مجله اینترنتی رمز موفقیت

۴ ترفند بازاریابی که در این فصل تعطیلات نباید به آن‌ها دچار شوید

یک کلاژ شامل عکسی سیاه‌سفید از دستی که کیف‌پولی را در برابر یک دایره زرد روشن روی پس‌زمینه قرمز نگه داشته است. پروانه‌های اوریگامی ساخته از اسکناس‌های ۱۰۰ دلاری از کیف‌پول پرواز می‌کنند و نشان می‌دهند که تکنیک‌های بازاریابی می‌توانند مردم را به‌سرعت ترغیب به خرج کردن پول کنند.

سرعت کنید! این علامت شماست! آخرین فرصت! اگر پیام‌های بازاریابی‌ای مانند این‌ها باعث شوند پول از کیف‌پول شما پرواز کند، آن‌ها به‌درستی کار خود را انجام می‌دهند. این نکات می‌توانند به شما کمک کنند تا در برابر پیشنهادهای ساختگی محافظت کنید. Mininyx Doodle/Getty Images

کیت زندگی

در این فصل تعطیلات به این تاکتیک‌های بازاریابی نخورید

در این فصل تعطیلات به این تاکتیک‌های بازاریابی نخورید

تکنیک ۱: ایجاد حس فوریت

زمانی که هنگام خرید با عباراتی نظیر «همین‌اکنون بخرید» یا «تخفیف لحظه‌ای» مواجه می‌شوید، باید محتاط باشید، بر این نکته کارشناسان ما تأکید دارند. فروشگاه‌ها با ایجاد حس فوریت، سعی می‌کنند مصرف‌کنندگان را به تصمیم‌گیری سریع‌تر وادارند، وینز می‌گوید. آنها نمی‌خواهند که شما زیاد درباره خرید فکر کنید.

این استراتژی همچنین بر پایه ترس خریداران از دست دادن فرصت بنا شده است، ویكِس می‌گوید. این باعث می‌شود افراد اینگونه فکر کنند: «اگر این کالا را همین‌اکنون نخرم، دیگر هرگز این تخفیف را نخواهم یافت.»

تکنیک ۲: نمایش «قیمت اصلی»

وقتی برچسب قیمتی می‌بینید که «قیمت اصلی» یک کالای را نشان می‌دهد (مثلاً ۲۰۰ دلار) در کنار قیمت فعلی (مثلاً ۷۵ دلار)، این پدیده به «قیمت‌لنگر» معروف است.

«این کار باعث می‌شود مردم بر قیمت بالاتر تمرکز کنند و در مقایسه با قیمت تخفیفی، به آن چسبیده بمانند»، ویكِس می‌گوید. این می‌تواند محصول را ارزشمندتر به نظر برساند و تمایل شما به خرید را تقویت کند.

در بسیاری از موارد، این «قیمت اصلی» هرگز قیمت واقعی اولیه نبوده است — یا مدت زمان طولانی به این مقدار نرسیده است، ویكِس می‌گوید.

به‌وسیله تمرکز بر قیمت واقعی کالا می‌توانید از این حقه عبور کنید، کارشناسان ما می‌گویند. اگر برچسب قیمت ۷۵ دلار را نشان می‌دهد، خودتان بررسی کنید که آیا این معامله برای شما مناسب است یا نه، صرف‌نظر از آن قیمت اصلی.

تکنیک ۳: افزایش قیمت پایه

یک استراتژی دیگر قیمت‌گذاری که فروشگاه‌ها به کار می‌گیرند، این است که پیش از فصل شلوغ، قیمت پایه یک کالا را بالا می‌برند و سپس تخفیف درصدی بزرگ و جذاب — مانند ۴۰٪ یا ۵۰٪ — ارائه دهند. اما از آنجا که قیمت پایه بیشتر است، ممکن است هزینه کالا همان مقدار هفتهٔ گذشته یا حتی بیشتر باشد. این تاکتیک به «قیمت‌گذاری بالا‑پایین» شناخته می‌شود.

تکنیک ۴: خلق یک فانتزی

بازاریاب‌ها یک فانتزی به شما می‌فروشند: ایدهٔ شام تعطیلاتی کامل که در آن همه با هم هماهنگ‌اند و هیچ‌کس دعوا نمی‌کند. یا تصویری از خود به‌عنوان جذاب‌ترین و بااعتمادترین نسخه‌ی خود.

«تمام این‌ها به جانب آرزوهای ما می‌خورند؛ حس «من همه چیزم را جمع کرده‌ام» را بر پایهٔ تعداد اقلامی که می‌توانیم جمع‌آوری و در سبد خرید خود بگذاریم، تقویت می‌کنند»، وینز می‌گوید.

بنابراین اگر در حین تصور نسخهٔ ایده‌آل از خود یا خانواده‌تان، در حال وارد کردن اطلاعات کارت اعتباری خود هستید، یک لحظه مکث کنید، همان‌طور که کارشناسان ما توصیه می‌کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.