مجله اینترنتی رمز موفقیت

یک کارآفرین نوجوان که فروش شش رقمی دارد، توضیح می‌دهد که هر کس می‌تواند با یک چاپگر سه‌بعدی و چند صد دلار، کسب‌وکار تجارت الکترونیکی خود را آغاز کند

مایکل ساطرلِی
مایکل ساطرلِی در دوران دبیرستان چاپ محصولات سه‌بعدی را آغاز کرد. همان‌طور که شرکت تجارت الکترونیکی او رشد کرد، از یک چاپگر به بیش از ۱۳۰ چاپگر گسترش یافت. دیلن إتییر
  • کارآفرین نوجوان مایکل ساطرلِی با استفاده از چاپ سه‌بعدی، کسب‌وکار تجارت الکترونیکی شش رقمی ساخته است.
  • او با سرمایه اندک آغاز کرد و با بهره‌گیری از ابزارهای رایگان و نمونه‌سازی سریع، محصولات را آزمایش کرد.
  • ساطرلِی اکنون بیش از ۱۳۰ چاپگر را اداره می‌کند و در حال انتقال به همکاری با یک سازنده است.

مایکل ساطرلِی درباره راه‌اندازی کسب‌وکارها با بودجه کم، نکات مهمی می‌داند.

هنوز در دورهٔ مدرسهٔ میانی بود که اولین شرکت تجارت الکترونیکی خود را شروع کرد؛ محصولی ضد‑شن می‌فروخت که با ترکیب ژل ضدعفونت دست و نشاسته ساخته شده بود.

«در آن زمان هیچ پولی نداشتم، بنابراین به‌جای Shopify از برنامهٔ رایگانی مثل Google Sites استفاده کردم — و برای پرداخت، حساب Amazon Handmade داشتم»، این کارآفرین ۱۸ ساله به Business Insider گفت، که به بازار Amazon Handmade، بازاری برای کالاهای دست‌ساز که هزینهٔ فروش ماهیانه را برای سازندگان تأییدشده حذف می‌کند، اشاره کرد.

«بنابراین، یک حساب Amazon رایگان، یک حساب Google Sites رایگان داشتم و دکمهٔ «خرید» من فقط یک لینک به فروشگاه Amazon من بود. این‌گونه بود که فروش را آغاز کردم.»

سری «نابغه‌های جوان» بی‌آی نسل بعدی بنیان‌گذاران، نوآوران و اندیشمندانی را معرفی می‌کند که در تلاشی‌اند صنایع را بازتعریف کنند و چالش‌های جهانی را حل نمایند. برای مشاهدهٔ داستان‌های بیشتر از این سری، اینجا کلیک کنید یا برای به‌اشتراک‌گذاری داستان خود با سردبیر جِس اورویگ تماس بگیرید.

شرکت ضد‑شن او سرمایه‌گذاری را برای پروژهٔ بعدی‌اش — یک شرکت لوازم جانبی برای دمپل‌ها به نام Solefully — تأمین کرد و Solefully نیز سرمایه‌گذاری را برای کسب‌وکار اصلی‌اش، Cruise Cup، فراهم کرد؛ Cruise Cup محصولاتی متنوع می‌فروشد، از جمله «نگهدارندهٔ قوطی تک‌تاکتیکال» ویروسی او. فقط در نوامبر ۲۰۲۵، ساطرلِی فروش ۳۰۰ ۰۰۰ دلاری به‌دست آورد که Business Insider با بررسی اسکرین‌شات داشبورد Shopify او تأیید کرد.

نوجوانی که در خانهٔ دوران کودکی‌اش در حومهٔ آلبرکت، نیویورک زندگی می‌کند و برای گسترش Cruise Cup دانشگاه را کنار گذاشته است، توضیح داد که چگونه می‌توان با چند صد دلار فروش محصولات آنلاین را آغاز کرد.

مایکل ساطرلِی
ساطرلِی مؤسس Cruise Cup است، شرکتی که پشت نگهدارندهٔ قوطی تک‌تاکتیکال ویروسی است. دیلن إتییر

۱. با چاپگر سه‌بعدی نمونه‌سازی کنید. یک عنصر اساسی در راه‌اندازی کسب‌وکار تجارت الکترونیکی، همکاری با تأمین‌کننده برای به‌وجود آوردن محصول است؛ فرایندی که می‌تواند زمان‌بر باشد، بویژه اگر تولیدکننده خارج از کشور باشد، و هزینه‌بر، زیرا معمولاً حداقل تعداد سفارش وجود دارد.

راه‌حل ساطرلِی این بود که محصولات را با استفاده از چاپگر سه‌بعدی تولید کند. او در کلاسی که در سال اول دبیرستان می‌گرفت، دربارهٔ چاپ سه‌بعدی و مدلسازی CAD (طراحی به‌کمک رایانه) یاد گرفت و معتقد است که هر کسی می‌تواند با یک چاپگر، ایجاد و آزمون محصولات را آغاز کند.

