مجله اینترنتی رمز موفقیت

چرا شرکت‌ها ارتباطات و برند را تحت یک رهبری یکپارچه ادغام می‌کنند

تصویر یک تابلو نام با علامت‌های نقل‌قول به‌جای نام
تصویر: سارا گریلو/Axios

یک عنوان جدید CCO+ در حال محبوب شدن در صنعت است: رئیس ارشد ارتباطات و برند.

چرا مهم است: هوش مصنوعی در حال تغییر نحوه‌ای است که مصرف‌کنندگان برندها را کشف می‌کنند و تحریم‌ها با سرعت انتشار یک پست در شبکه‌های اجتماعی گسترش می‌یابند؛ به همین دلیل تیم‌های ارتباطات به‌عنوان نگهبانان واقعی برند ظاهر می‌شوند.

وضعیت فعلی: بر اساس تحلیلی از Heidrick & Struggles که با Axios به اشتراک گذاشتند، در میان شرکت‌های Fortune 1000، ۸۴ نفر از مدیران عنوانی شامل ارتباطات و بازاریابی یا ارتباطات و برند دارند.

  • به‌عنوان مثال، رهبران ارتباطات در IBM، Dropbox، Anthropic و GM نیز بر برند شرکت‌های خود نظارت می‌کنند.
  • کریستین دئوت‌مایر، شریک مدیریتی جهانی در حوزه بازاریابی، فروش و استراتژی در Heidrick & Struggles می‌گوید: «با گسترش نفوذ ذینفعان فراتر از سهامداران و شامل کارمندان، مشتریان، شرکا و جوامع می‌شود، شرکت‌ها به نیاز به رهبری یکپارچه پی می‌برند».
  • هوش مصنوعی این ضرورت را تشدید می‌کند و مالکیت و شکل‌دادن به روایت برند را ضروری می‌سازد، به‌گونه‌ای که هیچ چیزی برای تفسیر باقی نمی‌ماند.

میان‌متن: تصمیمات به‌ظاهر ساده بازاریابی می‌توانند طوفان سیاسی ایجاد کنند؛ همان‌طور که اخیراً در مورد American Eagle، Cracker Barrel و Bud Light مشاهده شد.

  • آشلی لیننباخ، شریک در PLBsearch می‌گوید: «این واقعیت برخی از سطوح اجرایی را وادار کرده است تا بازنگری کنند که کدام عملکرد مسئول برند، خلاقیت و پیام‌رسانی است».
  • او افزود: «محیط فعلی ذینفعان و سیاسی طلب می‌کند هر کسی که مسئول برند است، هنگام برنامه‌ریزی این کمپین‌ها، ذهنیت مدیریت ریسک داشته باشد».

آنچه می‌گویند: «آیا شرکت تحت نظارت عمومی شدیدی است؟ آیا مجموعه‌ای پیچیده از ذینفعان دارد؟» گیل تیفورد، مدیر اجرایی در True Search می‌پرسد. «می‌توان استدلال کرد که اعتماد در تمام کسب‌وکارها بسیار مهم است، اما برخی کسب‌وکارها که در آن‌ها اعتبار برند به‌طرز چشمگیری در خط است، اهمیت بیشتری دارد.»

  • او اضافه می‌کند: در این موارد، احتمالاً شاهد کمتر بودن جزایر اطلاعاتی (سایلوی‌ها) خواهید بود.

بله، اما: نیاز به عملکردهای تخصصی مانند بازاریابی محصول، تولید تقاضا و بازاریابی رشد همچنان باقی است، به گفته کارشناسان.

چیزی که باید مراقبش باشید: OCR به‌تازگی شرکت‌های Fortune 1000 را بررسی کرد و دریافت که نقش‌های CCO+ بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۴ حدود ۸۸٪ رشد داشته‌اند؛ این روند ادامه دارد.

«فکر می‌کنم مساله به افراد و اولویت‌ها برمی‌گردد»، تیفورد می‌گوید. «آیا این شخص مشاور مورد اعتماد مدیرعامل و همتراز مورد اعتماد در سطح اجرایی است؟ آیا می‌داند چگونه تیم‌هایی که قبلاً به‌صورت جزایر اطلاعاتی (سایلوی) کار می‌کردند، متحد کند؟ آیا حساسیت‌های فرهنگی یا سیاسی را درک می‌کند؟ آیا می‌داند جایگاه برند در جهان چیست؟ این همان‌چیزی است که مورد نیاز است.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.