توسط پار کرمانی، KSL.com

نکات کلیدی
- یوتا روز ملی کارآفرینی زنان را گرامیداشت کرد و به درآمد ۱۴ میلیارد دلار کسبوکارهای زنانه برای این ایالت تأکید کرد.
- مرکز زنانکار یوتا تعهد یکسالهای برای حمایت از کارآفرینان زن معرفی کرد.
- این بیانیه خرید از کسبوکارهای زنانه و راهنمایی کارآفرینان زن را در سراسر سال ترویج میکند.
ساللیک سیتی — گامهای اولیه ماری کریفت در دنیای تجارت بهطور کوچک آغاز شد.
«فقط به بقا فکر میکردم، اینکه چگونه میتوانم فرزندانم را غذا بدهم و چگونه میتوانم از حمایتهای رفاهی رها شوم»، کریفت گفت. «این داستان واگن من است، در حومهام با دو نوزاد کوچک، که کلوچه و نان به همسایگان میفروشم.»
از آن آغاز، کسبوکار او بهنام Culinary Crafts اکنون یکی از بزرگترین شرکتهای خدمات پذیرایی در ایالت شده است.
او گفت: «وقتی از مرحله بقا عبور کردم، مهارتهایی که در حال توسعه بودم و تمام فرصتهای باز را شناختم و در نهایت بهمدت ۳۵ سال بهعنوان مدیرعامل شرکت خود فعالیت کردم.»
این تنها یکی از داستانهای موفقیتی بود که روز چهارشنبه بهعنوان رهبران تجاری یوتا در جشن روز ملی کارآفرینی زنان در اتاق تجاری ساللیک سیتی به نمایش گذاشتند. مرکز زنانکار یوتا تعهد یکسالهٔ ایالتی را بهصورت بیانیهای معرفی کرد که از کسبوکارها، افراد و نهادهای دولتی میخواهد در طی یک سال، ده اقدام مشخص را انجام دهند.
آنا ماری والاس، مدیر مرکز زنانکار یوتا گفت: «ما امروز اینجا حضور داریم تا ارزش فوقالعاده کسبوکارهای زنان را بهطور رسمی به رسمیت بشناسیم.»
رهبران اشاره کردند که کسبوکارهای زنانه سالانه ۱۴ میلیارد دلار درآمد تولید میکنند و بیش از ۸۹٬۰۰۰ نفر از ساکنان یوتا را بهکار میگیرند.
سوزان مدسن، عضو هیئت علمی دانشگاه یوتا و مدیر پروژه زنان و رهبری یوتا گفت: «میخواستم تأکید کنم که کسبوکارهای زنانه در یوتا هماکنون ۴۴٪ از تمام صاحبان کسبوکارهای کوچک را تشکیل میدهند؛ که نسبت به ۳۱٪ در سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است. تقریباً ۱۳۰٬۰۰۰ کسبوکار زنانه در یوتا وجود دارد که حدود ۹۰٪ آنها هیچ کارمند اضافی ندارند، که این ویژگی متفاوتی نسبت به مردان است.»
او به دسترسی منصفانه به تامین مالی، مربیان و کمبود آگاهی در زمینه آموزشهای تجاری و منابع، بهعنوان برخی از چالشهای کارآفرینان زن در یوتا و سراسر کشور اشاره کرد.
مدسن گفت: «مهم است که توجه داشته باشیم این کسبوکارها صرفاً سرگرمی نیستند. برای اکثر این زنان، کسبوکارها بهمنظور تأمین خانواده و پرداخت هزینههای مسکن، غذا و دیگر هزینههای اساسی عمل میکنند.»
لوری استرینگام، عضو شورای شهرستان که با ابتکار حمایت زنان دانشگاه یوتا، A Bolder Way Forward، همکاری میکند، عوامل اقتصادی فعلی را مورد بحث قرار داد.
استرینگام توضیح داد: «ما با مشکلات زیادی و کاهش بودجههای دولتی مواجه هستیم و کسانی که بهطور مستقیم تحت تأثیر این مشکلات قرار میگیرند، زنان، کودکان و والدین تنها هستند. تعداد زیادی از این افراد در شهرستان ساللیک حضور دارند.»
طبق گفته استرینگام، شهرستان برنامههای جدیدی اجرا نمیکند، اما از منابع موجود برای ایجاد شتاب برای برخی از ابتکاراتی که بیانیه به آنها فراخوان میکند، استفاده میکند.
استرینگام بیانیه را بهمانند یک دستگاه بخاری مقایسه کرد و تأکید کرد که این ابتکار «تنها برای زنان و دختران نیست.»
او گفت: «با حل مشکلات یک گروه، همه را ارتقا میدهیم.»
آنجلا براون، ناشر و مالک مجله SLUG و مؤسس Craft Lake City است. او گفت که در دوران کودکی خود در یوتا «جایگاهی نداشت» و مجله SLUG به او کمک کرد تا با افراد همفکر ارتباط برقرار کند و پذیرش بیابد.
پس از کار بهعنوان عکاس و ویراستار موسیقی برای این مجله، براون در نهایت مسئولیت مجله را بر عهده گرفت و بهمدت ۲۵ سال است که این شرکت را مدیریت میکند.
براون گفت: «این تفاوت روش کار مردان و زنان است. من فکر نمیکنم مردان نخواهند از کارآفرینان زن حمایت کنند، بلکه دسترسی ندارند و نمیدانند چگونه. بهطور اجتماعی، مردان در زمین گلف تجارت میکنند و زنان لزوماً در آن فضا یا مکانها حضور ندارند که برخی از این گفتگوها در آنجا رخ میدهد. فکر میکنم مردان باید این واقعیت را درک کنند و برای خروج از این فضاها کار کنند یا زنان را دعوت به این فضاها کنند.»
او مأموریت خود را این دانسته است که افراد جامعه را بهسوی خلاقیت و کارآفرینی توانمند سازد.
یکی از این کارآفرینان، سورهت رلیهآ، ۲۳ سالهای که در ساندی بزرگ شده و بهعنوان دستیار اجرایی در Craft Lake City کار میکند.
رلیهآ در سن ۱۹ سالگی کسبوکار خود به نام Curio را راهاندازی کرد؛ تقویمهای دستساز را بهصورت محدود تولید میکرد. او بهتازگی به هدف فروش ۱۰۰ تقویم دست یافت و بیشتر کسبوکار خود را از طریق اینستاگرام انجام میدهد.
رلیهآ گفت: «من فکر میکنم در این جلسه جوانترین فرد هستم، اما دیدن گروهی قدرتمند از زنان که دور هم جمع میشوند و از یکدیگر حمایت میکنند و جامعه خلاقین مالکان کسبوکار در یوتا را ارتقا میدهند، واقعا انگیزهبخش است.»
بیانیهای که روز چهارشنبه معرفی شد، از افراد میخواهد تا با انجام اقدامات زیر از زنان در زمینه تجارت حمایت کنند:
- خرید از سه کسبوکار زنانه.
- راهنمایی یک کارآفرین زن حداقل به مدت سه ساعت.
- ترویج یک کسبوکار زنانه.
- حمایت مالی یا اهدای کمک به سازمانی که از کارآفرینان زن پشتیبانی میکند.
- حمایت یا اجرای سیاستهایی که موانع بر سر راه زنان را کاهش میدهند.
- ارجاع یک کسبوکار زنانه برای فرصتهای مالی.
عکسها

نکات کلیدی این مقاله با کمک مدلهای زبانی بزرگ تهیه شد و توسط تیم تحریریه ما مرور گردید. خود مقاله بهصورت کامل توسط انسان نوشته شده است.