«می‌توانید یک چاپگر سه‌بعدی حدود ۱۰۰ دلار تهیه کنید و یک رول فیلمنت تقریباً ۲۰ دلار هزینه دارد. نرم‌افزارهای مدلسازی حالا آن‌قدر ساده شده‌اند که حتی هوش مصنوعی وجود دارد؛ کافی است یک پرسش وارد کنید تا مدلی برای چاپ سه‌بعدی آماده به‌دست آورید.»

قبل از اینکه به محصولی که راضی شوید برسید، نیاز به کمی آزمایش دارد؛ او گفت: «به‌زودی که ایده‌ای پیدا می‌کنم، مدل CAD را می‌گیرم و روی آن کار می‌کنم؛ به‌ندرت در اولین بار موفق می‌شوم.»

اما او می‌تواند بسیار سریع‌تر از کار با یک تولیدکننده پیش رود، زیرا نیازی به ارسال مکرر نمونه‌ها نیست. حدود سه روز زمان برای نمونه‌سازی صرف شد تا اولین نسخهٔ نگهدارندهٔ قوطی ویروسی ساخته شود و حدود یک هفته زمان رفت تا محصول را در فروشگاه به‌صورت آنلاین قرار دهد.

«باید با برخی افراد همکاری می‌کردم تا تصاویر وب‌سایت را آماده کرده و انیمیشن‌ها را بسازیم، وب‌سایت را زیبا کنیم، و سپس می‌توانم بگویم که در کمتر از یک هفته توانستم محصول را آنلاین کنم.»

۲. چندین ایدهٔ محصول را آزمایش کنید. ساطرلِی بر این باور است که بهتر است یک محصول را به سرعت ایجاد کرده و از آن توسعه دهید، نه اینکه ماه‌ها صرف به‌دست آوردن کامل آن کنید. این یکی از مزایای اصلی کار با چاپگر سه‌بعدی است: می‌توانید در عرض چند روز و با هزینه کم محصولی بسازید و سپس بازار را آزمایش کنید پیش از این‌که زمان، پول و مواد را برای تولید انبوه صرف کنید.

شرکت Solefully پس از اینکه او انواع مختلفی از محصولات را در Etsy آزمایش کرد، شکل گرفت؛ یکی از این محصولات، یک لوازم جانبی برف‌بر برای دمپل‌ها بود که به‌سرعت موفق شد. پس از مشاهدهٔ تقاضا، تصمیم گرفت یک فروشگاه کامل حول لوازم جانبی دمپل‌ها بسازد.

او گفت: «اول ایدهٔ خود را به‌وجود آورید، سپس آن را بهتر کنید». او ادامه داد: «مردم همیشه می‌گویند: «چه فایده‌ای دارد که یک نگهدارنده قوطی چاپ کنید؟ این عایق نیست و نمی‌تواند نوشیدنی را سرد نگه دارد». اما من اهمیتی نمی‌دادم. دید من واضح بود. اگر ایده‌ای دارید، به‌سرعت آن را به‌حیات برسانید و سپس پیشرفت کنید.»

۳. از منابع کم‌هزینه و رایگان بهره‌برداری کنید. ساطرلِی می‌گوید: «بخش عمدهٔ هزینه‌های راه‌اندازی در فضای تجارت الکترونیکی رایگان است». به‌محض داشتن لوازم اساسی — یک چاپگر و فیلمنت — می‌توانید محتوای خود را به‌صورت رایگان تولید کرده و در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید.

او افزود: «اینستاگرام و تیک‌تاک بزرگ‌ترین ابزارها در ابتدای کار هستند، زیرا می‌خواهید دنبال‌کننده جذب کنید و فروش و ترافیک ارگانیک به‌دست آورید». به‌جای خرید تبلیغات، او تمرکز خود را بر تولید محتوای ویروسی گذاشت.

در مورد پلتفرم فروش، او گفت: «Shopify برای سه ماه اول تنها ۱ دلار در ماه هزینه دارد، و پس از آن ۳۵ دلار در ماه می‌شود.»

سایر هزینه‌های اولیه ممکن است شامل بسته‌های حبابی برای ارسال سفارشات و چاپگر برچسب برای تولید برچسب‌های حمل‌ونقل باشد.

ساطرلِی فضای دفتر اولیه‌اش — خانهٔ دوران کودکی‌اش — را پشت سر گذاشته و اکنون عملیات را از یک انبار نزدیک که اجاره کرده است، اداره می‌کند. او بیش از ۱۳۰ چاپگر سه‌بعدی دارد که به‌صورت ۲۴ ساعته برای تولید محصولات Cruise Cup کار می‌کنند، اما همچنان کافی نیست تا تقاضا را پوشش دهند. گام بعدی او ایجاد قالب با یک تولیدکننده است که هزینهٔ آن بین ۲۰,۰۰۰ تا ۳۰,۰۰۰ دلار است، امّا در درازمدت زمان و هزینه را صرفه‌جویی می‌کند.

او افزود: «محصول نهایی که در ذهن دارم، این است که آن را از فولاد ضد‌زنگ تولید کنم.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.