مجله اینترنتی رمز موفقیت

ده کتاب برتر کسب‌وکار سال ۲۰۲۵ توسط کارشناس CX

نوشته شِپ هیکن، مشارکت‌کننده.

ده کتاب برتر کسب‌وکار شِپ هیکن برای ۲۰۲۵
ده کتاب برتر کسب‌وکار شِپ هیکن برای ۲۰۲۵
شِپ هیکن

همین موقع که جمعه سیاه و دوشنبه سایبری در راهند، این فهرست از کتاب‌های تجاری مورد علاقه‌ام که امسال خوانده‌ام را برایتان آماده کرده‌ام. یک کتاب ویژه می‌تواند هدایای ایده‌آلی برای رئیس یا همکار باشد. اگر می‌خواهید هدیه‌تان شخصی باشد (که حتماً باید باشد)، می‌توانید با یک یادداشت دست‌نویس داخل کتاب، آن را سفارشی کنید. پس فهرست کتاب‌های سال ۲۰۲۵ (به ترتیب حروف الفبا برحسب نام نویسنده) در ادامه آمده است:

  1. تحویل WOW: فرهنگ به‌عنوان کاتالیزور موفقیت پایدار نوشته ریچارد فین (Fast Company Press) — من همیشه از یادگیری از مدیران ارشد شرکت‌های موفقی که به تجربهٔ فوق‌العادهٔ مشتری شهرت دارند، لذت می‌برم. فین رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل پیشین گروه Royal Caribbean است. آیا بیشتر نیازی به گفتن است؟ از رهبر سازمانی در صنعت مسافرتی رقابتی بی‌نظیر یاد بگیرید که یک شرکت کوچک با تنها سه کشتی که حدود ۷۰۰ مسافر داشتند را به یکی از سودآورترین خطوط کروز دنیا تبدیل کرد. امروز این شرکت بیش از ۶۰ کشتی دارد، از جمله بزرگ‌ترین کشتی جهان، «آیکون دریاها» که ساخت آن ۲ میلیارد دلار هزینه داشته و بیش از ۷۶۰۰ مسافر را در خود جای می‌دهد!
  2. ده چیز که از شما متنفرند: راهنمای CX برای رهبران نوشته لنس گرانر (American Real Publishing) — لنس گرانر پیشتر معاون اجرایی ارشد CX در Mastercard بوده است. علاوه بر این، او برای برندهایی چون دیزنی و ریتز‑کارلتون کار کرده است. تجربهٔ او اعتبار کتاب را تشکیل می‌دهد. با صداقت کامل، آنقدر از این کتاب خوشم آمده که دعوت به نوشتن پیشگفتار آن را پذیرفتم. موضوع کتاب را می‌توان در شش کلمه خلاصه کرد: «تجربه را بهبود بدهید، مشتری را نگه دارید.»
  3. تجربه‌های استثنایی: پنج اهرم لوکس برای ارتقاء تمام جوانب کسب‌وکار شما نوشته نین جیمز (Page Two) — زمانی که به کسب‌وکارهای لوکس فکر می‌کنید، برندهایی مانند ریتز‑کارلتون، گوچی و پرادا به ذهن می‌رسند؛ اما جیمز می‌گوید (و ثابت می‌کند) که لوکس بودن به میزان هزینه‌ای که می‌گیرید نیست، بلکه در نحوهٔ رفتار شما با مشتریان نهفته است. هر شرکت می‌تواند از «پنج اهرم لوکس» او برای ارتقای تجربهٔ مشتری به سطحی استثنایی استفاده کند.
  4. اثر تعامل: ایجاد تجارب که ارتباط را تقویت می‌کند، اعتماد می‌سازد و اقدام را الهام می‌بخشد نوشته استیو اسپنلگر (Forefront Books) — نویسنده پیش از این معلم مدرسه بود و اکنون به معلمان و کارآفرینان می‌آموزد چگونه دانش‌آموزان، کارمندان و مشتریان خود را درگیر کنند و تجربه‌ای را که او «بهترین روز تمام‌زمان» می‌نامد، خلق کنند. با استفاده از مطالعات موردی شامل برندهای معتبری مانند Chewy.com، او نشان می‌دهد که چطور می‌توانیم همهٔ ما تجارب خاطره‌انگیزی بسازیم که اعتماد را تقویت و ارتباطات را ایجاد می‌کند.
