههٔ اخیر کاهش یافته و تارگت پیشبینی سود سالانهٔ خود را روز چهارشنبه کاهش داد. فروشهای این شرکت تقریباً به مدت چهار سال در وضعیت رکود باقی ماندهاند و تارگت ماه گذشته اعلام کرد که هزار کارمند اداری، که حدود ۸٪ از نیروی کار جهانی آن را تشکیل میدهد، را بر خواهد کرد.
تارگت امید دارد که مدیرعامل جدید و سرمایهگذاریها بتوانند نقطه عطفی در شرکت ایجاد کنند؛ اما گزارش مالی فصلی روز چهارشنبه نشان داد که برای چالشهای تارگت راهحل سریعی وجود ندارد.
تارگت بارها ثابت کرده است که در این اقتصاد ناپایدار موقعیت نامطلوبی برای موفقیت دارد؛ زیرا ترکیبی نادرست از کالاها را برای مشتریانی که به طور فزایندهای صرفهجو هستند، عرضه میکند. تارگت در زمینهٔ لباسهای شیک و ارزان و تزئینات خانگی تخصص دارد، اما تعداد کمتری از مشتریان معتقدند که میتوانند بهترین قیمتها و تخفیفها را در این فروشگاه پیدا کنند.
خریداران که تحت فشار تورم قرار دارند، هزینههای خود را به کالاهای اساسی و ارزانتر منتقل کردهاند. به جای تارگت، به فروشگاههای والمارت، آمازون، تیجیمکس و سایر زنجیرهها روی آوردهاند.
سهام تارگت در معاملات پیش از باز شدن بازار روز چهارشنبه ۱٪ افت کرد. در مجموع، این سهمها در طول سال حدود ۳۵٪ سقوط کردهاند.
«تارگت واقعاً در حال مبارزه است و بهنظر نمیرسد بتواند از چالهای که خود ایجاد کرده بیرون بیاید»، نیل ساندرز، تحلیلگر در GlobalData Retail، در یادداشتی روز چهارشنبه گفت.
شرکت همچنین به دلیل عقبنشینی از برخی ابتکارات تنوع، با واکنش شدید مشتریان روبهرو شده است.
اوایل سال جاری، شرکت برخی از برنامههای DEI (تنوع، برابری و شمول) را خاتمه داد. این تصمیم، حامیان سیاستهای تنوع و شمول را خشمگین کرد؛ آنها احساس کردند که تارگت به طور ناگهانی از این مسیر عقبنشینی کرده است. مشتریان آنلاین علیه این تصمیم اعتراض کردند و تارگت اذعان کرد که این حرکت فروشهایش را تحتاثر قرار داده است.
بازسازی فروشگاهها و همکاری با OpenAI
در ماه اوت، مدیرعامل تارگت، برایان کورنل، اعلام کرد که پس از ۱۱ سال همکاری با این خردهفروشی، از سمت خود کنارهگیری میکند.
برخی از تحلیلگران صنعت معتقد بودند که تارگت باید یک صدای خارجی برای رهبری شرکت جذب کند، اما شرکت تصمیم به انتخاب یک نامزد داخلی گرفت. کورنل سال آینده توسط مایکل فیدِلکه، مدیر عملیات فعلی تارگت، جایگزین خواهد شد.
در آستانهٔ فصل تعطیلات، تارگت اعلام کرد که قیمتهای ۳۰۰۰ محصول روزمره و خوراکی را کاهش داده و برنامه دارد که تعداد کالاهای جدید در مجموعهٔ محصولات تعطیلاتی خود را نسبت به سال گذشته دو برابر کند.
روز چهارشنبه، شرکت اعلام کرد که هزینههای خود برای بازسازی فروشگاهها سال آینده ۲۵٪ افزایش مییابد و به ۵ میلیارد دلار خواهد رسید. همچنین تارگت همکاریای با OpenAI اعلام کرد تا مشتریان بتوانند از طریق ChatGPT در تارگت خرید کنند.
«ما با سرعت عمل میکنیم تا تغییرات و سرمایهگذاریهای لازم را انجام دهیم و تارگت را برای رشد پایدار و سودآور موقعیتدهی کنیم»، فیدِلکه در تماس با تحلیلگران روز چهارشنبه گفت.