مجله اینترنتی رمز موفقیت

بازار «تغییر» کرده و اکنون مؤسسان قدرت را در دست دارند، سرمایه‌گذاران خطرپذیر می‌گویند

اعتبار تصویر:Flickr (در پنجره جدید باز می‌شود)

روش تفکر سرمایه‌گذاران خطرپذیر دربارهٔ جمع‌آوری سرمایه می‌تواند یک جعبه‌سیاه باشد. اما سرمایه‌گذاران باید به همان اندازه که به استراتژی ورود به بازار برای جذب سرمایهٔ خود می‌اندیشند، به این نیز توجه کنند که شرکت‌های پرتفوی آن‌ها چگونه با بازار سازگاری پیدا می‌کنند.

در تمام فصل Build Mode ما به بررسی نحوهٔ بازاریابی مؤسسان پرداخته‌ایم، اما این هفته به این می‌پردازیم که سرمایه‌گذاران خطرپذیر چگونه خود را به مؤسسان به‌عنوان شرکای قابل اعتماد و به سرمایه‌گذاران نهادی (LP) به‌عنوان سرمایه‌گذاری‌های ارزشمند عرضه می‌کنند.

ایزابل یوهانسن با لِسلی فاینزایگ از Graham & Walker و راس فوبینی از XYZ Venture دربارهٔ جمع‌آوری اولین صندوق‌های خود و این‌که چگونه این تجربه به آن‌ها همدلی نسبت به تجربهٔ جذب سرمایهٔ مؤسسان بخشیده است، صحبت کرد.

فاینزایگ با تعداد کمی ارتباط صنعتی به سرمایه‌گذاری خطرپذیر وارد شد. «صدها ارائه داشتیم. تقریباً تمام سرمایه‌گذاری از افراد جمع‌آوری شد. در نهایت ۱۰۵ سرمایه‌گذار نهادی (LP) داشتیم»، او گفت. «اگر سابقه‌ای ندارید، آنچه آن‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند، خود شماست. به‌عبارتی، جمع‌آوری یک دور فرشته‌ای بسیار بزرگ بدون رهبری (lead) است.»

با این نگاه بیرونی، او توانست خود را به‌عنوان تماس اولیه‌ای که مؤسسان قبل از ملاقات با هیئت‌مدیره برای تمرین و بررسی استراتژی برقرار می‌کنند، جایگاه‌بندی کند.

به‌طور مشابه، فوبینی تیم‌های رهبری که با آن‌ها همکاری می‌کند تشویق می‌کند تا به‌دقت در مورد شرکتی که می‌خواهند شراکت برقرار کنند، فکر کنند. چارچوب او بر پایهٔ سه اصل اساسی است: شخص، شرکت، شرایط.

او گفت: «شما برای همیشه با این شخص کار می‌کنید؛ بنابراین همه چیز از این سؤال می‌گذرد که آیا او خوش‌روح است؟ آیا به او اعتماد دارید؟ آیا توانایی لازم برای تکمیل معامله را دارد؟ همه چیز در مورد این انسان است.»

هر دو سرمایه‌گذار خطرپذیر به تغییر از بازار خرسی ۲۰۲۲‑۲۳ — جایی که تمام کارت‌ها در دست سرمایه‌گذاران بود — تا فضای فعلی پرشور به‌دست‌آوردن معامله که در آن مؤسسان کمی قدرت بیشتری دارند، اشاره کردند. به گفتهٔ آن‌ها، این تحولات انتخاب سرمایه‌گذار مناسب را بیش از پیش مهم می‌سازد.

فوبینی این تغییر را «هیجان‌انگیز» توصیف کرد؛ زیرا با وجود این‌که هر دو طرف هنوز باید دقت کافی انجام دهند و از سازگاری یک‌دیگر اطمینان حاصل کنند، «می‌توانید بسیار سریع‌تر عمل کنید» نسبت به بازارهای نزولی محتاطانه. او افزود: «فکر می‌کنم این خوشایند و شادمان‌کننده است».

هر دو فاینزایگ و فوبینی مملو از مشاوره‌های تاکتیکی برای سرمایه‌گذاران خطرپذیر که به دنبال روش‌های خلاقانه برای جذب توجه مؤسسان هستند و برای مؤسسان که به‌دنبال هوشمندانه‌ترین انتخاب‌ها برای جداول سرمایهٔ خود هستند، می‌باشند.

پچ‌دک و ایمیل‌های سرد ممکن است دیگر همان قدرت گذشته را نداشته باشند، اما برقراری روابط اصیل و نشان دادن توانایی در اجرا همچنان بهترین استراتژی‌ها برای جذب افرادی است که می‌خواهید با آن‌ها همکاری کنید — از هر دو منظر.

قسمت‌های جدید Build Mode هر پنج‌شنبه منتشر می‌شوند. برای پادکست مشترک شوید یا آن را در یوتیوب تماشا کنید. ایزابل یوهانسن مجری ماست. Build Mode توسط Maggie Nye تولید و ویرایش می‌شود. توسعهٔ مخاطبان توسط Morgan Little رهبری می‌شود. و تشکر ویژه از تیم‌های ویدیویی Foundry و Cheddar.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.