
AirOps، پلتفرم پیشرو در مهندسی محتوا برای جستجوی هوش مصنوعی، امروز اعلام کرد که ۴۰ میلیون دلار جذب سرمایه در دورۀ سری B را که توسط Greylock رهبری شد، بهدست آورده است؛ سرمایهگذاران Unusual Ventures، Wing Venture Capital، XFund، Village Global VC و Frontline VC نیز در این دور مشارکت کردند. بیش از دو دوجین رهبر حوزه رشد و بازاریابی نیز در این دور سرمایهگذاری کردند و نشان دادند که این پلتفرم تا چه حد در نسل جدید بازاریابان مرکزی شده است.
از آنجا که سهم جستجوی جهانی گوگل برای اولین بار از سال ۲۰۱۵ به زیر ۹۰٪ کاهش یافت، روش یافتن اطلاعات توسط مردم به سرعت در حال تغییر است. بهجای اینکه سؤالها را در گوگل تایپ کرده و از میان دریایی از لینکها اسکرول کنند، اکنون میلیاردها نفر پاسخهای مستقیم را از دستیارهای هوش مصنوعی نظیر ChatGPT، Claude و Gemini دریافت میکنند. تیمهای بازاریابی در حال تلاش برای حفظ مرتبط بودن در این دنیای جدید هستند؛ در حالیکه پیش از این دیداری بر پایه کلمات کلیدی و بکلینکها میبود، هوش مصنوعی اکنون به محتوای عمیق و معتبر که به سوالاتی که کاربران میپرسند و مدلهای هوش مصنوعی هنوز بر آنها آموزش ندیدهاند، پاسخ میدهد، اولویت میدهد. AirOps به برندهای برتری همچون Ramp، Chime، Wiz، Carta و Klaviyo کمک میکند تا محتوای خود را برای عصر جستجوی هوش مصنوعی تطبیق دهند؛ بهطوری که آنچه ایجاد میکنند دقیق، مطابق با هویت برند، معتبر و در دسترس مشتریانشان باشد.
“ما بهطور مستمر با هوش مصنوعی در تمام زنجیره رشدمان آزمایش میکنیم، اما تنها ابزارهایی را که بازدهی واضح و قابلسنجی داشتهاند مقیاس میکنیم”، گفت Nick Fairbairn، معاون بازاریابی رشد در Chime. “AirOps بهسرعت ارزش خود را نشان داد. تنها در چند هفته پس از پیوستن به نسخهٔ بتا، استنادات جستجوی هوش مصنوعی خود را سهبرابر کردیم و جنبش واقعی به سمت استراتژی رشد مبتنی بر هوش مصنوعی ایجاد کردیم. این ابزار به ما کمک میکند تا آزمایش کنیم، سریعتر حرکت کنیم و در کشف Chime توسط مردم پیشگامی داشته باشیم.”
اکثر پلتفرمها فقط به شما نشان میدهند که در کجا رتبهبندی شدهاید. AirOps فراتر میرود؛ عملکرد محتوا را تجزیه و تحلیل میکند، دقیقاً مشخص میکند که چه چیزی باید بهروزرسانی شود و به تیمها امکان میدهد محتواهای با کیفیت بالا را که در جستجوی هوش مصنوعی عملکرد برتری دارند، تولید، اصلاح و منتشر کنند. تیمها میتوانند صدای برند، لحن، پایگاه دانش اختصاصی و پرسونای هدف خود را مستقیم به AirOps وارد کنند؛ این امر به نمایندگان هوش مصنوعی اجازه میدهد محتوایی تولید و اصلاح کنند که دانش تخصصی برند را منعکس کند، با مخاطبان ارتباط برقرار کند و در هر مکانی که ظاهر میشود، سازگاری یکسانی داشته باشد.
“تیمهای بازاریابی متوجه شدهاند که نمیتوانند روایت برند خود را به هوش مصنوعی واگذار کنند”، گفت Alex Halliday، مدیر عامل و همبنیانگذار AirOps. “AirOps به آنها سیستمی میدهد که قضاوت انسانی و خودکارسازی را ترکیب میکند و به برندها کمک میکند در عصر جستجوی هوش مصنوعی برنده شوند، بدون از دست دادن کنترل یا کیفیت.”
پس از افزایش تعداد تیم از ۲۰ نفر در ابتدای این سال به نزدیک ۱۰۰ نفر تا پایان سال، AirOps از این سرمایه جدید برای دو برابر کردن تعداد نیروی انسانی در سال آینده استفاده خواهد کرد. شرکت همچنین برنامه دارد بهصورت بینالمللی گسترش یابد، ابتدا در اروپا، تا پایهای تجاری ایجاد کرده و عملیات جهانی خود را مقیاس دهد. بهموازات این، AirOps تمرکز خود را بر نوآوری محصول و توانمندسازی مشتریان برای کمک به تیمهای بازاریابی سازمانی در مقیاسبندی استفاده از هوش مصنوعی دوچندان خواهد کرد.
“انتقال کشف اطلاعات از جستجوی سنتی به مدلهای زبانی بزرگ (LLM) چالشی پرآتش — و فرصتی — برای مدیران ارشد بازاریابی (CMO) است”، گفت Mike Duboe، شریک Greylock. “تمام صنعت بازاریابی اکنون مجبور است نحوه تأثیرگذاری بر رشد ارگانیک را دوباره بیاموزد، و AirOps قدمهای پیشی برداشته است تا بازاریابان را به آینده بکشاند.”
“نظارت بر دیده شدن ساده است؛ اما جریانهای کاری برای تولید و هماهنگسازی محتوای باکیفیت و کاربردی پیچیدهاند. AirOps در حال حاضر بهطور عمیق در جریانهای کاری تیمهای محتوا و سئو جای گرفته و بهصورت متقاطع در میان حوزههای بازاریابی شامل بازاریابی محصول، بومیسازی و توسعه فرانتاند مورد استفاده قرار میگیرد — این سیستم اجرایی CMO برای محتوای چندکاناله است. و محتوا بهتدریج مهمترین عامل رشد ارگانیک میشود.”
برای اطلاعات بیشتر، به https://www.airops.com/ مراجعه کنید.
درباره AirOps
AirOps به برندها کمک میکند تا در عصر هوش مصنوعی پیدا شوند و در معرض چشمانداز مشتریان باقی بمانند. این پلتفرم مهندسی محتوا به تیمهای برتر بازاریابی کمک میکند تا دیدهبانی خود را افزایش دهند و در جستجوی هوش مصنوعی برتری یابند. تیمهایی مانند Webflow، Klaviyo، Wiz و Kayak از AirOps برای اندازهگیری عملکرد محتوا در سئو و پلتفرمهای هوش مصنوعی استفاده میکنند، اقدامات دقیق بر روی فرصتهای با بیشترین اثر را انجام میدهند و نتایج را سنجش میکنند؛ به طوری که چرخهای مستمر از محتوای منحصر بهفرد و کارآمد ایجاد میکنند که بهصورت ترکیبی رشد میکند. AirOps تا به امروز ۵۵.۵ میلیون دلار سرمایه جذب کرده است، از سرمایهگذاران برتری نظیر Greylock و Unusual VC. برای اطلاعات بیشتر، به https://www.airops.com/ مراجعه کنید.