شین دافی از مسافران میخواهد که در پروازها صبر و رفتار مودبانه داشته باشند.

توکسن، آریزونا (KGUN) — حتی در یک روز سفر عادی، مسافران خطوط هوایی دلایل زیادی برای آمادهسازی خود برای مواجهه با مشکلات دارند — یعنی اشتراک هواپیما با افراد عصبانی یا حتی خشونتآمیز. اکنون وزیر حملونقل ایالات متحده از مسافران میخواهد که آرام شوند و نسبت به یکدیگر رفتار مودبانهای داشته باشند.
برج تاریخی فرودگاه بینالمللی توکسن به دوران زمانی برمیگردد که پرواز یک رویداد برازنده بود. افراد شیکپوش میشدند، مهربان، رفتار نیکو و مودبانه داشتند و نسبت به یکدیگر احترام میورزیدند. اکنون وزیر حملونقل ایالات متحده میپرسد: «چرا نمیتوانیم دوباره همانگونه رفتار کنیم؟»
در روزهای اولیه خطوط هوایی، پرواز یک ماجراجویی به شمار میرفت — لحظهای برای ارائه بهترین خود، در دنیایی پر از منسوجات سفید تمیز و خدماتی شیکمانند رستورانهای معتبر.
امروزه، پرواز هنوز یک ماجراجویی است، اما به دلایل نادرست. ادب سقوط کرده؛ و مشتها بهپرواز در میآیند.
وزیر حملونقل شین دافی از مسافران میخواهد که خود را بر پایهٔ سادهای از ادب استوار کنند.
این برای ماکسیمیلیان اسپیگتاس جذاب بهنظر میرسد، اما او میداند که مسافران امروز در دنیایی پر اضطراب پرواز میکنند.
«اغلب مردم وقتی در صف انتظار امنیتی مینشینند، خیلی عصبانی میشوند. وقتی سوار هواپیما میشوید و در جستجوی صندلی هستید… من با Southwest پرواز میکنم. صندلیها تخصیص داده نمیشوند و همه سعی میکنند جا به جایی کنند، و مردم از حضور نوزادان در هواپیما دلشکسته میشوند…»
اما گاهی اوقات جوانان میتوانند به بزرگسالان در مورد چگونگی رفتار در فضای فشاردار هواپیما درس بدهند. هال همیلتون، ۱۰ ساله، میگوید: «اگر شلوغ باشد، به خود بگویید: من میدانم شاید شلوغ باشد، پس باید صبر کنم و در هر شرایطی مهربان باشم.»
و شاید اگر ادب را بهعنوان بار دستی خود همراه داشته باشید، پروازی آرام داشته باشید، حتی اگر این پروازها کمتر از روزهای گذشته مبهوتکننده باشند.