توسط پار کرمانی، KSL.com

آنا ماری والاس، مدیر ایالتی مرکز کسبوکار زنان یوتا، در مراسم امضای اعلامیه توانمندسازی کارآفرینان زنان در سالت لیک سیتی، از کسبوکارهای متعلق به زنان حمایت میکند. (پار کرمانی، KSL.com)
نکات کلیدی
- یوتا روز ملی کارآفرینی زنان را جشن گرفت و درآمد ۱۴ میلیارد دلاری کسبوکارهای زنانه در ایالت را برجسته کرد.
- مرکز کسبوکار زنان یوتا تعهد یکسالهای برای حمایت از کارآفرینان زن معرفی کرد.
- اعلامیه خرید از کسبوکارهای زنانه و مربیگری کارآفرینان زن را در طول سال تشویق میکند.
سالت لیک سیتی — اولین قدمهای مری کرفت در دنیای کسبوکار بهصورت کوچک آغاز شد.
«فقط به بقا فکر میکردم و اینکه چگونه میتوانم فرزندانم را تغذیه کنم و چگونه میتوانم از دریافت کمکهای رفاهی خودم خارج شوم»، کرفت گفت. «این داستان گاری من است؛ من در اطراف محلهام، با دو کودک کوچک، بیسکویت و نان را به همسایگان میفروشم».
از آن ابتدا، کسبوکار او، Culinary Crafts، اکنون یکی از بزرگترین شرکتهای خدمات پذیرایی در ایالت است.
«پس از عبور از مرحله بقا، مهارتهایی که در حال توسعهشان بودم و تمام امکاناتی که پیش روی من باز بود را درک کردم؛ و در نهایت، بهمدت ۳۵ سال بهعنوان مدیرعامل شرکت خود فعالیت کردم»، کرفت گفت.
این داستان تنها یکی از موفقیتهای برجستهای بود که چهارشنبه، رهبران کسبوکار یوتا در جشنگیری روز ملی کارآفرینی زنان در اتاق تجارت سالت لیک سیتی، به آن پرداختند. مرکز کسبوکار زنان یوتا یک اعلامیه تعهد یکساله در سراسر ایالت معرفی کرد که از کسبوکارها، افراد و نهادهای دولتی میخواهد تا در طول یک سال، ده اقدام خاص را به اتمام برسانند.
«ما امروز اینجا هستیم تا بهطور رسمی ارزش فوقالعاده کسبوکارهای زنانه را به رسمیت بشناسیم»، گفت آنا ماری والاس، مدیر مرکز کسبوکار زنان یوتا.
رهبران خاطرنشان کردند که کسبوکارهای زنانه سالانه ۱۴ میلیارد دلار درآمد داشته و بیش از ۸۹٬۰۰۰ نفر از ساکنان یوتا را مشغول به کار میکنند.
«میخواستم به این نکته اشاره کنم که کسبوکارهای زنانه در یوتا اکنون ۴۴٪ از تمام صاحبان کسبوکارهای کوچک را تشکیل میدهند، که نسبت به ۳۱٪ در سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است»، گفت سوزان مادسن، عضو هیئت علمی دانشگاه ایالت یوتا و مدیر پروژه زنان و رهبری یوتا. «تقریباً ۱۳۰٬۰۰۰ کسبوکار زنانه در یوتا وجود دارد؛ حدود ۹۰٪ از آنها کارکنان اضافهای ندارند، که این در مقایسه با مردان تفاوت قابل توجهی دارد».
او دسترسی عادلانه به تأمین مالی، مربیان و کمبود آگاهی از آموزشهای تجاری و منابع را بهعنوان برخی از چالشهای کارآفرینان زن در یوتا و سراسر کشور هنگام راهاندازی کسبوکار اشاره کرد.
«مهم است که توجه داشته باشیم اینها فقط کسبوکارهای تفننی نیستند»، مادسن گفت. «برای اکثر این زنان، این کسبوکارها به حمایت از خانوادهها و پرداخت هزینههای مسکن، غذا و سایر هزینههای اساسی میپردازند».