  5. ایمیل‌های شیطان در نیمه‌شب: چه چیزهایی رهبران خوب می‌توانند از روسای بد یاد بگیرند نوشته میتا مالیک (Wiley) — با نوشتن دربارهٔ تجارب واقعی خود، مالیک نکات رهبری را بر پایهٔ ۱۳ رئیس بد، از جمله خودش، به اشتراک می‌گذارد. این داستان‌ها سرگرم‌کننده‌اند و مملو از درس‌های رهبری دربارهٔ چگونگی جلوگیری از تبدیل شدن به رئیس بدی هستند که همه از کار با او متنفرند.
  6. سودهای پیش‌بینی‌پذیر: تبدیل کسب‌وکار از فروش تک‌مره به درآمد مکرر با عضویت‌ها و اشتراک‌ها نوشته استو مک‌لارن (Hay House LLC) — مدل کسب‌وکار عضویت یا اشتراک، فروش یک‌باره را به تجارت مداوم و تکراری تبدیل می‌کند. مک‌لارن نشان می‌دهد که چگونه می‌توانید تقریباً هر کسب‌وکار را به مدلی تبدیل کنید که درآمدی ثابت و پیش‌بینی‌پذیر تولید می‌کند.
  7. تقویت‌شده: قدرت شگفت‌انگیز رهبری مثبت بر تیم‌های خط مقدم نوشته راین مینتون (Streamline Books) — نویسنده پیشینه‌ای در مدیریت هتل‌ها و رهبری تیم‌های خط مقدم دارد. او بینش‌های رهبری ساده ولی قدرتمندی ارائه می‌دهد که تجربهٔ کارمندان و مشتریان را به‌طور چشمگیری بالا می‌برد.
  8. جسورانه: چگونه انسان‌ها در جهانی بازاریابی مبتنی بر هوش مصنوعی پیروز می‌شوند نوشته مارک شافر (Schaefer Marketing Systems) — نویسنده یک «دستگاه نوشتن» است که پیوسته کتاب‌هایی می‌نویسد که تقریباً همیشه در صدر فهرست کتاب‌های پیشنهادی من قرار می‌گیرند. «جسورانه» کتابی دیگر برنده است که نکات و بینش‌های مفیدی برای تقویت تلاش‌های بازاریابی‌تان در دنیایی که «در سر و صدای تولید شده توسط هوش مصنوعی غرق است»، ارائه می‌دهد.
  9. پیشنهاد مهمان‌نوازی: داستان امیدبخشی از آنچه وقتی از روی سخاوت زندگی، کار و عشق می‌کنیم، رخ می‌دهد نوشته تیلور اسکات (Matt Holt) — این یک داستان تمثیلی است که روایت می‌کند چگونه یک کارمند شغل خود را ترک کرد و به هتل‌داری پرداخت که هم به مهمانان و هم به کارمندان خود اهمیت می‌داد. این داستان به رهبران هر صنعتی می‌آموزد چگونه فرهنگی بسازند که در آن کارمندان خوشبخت‌تر، درگیرتر و احساس ارزشمندی کنند.
  10. معمای رشد: مدیریت برند شما زمانی که مشتریان مختلف چیزهای متفاوتی می‌خواهند نوشته آنی ویلسون و رایان هامیلتون (Harvard Business Review) — زیرنویس این کتاب کنجکاوی من را برانگیخت. همان‌گونه که یک شرکت گسترش می‌یابد و بازارها و مخاطبان جدیدی برای فروش پیدا می‌کند، خطر از دست دادن مشتریان فعلی وجود دارد. این کتاب پر از مطالعات موردی جذاب، سرگرم‌کننده و کاربردی است که به شما کمک می‌کند به رشد بپردازید و مشتریان موجود را حفظ کنید.

و این همان فهرست ده کتاب برتر من برای سال ۲۰۲۵ است. با نزدیک شدن به خریدهای تعطیلاتی و تخفیفات، زمان عالی‌ای است تا برای کسی در محیط کار، چه رئیس، همکار یا مشتری، هدیه‌ای انتخاب کنید. کتاب هدیه‌ای است که به‌طور مداوم می‌بخشد و رشد شخصی و شغلی را ترویج می‌کند. تعطیلات خوش!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.