
پس از ماه اکتبر رکوردشکن که بهراحتی تمام ماههای پیشین سال را تحتالشعاع خود قرار داد، هزینههای تبلیغات دارویی تلویزیونی در نوامبر به میانهای مطلوب رسید.
در ماه گذشته، شرکتهای داروساز مجموعاً ۲۷۷٫۳ میلیون دلار برای پخش تبلیغات تلویزیونی ده برند برتر هزینه کردند؛ این دادهها توسط iSpot.TV به Fierce Pharma Marketing منتقل شد. این مبلغ نسبت به کل شگفتانگیز ۳۰۷٫۱ میلیون دلار اکتبر کاهش یافت، اما همچنان بالاتر از هزینههای هر ماه از فوریهٔ این سال است، حتی در دورهای که مجموع ماهانه از ژوئیه تا سپتامبر از عبور از ۲۰۰ میلیون دلار ناتوان شد.
جالب است که با وجود روند صعودی پاییزی، دستاورد نوامبر اولین بار در سال ۲۰۲۵ است که کمتر از مجموع معادل سال پیش است؛ در همان ماه سال گذشته، ده مخارجگر برتر ۲۸۷٫۵ میلیون دلار برای پخش تبلیغات خود صرف کردند که نشان از کاهش حدود ۳٫۵ درصدی نسبت به سال قبل داشت.
همانند سال گذشته، مخارجکننده برتر نوامبر Skyrizi شرکت AbbVie بود. هزینه ۵۶٫۸ میلیون دلار صرف پخش تبلیغات این داروی ایمونولوژی در طول ماه، حدود ۱۰ میلیون دلار نسبت به هزینه اکتبر افزایش یافت و Skyrizi را از داروی Tremfya شرکت Johnson & Johnson که هزینه تبلیغات تلویزیونیاش به دلیل کاهش ۱۱ میلیون دلار به رتبه دوم اسقطم کرد، پیشی گرفت.
بهعلاوه، در مقایسه با اکتبر، داروی Rinvoq شرکت AbbVie و Caplyta شرکت J&J جایگاههای خود را عوض کردند و به ترتیب مقام سوم و چهارم را در نوامبر به دست آوردند. پس از آن دو محصول تازه وارد به فهرست ماهانه آمدند: Xolair از Novartis و Genentech که سال گذشته برای درمان واکنشهای آلرژیک به برخی غذاها تأیید شد، و Repatha از Amgen که یک دهه است در بازار حضور دارد.
در ادامه، Rexulti از Lundbeck و Otsuka یک رده بالاتر صعود کرد و جای هفتم را به خود اختصاص داد، اگرچه هزینه ماهانهاش کاهش یافت؛ Cobenfy از Bristol Myers Squibb پس از صعود چشمگیر به رتبه ششم در اکتبر، دو رده پایین آمد؛ و Dupixent از Sanofi و Regeneron ثابت ماند و در جای نهم باقی ماند.
در پایان، Zepbound از Eli Lilly به فهرست اضافه شد؛ این دارو برای اولین بار از ژوئن به فهرست ده شرکت برتر بازگشت. این تنها نمایندهٔ دسته داروهای بسیار محبوب GLP‑1 بود که در این فهرست حضور یافت، در حالی که Wegovy نوو نوردیسک که در طول سال حضور مستمر و در اکتبر مقام پنجم داشت، از فهرست سقوط کرد.
در ادامهٔ روندی که در چند ماه اخیر شکل گرفته بود، ده مخارجکننده برتر تبلیغات دارویی تلویزیونی در نوامبر بهطور عمده از بودجهٔ خود برای پخش تبلیغات در طول مسابقات فوتبال حرفهای استفاده کردند. بهجز یک مورد، تمام اعضای گروه برنامهٔ NFL را بهعنوان برنامهٔ اصلی برای صرف هزینهٔ ماهانهٔ خود فهرست کردند؛ مورد استثنا Rexulti بود که تبلیغاتاش در برنامهٔ “CBS Mornings” به اوج رسید.
در ادامه، میتوانید دادههای کامل ده شرکت برتر هزینهگذار تبلیغات دارویی در نوامبر ۲۰۲۵ را که توسط iSpot.TV برای Fierce جمعآوری شده است، مشاهده کنید.