عضو شورای شهرستان، لوری استرینگهام، که با ابتکار حمایت از زنان دانشگاه ایالت یوتا به نام «راهی جسورانه به سوی آینده» همکاری میکند، به عوامل اقتصادی جاری پرداخت.
«ما مجبوریم با مشکلات فراوان و کاهشهای متعدد در دولت مواجه شویم و کسانی که در حال حاضر بیشترین تأثیر را میپذیرند، زنان، کودکان و والدین مجرد هستند. ما این افراد را در شهرستان سالت لیک داریم»، استرینگهام توضیح داد.
به گفته استرینگهام، شهرستان برنامههای جدیدی اجرا نمیکند، اما از منابع موجود برای ایجاد شتاب در برخی از ابتکاراتی که اعلامیه بهعمل آوردنشان دعوت میکند، استفاده میکند.
استرینگهام مقایسه این اعلامیه را با یک موتور بخار کرد و تأکید کرد که این طرح «فقط برای زنان و دختران» نیست.
«با حل مشکلات یک گروه، تمام افراد را ارتقاء میدهیم»، او گفت.
آنجلا براون، ناشر و صاحب مجله SLUG و مؤسس Craft Lake City است. او گفت که در طول دوران رشد در یوتا، احساس «بیجایی» میکرد و از مجله SLUG بهمنظور یافتن ارتباط و پذیرش توسط افرادی با دیدگاه مشابه قدردانی میکند.
پس از کار بهعنوان عکاس و ویراستار موسیقی برای این مجله، براون نهایتاً مسئولیت مجله را بر عهده گرفت و بهمدت ۲۵ سال این شرکت را رهبری میکند.
«این روش مردان در تجارت است در مقابل روش زنان. فکر میکنم مردان نمیخواهند کارآفرینان زن را پشتیبانی کنند، اما چون دسترسی ندارند نمیدانند چگونه. از نظر اجتماعی، مردان در عرصه گلف بهدنبال تجارت هستند و زنان لزوماً در این فضا یا مکانهای مشابه حضور ندارند؛ من فکر میکنم مردان باید این موضوع را درک کرده و برای خروج از این مکانها یا دعوت زنان به این فضاها کاری انجام دهند»، براون گفت.
او مأموریت زندگیاش را این قرار داده است که مردم جامعه را برای تبدیل شدن به خلاقان و کارآفرینان توانمند کند.
یکی از این کارآفرینان، سورهت ریلیا، ۲۳ ساله، که در ساندی بزرگ شد و بهعنوان دستیار اجرایی در Craft Lake City کار میکند.
ریلیا کسبوکار خود، Curio، را در سن ۱۹ سالگی راهاندازی کرد؛ تقویمهای دستی تولید میکرد. او بهتازگی هدف فروش ۱۰۰ تقویم را بهدست آورد و بیشتر کارهایش را از طریق اینستاگرام اداره میکند.
«فکر میکنم من جوانترین در این جمع هستم، اما دیدن یک گروه بسیار قدرتمند از زنان که با هم متحد میشوند و از یکدیگر حمایت میکنند و جامعه کسبوکار خلاق را در یوتا ارتقا میدهند، واقعا نیروبخش است»، ریلیا گفت.
اعلامیهای که چهارشنبه معرفی شد، مردم را دعوت میکند تا با انجام اقدامات زیر از زنان در کسبوکار حمایت کنند:
- خرید از سه کسبوکار زنانه.
- راهنمایی یک کارآفرین زن بهمدت حداقل سه ساعت.
- ترویج یک کسبوکار زنانه.
- حمایت یا اهدای کمک به سازمانی که از کارآفرینان زن پشتیبانی میکند.
- پیشنهاد یا اجرای سیاستهایی که موانع پیش روی زنان را کاهش میدهند.
- معرفی یک کسبوکار زنانه برای فرصت تأمین مالی.
عکسها

نکات کلیدی این مقاله با کمک مدلهای بزرگ زبانی تولید شده و توسط تیم تحریریه ما بررسی شد. خود مقاله بهصورت کامل توسط انسان نوشته شده است.