مجله اینترنتی رمز موفقیت

بوی تند مترو با عطر دلپذیر در اولین «تبلیغ بویایی» جایگزین شد

تبلیغ جدیدی در ایستگاه مترو گراند‌سنترال هوای فضا را با یک رایحه فصلی می‌پراند

پوستری با متن «یک رایحه جدید را متوجه می‌شوید؟» در ایستگاه گراند‌سنترال، چهارشنبه ۱۹ نوامبر ۲۰۲۵، نیویورک به نمایش گذاشته شده است. (عکس AP/Yuki Iwamura)
پوستری با متن «یک رایحه جدید را متوجه می‌شوید؟» در ایستگاه گراند‌سنترال، چهارشنبه ۱۹ نوامبر ۲۰۲۵، نیویورک به نمایش گذاشته شده است. (عکس AP/Yuki Iwamura) (کپی‌رایت ۲۰۲۵ Associated Press. همه حقوق محفوظ است.)

مترو شلوغ نیویورک معمولاً مسافران را با ترکیبی تند از بوی صنعتی و بدن‌پوشی مواجه می‌کند؛ اما در این فصل جشن‌ها، هیچ ایستگاهی این بوی ناخوشایند را ندارد.

اکنون بخشی از ایستگاه گراند‌سنترال تجربه‌ای کاملاً متفاوت ارائه می‌دهد: هوا پر از بوی وانیل و صنوبر تازه است.

تمام این کار به لطف یک کمپین تبلیغی نوآورانه توسط Bath & Body Works است که به‌صورت فعال عطر را در طول ماه نوامبر بر روی سکو شاتل خیابان ۴۲ پخش می‌کند. در حالی که بسیاری از مسافران به این بوی تازه بی‌خبر می‌مانند، منبع این رایحه از پخش‌کننده‌های بویی است که به‌طور مخفیانه روی تیر فولادی بالای سکو و در طول دیوارهای تونل متصل نصب شده‌اند.

کسانی که به سمت بالا نگاه می‌کنند می‌توانند این دستگاه‌ها را ببینند که حباب‌های واضحی از بخار را منتشر می‌کنند. Bath & Body Works برآورد می‌کند که تا پایان ماه، بین ۲۰ تا ۳۰ پوند (حدود ۹ تا ۱۴ کیلوگرم) عطر پخش خواهد شد.

فردی که از پشت پوسترهای تبلیغاتی Bath & Body Works در ایستگاه گراند‌سنترال عبور می‌کند، چهارشنبه ۱۹ نوامبر ۲۰۲۵، نیویورک. (عکس AP/Yuki Iwamura)
فردی که از پشت پوسترهای تبلیغاتی Bath & Body Works در ایستگاه گراند‌سنترال عبور می‌کند، چهارشنبه ۱۹ نوامبر ۲۰۲۵، نیویورک. (عکس AP/Yuki Iwamura) (کپی‌رایت ۲۰۲۵ Associated Press. همه حقوق محفوظ است.)

جرومر موری، مسافر گفت: «بوی این بهتر از بوی معمولی تونل‌های شهر نیویورک است که معمولاً می‌شنویم». «پس بله، من ازش قدردانی می‌کنم.»

این ناحیه یکی از شلوغ‌ترین قسمت‌های مرکز حمل‌ونقل است؛ مردم به‌سرعت در حال انتقال به‌و‌از شاتل میدان تایمز هر چهار تا پنج دقیقه هستند.

کیلی رودریگز، مسافر ۲۳ ساله، بوی آن را «رایحه صنوبر، بسیار کریسمسی» توصیف کرد؛ این نظر توسط بسیاری از مسافران بیان شد. کاتلین باپتیست، ۶۰ ساله، افزود که این بوی او را به «نرم‌کننده‌های پارچه» یادآور می‌شود.

افرادی که از پشت پوسترهای تبلیغاتی Bath & Body Works در ایستگاه گراند‌سنترال عبور می‌کنند، چهارشنبه ۱۹ نوامبر ۲۰۲۵، نیویورک. (عکس AP/Yuki Iwamura)
افرادی که از پشت پوسترهای تبلیغاتی Bath & Body Works در ایستگاه گراند‌سنترال عبور می‌کنند، چهارشنبه ۱۹ نوامبر ۲۰۲۵، نیویورک. (عکس AP/Yuki Iwamura) (کپی‌رایت ۲۰۲۵ Associated Press. همه حقوق محفوظ است.)

رایحه آن به حدی ملایم است که برخی مسافران گفتند در حین عبور از این فضا آن را حس نکردند. اگر پوستر توضیح‌دهنده‌ای که این یک تبلیغ Bath & Body Works است را نبیندید، می‌توان آن را با عطر دیگری که مسافر دیگر استفاده می‌کند، اشتباه گرفت.

سازمان حمل‌ونقل متروپولیتن (MTA)، که مترو و اتوبوس‌های شهر را مدیریت می‌کند، می‌گوید این اولین کمپین تبلیغی از این نوع در داخل شبکه حمل‌ونقل است که هدف آن ایجاد جریان‌های درآمدی جدید می‌باشد. به‌منظور جلوگیری از هرگونه واکنش منفی، این نهاد سال گذشته یک آزمایش پایلوت تبلیغات بویایی را در ایستگاه‌های کوئینز و بروکلین اجرا کرد تا ایمنی را ارزیابی و بازخورد جمع‌آوری کند؛ این اطلاعات توسط مری جان، مدیر امور تجاری سازمان، اعلام شده است.

مری جان می‌گوید که تا به حال این سازمان هیچ شکایتی دریافت نکرده است.

جیمی سوهوسکی، مدیر ارشد بازاریابی Bath & Body Works، گفت زنجیره خرده‌فروشی برای این کمپین «Fresh Balsam» را انتخاب کرده است چون یکی از بوی‌های نمادین و محبوب فصل تعطیلات این برند است و به‌طور مداوم محبوب می‌ماند. او افزود گراند‌سنترال گزینهٔ طبیعی‌ای بود، زیرا تعداد زیادی از مسافران هنگام اتصال به قطارهای دیگر از این ایستگاه عبور می‌کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.