
- آشوک الوسوامی، رئیس هوش مصنوعی تسلا، به کارکنان هشدار داد که سال ۲۰۲۶ سالی دشوار خواهد بود؛ این هشدار در جلسهٔ کلی مطرح شد.
- تسلا زمانبندیهای جسورانهای برای تولید ربات Optimus و گسترش سرویس روباتتاکسی تعیین کرده است.
- بسته پاداشی ایلان ماسک بر موفقیت روباتتاکسی و ربات Optimus متکی است.
اگر در تیمهای هوش مصنوعی تسلا مشغول به کار هستید، سال آینده «سختترین سال» زندگیتان خواهد بود.
این گفته از سوی معاون نرمافزار هوش مصنوعی شرکت، آشوک الوسوامی، است که ماه گذشته در جلسهای کلی برای کارکنان تیمهای Autopilot و Optimus تسلا سخنرانی کرد.
الوسوامی گفت که سال ۲۰۲۶ آزمون کلیدی برای خودروساز خواهد بود؛ این اطلاعات از منابع داخلی به دست آمده است. او به کارکنان گفت که باید انتظار داشته باشند که بهمراتب سختتر از همیشه کار کنند تا به اهداف شرکت برسند.
یک نفر گفت که هدف این جلسه، یک «فریاد تشویقی» بوده است.
رهبران مختلف بخش هوش مصنوعی در طول جلسهای نزدیک به دو ساعت با کارکنان صحبت کردند؛ این موضوع توسط منابع داخلی گزارش شد.
به کارکنان زمانبندیهای جسورانهای برای تولید ربات Optimus و اهدافی برای سرویس روباتتاکسی تسلا اختصاص داده شد. در حالی که تسلا برای راهاندازی روباتتاکسیها در سراسر کشور و افزایش تولید روبات انساننمای شرکت بهسرعت پیش میرود، این دو بخش در مرکز بزرگترین شرطهای ایلان ماسک قرار دارند.
الوسوامی و یک سخنگوی تسلا به درخواست برای اظهار نظر پاسخ ندادند.
ماسک در تماس مالی تسلا در ماه اکتبر اعلام کرد که شرکت قصد دارد سرویس روباتتاکسی خود را تا پایان سال ۲۰۲۵ در هشت تا ده شهر بزرگ فعال کند. او همچنین گفت که هدف شرکت داشتن بیش از هزار وسیلهی درخواستسفر در جادهها تا پایان سال است.
داستانهای Inside Business ساختارهای داخلی شرکتها را از سیلیکونولی تا والاستریت نشان میدهد که امروز جهان ما را شکل میدهند.
در همین حال، ماسک اعلام کرد که تسلا هدف دارد تولید ربات Optimus را به اواخر سال ۲۰۲۶ شروع کند.
او در تماس اکتبر گفت: «این افزایش سرعت تولید برای رسیدن به سطح سالانه یکمیلیون واحد زمان میبرد، زیرا به همان سرعت کمترین، نادانترین و کمشانسترین مورد از میان ۱۰٬۰۰۰ آیتم منحصر به فرد حرکت خواهد کرد.»
سهامداران تسلا در اوایل این ماه بستهای از پاداشهای مالی برای ماسک تصویب کردند که میتواند او را به اولین تریلیونر جهان تبدیل کند. این بسته شامل چندین هدف بلندپرسانه برای روباتتاکسی و ربات Optimus است، از جمله مستقر کردن یک میلیون روباتتاکسی در جادههای عمومی و یک میلیون ربات انساننما.
در آن زمان، چندین مشاور جبران خدمت به Business Insider اطلاع دادند که بسته پاداشی ماجراجویانه ماسک برای این صنعت غیرمعمول است و میتواند کلیدی برای حفظ تمرکز این میلیاردر بر تسلا باشد.
ماسک در اکتبر به شوخی گفت که برای ساختن «ارتش روباتها» به سهام اضافی تسلا نیاز دارد؛ چرا که اگر «تاثیر قوی» بر شرکت نداشته باشد، این کار برای او راحت نیست.
تیم Autopilot تسلا که در همان فضای اداری تیم Optimus مستقر است، مدتهاست که یکی از برنامههای با بالاترین اولویت شرکت محسوب میشود. این تیم عمدتاً از سایر مهندسان جدا نگه داشته میشود و ساختار سازمانی آن بهصورت محرمانه حفظ میشود؛ Business Insider پیش از این گزارش کرده بود.
این تیم بهخاطر کارکردن در ساعات طولانی شناخته شده است و از زمان تأسیس خود، جلسات هفتگی با ماسک برگزار میکند؛ این اطلاعات پیش از این توسط کارکنان به Business Insider منتقل شد.
الوسوامی در اوایل سال جاری پس از خروج معاون روبات Optimus، میلان کوواک، نقش رهبری را در تیم Optimus بر عهده گرفت. از آن زمان، شرکت تمرکز تیم را به سمت رویکردی محور دوربین بیشتر تغییر داده است؛ مشابه روش آموزش نرمافزار Full Self‑Driving.
تیم Optimus تسلا نیز بهصورت هفتگی با مدیرعامل ملاقات میکند. ماسک در اکتبر گفت که جلسات منظم با این تیم در روزهای جمعه برگزار میشود؛ «گاهی تا نیمهشب ادامه مییابد».
آیا در تسلا کار میکنید یا نکتهای دارید؟ برای تماس با این گزارشگر از طریق ایمیل به gkay@businessinsider.com یا سیگنال به شماره ۲۴۸‑۸۹۴‑۶۰۱۲. از یک ایمیل شخصی، دستگاه غیرکاری و وایفای غیرکاری استفاده کنید؛ در اینجا راهنمای ما برای بهاشتراکگذاری امن اطلاعات.