مجله اینترنتی رمز موفقیت

مالزی‌ها از این‌که ستاره موضع‌پردازی محلی، ویدئوی ویروسی گردشگری سنگاپور را ساخته، ناله می‌کنند

کاربران شبکه‌های اجتماعی می‌پرسند چرا مقامات گردشگری مالزی نتوانسته‌اند به‌طور مؤثر از استعدادهای بومی برای ترویج کشور بهره‌برند

دو نما از فیلم کوتاهی که توسط هنرمند موضع‌پردازی مالزی، محمد صوفیان عبدالله، معروف به صوفیانک، به‌همراه سازمان گردشگری سنگاپور ساخته شده است. عکس‌ها: اینستاگرام / sofyank96

یک ویدئوی سفری براق که توسط یک متخصص موضع‌پردازی مالزی برای ترویج سنگاپور ساخته شده بود، به‌سرعت ویروسی شد؛ این مسأله برخی افراد در مالزی را بر آن داشت تا بپرسند چرا نهاد گردشگری کشورشان نتوانسته به همان‌قدر از استعدادهای بومی بهره‌برداری کند.

فیلم یک دقیقه‌ای که به‌همراه سازمان گردشگری سنگاپور (STB) تولید شده است، به حضور محمد صوفیان عبدالله، معروف به صوفیانک، می‌پردازد؛ او با به‌کارگیری افکت‌های خاص خود، سفری با تدوین دقیق در این شهر-دولت را به تصویر می‌کشد.

این ویدئو خالق ۲۹ ساله را نشان می‌دهد — که به‌دلیل ویدئوی‌های موضع‌پردازی‌اش که سلبریتی‌های هالیوودی از جمله پل راد، کریس همسورث و تام کرزر را به تصویر می‌کشند — در حال بازدید از جاذبه‌های مشهور همچون فرودگاه جویل چونگی و مارینا بی است؛ صحنه‌های زاویه‌دار به‌صورت دراماتیک، افکت‌های دیجیتال را با جهان واقعی به‌یک‌دفعه ترکیب می‌کنند.

او این ویدئو را روز شنبه در شبکه‌های اجتماعی به همراه توضیحی منتشر کرد که در آن گفت «یک سفر کوتاه به سنگاپور برای ساخت ویدئوی سفری» بوده و امیدوار بود که بینندگان از آن لذت ببرند. او این سفر را «آرام، متصل و در آرامش» توصیف کرد و افزود که از کشف مکان‌هایی که «بسیاری هنوز از آن‌ها اطلاع ندارند» و چشیدن تمام غذاهای حلال لذت برد.

فیلم بلافاصله به‌دلیل توانایی‌های فنی‌اش تحسین شد. اما در مالزی، موجی از نارضایتی را برانگیخت؛ برخی انتقادات خود را به خالق معطوف کردند، اما بیشتر به مقامات گردشگری کشور هدف قرار دادند.

یک کاربر در شبکه‌های اجتماعی از صوفیان پرسید: «آیا نباید مالزی را تبلیغ می‌کردید، حتی اگر برای تبلیغ کشور خودتان انتخاب نشده‌اید؟»

او پاسخ داد: «البته. به امید خدا، اگر فرصتی برای تیم‌مان برای فیلمبرداری در آینده پیش بیاید، این کار را انجام خواهیم داد.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.