۱. Skyrizi
تغییر جایگاه: یک رده بالاتر
محصول چیست؟ داروی ایمونولوژی AbbVie
هزینه تخمینی تبلیغات ملی تلویزیونی: $56.8 million (از $46.1 million در اکتبر افزایش یافته)
تعداد تبلیغات: پنج (سه مورد پسوریازیس، دو مورد کولیت اولسراتیو یا بیماری کرون)
پرتزینهترین تبلیغ: “In the Picture” (تقریبی $23.5 million)
۲. Tremfya
تغییر جایگاه: یک رده پایینتر
محصول چیست؟ داروی ایمونولوژی Johnson & Johnson
هزینه تخمینی تبلیغات ملی تلویزیونی: $51.8 million (از $62.7 million در اکتبر کاهش یافته)
تعداد تبلیغات: نه (سه مورد پسوریازیس، چهار مورد کولیت اولسراتیو یا بیماری کرون، دو مورد آرتریت پسوریاتیک)
پرتزینهترین تبلیغ: “Relentless Weed” (تقریبی $11.3 million)
۳. Rinvoq
تغییر جایگاه: یک رده بالاتر
محصول چیست؟ داروی ایمونولوژی JAKi AbbVie
هزینه تخمینی تبلیغات ملی تلویزیونی: $38.9 million (از $35 million در اکتبر افزایش یافته)
تعداد تبلیغات: هفت (چهار مورد اکزما، یک مورد کولیت اولسراتیو یا بیماری کرون، دو مورد آرتریت)
پرتزینهترین تبلیغ: “Checklist” (تقریبی $13 million)
۴. Caplyta
تغییر جایگاه: یک رده پایینتر
محصول چیست؟ داروی ضد روانپریشی غیرمتعارف Johnson & Johnson
هزینه تخمینی تبلیغات ملی تلویزیونی: $35 million (از $39.5 million در اکتبر کاهش یافته)
تعداد تبلیغات: سه (دو مورد اختلال دو قطبی، یک مورد افسردگی)
پرتزینهترین تبلیغ: “Let in the Lyte: More of the Lyte” (تقریبی $23.9 million)
۵. Xolair
تغییر جایگاه: در ماه قبل فهرست نشده
محصول چیست؟ آنتیبادی ضد IgE شرکتهای Novartis و Genentech
هزینه تخمینی تبلیغات ملی تلویزیونی: $19 million (از $3.5 million در اکتبر افزایش یافته)
تعداد تبلیغات: سه
پرتزینهترین تبلیغ: “Caregiver” (تقریبی $9.6 million)
۶. Repatha
تغییر جایگاه: در ماه قبل فهرست نشده
محصول چیست؟ داروی کُلسِترول Amgen
هزینه تخمینی تبلیغات ملی تلویزیونی: $17.5 million (از $9.5 million در اکتبر افزایش یافته)
تعداد تبلیغات: دو
پرتزینهترین تبلیغ: “Jerry: Therapy” (تقریبی $11.6 million)
۷. Rexulti
تغییر جایگاه: یک رده بالاتر
محصول چیست؟ داروی نورولوژی Lundbeck و Otsuka
هزینه تخمینی تبلیغات ملی تلویزیونی: $15.8 million (از $18.3 million در اکتبر کاهش یافته)
تعداد تبلیغات: یک (افسردگی)
پرتزینهترین تبلیغ: “Park and Arcade” (تقریبی 15.8 million)
۸. Cobenfy
تغییر جایگاه: دو رده پایینتر
محصول چیست؟ داروی اسکیزوفرنی Bristol Myers Squibb
هزینه تخمینی تبلیغات ملی تلویزیونی: $15.4 million (از $23.2 million در اکتبر کاهش یافته)
تعداد تبلیغات: یک
پرتزینهترین تبلیغ: “Bryan’s Story” (تقریبی $15.4 million)
۹. Dupixent
تغییر جایگاه: بدون تغییر
محصول چیست؟ داروی ایمونولوژی Sanofi و Regeneron
هزینه تخمینی تبلیغات ملی تلویزیونی: $14.2 million (از $17 million در اکتبر کاهش یافته)
تعداد تبلیغات: ده (یک مورد گوارشی، پنج مورد آسم، چهار مورد اکزما)
پرتزینهترین تبلیغ: “Better Days” (تقریبی $5 million)
۱۰. Zepbound
تغییر جایگاه:در ماه قبل فهرست نشده
محصول چیست؟ آگونیست GIP/GLP‑1 شرکت Eli Lilly برای چاقی
هزینه تخمینی تبلیغات ملی تلویزیونی: $12.9 million (از $9.9 million در اکتبر افزایش یافته)
تعداد تبلیغات: پنج
پرتزینهترین تبلیغ: “A Different Way” (تقریبی $4.1 million)