مجله اینترنتی رمز موفقیت

مدیرعامل آمازون: برای «ساختن چیزی شگفت‌انگیز» به این دو ویژگی نیاز دارید—آنها برای «هر کاری که ارزش انجام دارد» حیاتی‌اند

اندی جاسی در سال ۲۰۲۱ جِف بیزوس را به‌عنوان مدیرعامل آمازون جانشین کرد. Bloomberg | Bloomberg | Getty Images

فقط افرادی که تمایل و توانایی دارند چالش‌برانگیزترین وظایف را تا انتها پیش ببرند، قادر به «ساختن چیزی شگفت‌انگیز» هستند، به‌قول مدیرعامل آمازون، اندی جاسی.

«تقریباً تمام کارهایی که ارزش انجام دارند، نیازمند این نوع پشتکار و استقامت هستند»، جاسی اخیراً به کارمندان آمازون گفت و دو ویژگی‌ای را که به‌نظر او کلید موفقیت هستند، شناسایی کرد؛ این مطلب بر پایه پست وبلاگ شرکتی که در ۲ دسامبر منتشر شد، است.

بسیاری از متخصصان دیگر نیز تأیید می‌کنند که پشتکار و استقامت ویژگی‌های ضروری برای عبور از موانع اجتناب‌ناپذیر و برگشت از شکست‌های غیرمنتظره‌اند. جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا، به‌صراحت می‌گوید که هر کسی باید «درد و رنج» را تجربه و غلبه کند تا شخصیتی را پرورش دهد که برای دست‌یابی به «عظمت» لازم است.

افراد با استقامت ذهنی بالاتر به‌احتمال بیشتری نسبت به دیگران می‌توانند از چالش‌ها بهبود یابند و علیرغم آن‌ها ادامه دهند؛ این امر به آن‌ها کمک می‌کند تا ریسک‌های حساب‌کرده را برای حل مشکلات بپذیرند و زندگی شادتر داشته باشند، به‌گفتهٔ آدم گرانت، روانشناس سازمانی دانشگاه وارتون.

«فکر نمی‌کنم مهارتی برای موفقیت مهم‌تر از استقامت باشد»، گرانت در مصاحبه‌ای با CNBC Make It در ژوئن ۲۰۱۷ گفت.

موفقیت شتاب‌زده بدون مواجهه با شکست‌های قابل توجه به‌شدت نادر است؛ بنابراین، پشتکار و استقامت برای جلوگیری از تسلیم شدن در اولین نشانهٔ مشکل ضروری‌اند، جاسی طبق پست وبلاگ آمازون اعلام کرد.

«تقریباً همیشه، موفقیت مستلزم کار سخت فراوان است»، او گفت. «زمان می‌برد تا در میان عدم اطمینان پیش برویم؛ تصمیماتی می‌گیریم که شاید دقیقاً طبق انتظار پیش نبردند و مجبور به تنظیم آن‌ها شویم».

به‌عنوان مثال خاصی از مسیر حرفه‌ای خود، جاسی به نقش پیشین‌اش به‌عنوان رهبر Amazon Web Services، واحد پردازش ابری شرکت، اشاره کرد. امروز، AWS یکی از موفق‌ترین واحدهای تجاری آمازون است که در آخرین سه‌ماهه به‌تنهایی ۳۳ میلیارد دلار درآمد داشته است.

اما زمانی که تیم جاسی در سال ۲۰۰۳ ساختن پلتفرم پردازش ابری را آغاز کرد، او گفت: «افراد داخل شرکت فکر می‌کردند این کار دیوانه‌کننده است که تمرکز بر چیزی جز هستهٔ تجاری الکترونیکی آمازون داشته باشیم». او افزود: «در حالی که به‌دنبال ساخت چیزی بودیم، نمی‌توانم بگویم که پر از اعتماد به‌نفس بی‌قید و شرط بودیم… هنگامی که تمرکزمان را بر کنترل آنچه می‌توانیم کنترل کنیم گذاشتیم، به موقعیتی بسیار بهتر دست یافتیم».

البته، پشتکار گاهی می‌تواند به لجاجت منجر شود؛ مانند زمانی که پس از واضح شدن عدم کارایی یک کار، همچنان به آن ادامه می‌دهید. جاسی تأکید کرد که اهمیت پشتکار و استقامت به این معنا نیست که باید همیشه در تمام کارهایی که انجام می‌دهید بمانید.

اگر مطمئن نیستید که آیا لجباز هستید یا پشتکار دارید، سعی کنید بازخورد خارجی از کسی که می‌تواند دیدی تازه ارائه دهد، بگیرید؛ اسکات ماوتز، کارشناس رهبری، در مقاله‌ای برای CNBC Make It در ۲۲ آوریل نوشت. سپس، به‌صورت واقع‌گرایانه تمام گزینه‌های خود را ارزیابی کنید و تصمیمی آگاهانه بگیرید، حتی اگر مجبور شوید یک مهلت شخصی تعیین کنید تا از به تعویق انداختن یک انتخاب دشوار جلوگیری کنید، او توصیه کرد.

به‌ویژه رهبران باید زمان مناسب برای اعمال تغییرات، یافتن جهت جدید یا قطع کامل پروژه زمانی که به نقطهٔ شکست رسیده است را تشخیص دهند. جیمز شرمن، کارآفرین و نویسنده، در نوامبر ۲۰۲۳ گفت: موفقیت مستلزم توانایی دریافت بازخوردهای سازنده و پژوهش است و سپس اعمال هر گونه تغییر لازم در مسیر.

اگر پژوهش و بازخوردهای شما نشان می‌دهد که اجتناب کامل از شکست غیرممکن است، این نیز پایان جهان نیست، به‌نقل از جاسی. هر شکست، هرچند چقدر نیز ناامیدکننده باشد، فرصتی برای یادگیری است، مدیرعامل آمازون در یک پست وبلاگ جداگانه که در ۲۱ مارس منتشر شد، بیان کرد.

«کلید این است که به‌خاطر یک خطا از هم نپاشید، بلکه آنچه درست پیش نرفته را بیاموزید و خودآگاهی داشته باشید»، جاسی گفت، بر اساس پست وبلاگ مارس. «مواردی که خوب پیش رفته‌اند و نکاتی که می‌توانستید متفاوت انجام دهید را بگیرید و سپس آن‌ها را در گام بعدی به کار ببندید».

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.