مجله اینترنتی رمز موفقیت

رتبه‌بندی: برندهایی که بیشترین ارزش افزوده را در سال 2025 به‌دست آوردند

مقاله/ویرایش:

  • Govind Bhutada

گرافیک/طراحی:

  • Amy Realey

برای مشاهده تصاویر مشابه این، به برنامه Voronoi مراجعه کنید.

از این تجسم استفاده کنید

رتبه‌بندی: برندهایی که بیشترین ارزش افزوده را در سال 2025 به‌دست آوردند

تصاویر مشابه این را از بسیاری از تولیدکنندگان داده در برنامه Voronoi مشاهده کنید. آن را به‌صورت رایگان برای iOS یا Android دانلود کنید و نمودارهای شگفت‌انگیز مبتنی بر داده‌ها را از منابع معتبر مختلف کشف کنید.

نکات کلیدی

  • Microsoft در سال 2025 بزرگ‌ترین افزایش مطلق ارزش برند را تجربه کرد و ارزش برند آن $120.6 میلیارد ارتقا یافت.
  • ارزش برند NVIDIA تقریباً دو برابر شد و از $44 میلیارد به $87.9 میلیارد رسید.
  • غول‌های فناوری فهرست را به تصرف خود درآوردند؛ گوگل، اپل و آمازون همگی بیش از $45 میلیارد ارزش برند اضافه کردند.

علی‌رغم نوسانات اقتصاد جهانی، شرکت‌های پیشرو در حوزه فن‌آوری در سال 2025 شاهد تقویت ارزش برندهای خود بودند؛ این رشد با نوآوری‌های هوش مصنوعی، گسترش اکوسیستم‌های دیجیتال و تجدید اعتماد سرمایه‌گذاران همراه شد.

این اینفوگرافیک، بر پایه داده‌های Brand Finance، ده برند برتری که بین سال‌های 2024 و 2025 بیشترین ارزش افزوده را کسب کردند نشان می‌دهد.

کدام برندها در سال 2025 بیشترین ارزش افزوده را کسب کردند؟

ده برند برتر در مجموع بیش از $450 میلیارد ارزش برند نسبت به سال 2024 اضافه کردند و غول‌های فناوری جایگاه برتری در این فهرست داشتند.

شرکت افزایش ارزش برند 2024–2025 (دلار) ارزش برند 2024 (دلار) ارزش برند 2025 (دلار)
Microsoft $120.6 میلیارد $340.4 میلیارد $461.1 میلیارد
Google $79.5 میلیارد $333.4 میلیارد $413.0 میلیارد
Apple $57.9 میلیارد $516.6 میلیارد $574.5 میلیارد
Amazon $47.5 میلیارد $308.9 میلیارد $356.4 میلیارد
NVIDIA $43.4 میلیارد $44.5 میلیارد $87.9 میلیارد
Walmart $40.3 میلیارد $96.8 میلیارد $137.2 میلیارد
TikTok / Douyin $21.6 میلیارد $84.2 میلیارد $105.8 میلیارد
Facebook $15.7 میلیارد $75.7 میلیارد $91.5 میلیارد
State Grid Corporation of China $14.5 میلیارد $71.1 میلیارد $85.6 میلیارد
Bank of China $13.4 میلیارد $50.5 میلیارد $63.8 میلیارد

Microsoft با افزایش $120.6 میلیارد پیشتاز شد؛ این رشد احتمالاً ناشی از گسترش ابزارهای هوش مصنوعی همچون Copilot بود.

گوگل و اپل به‌تبع ادامه دادند و به‌ترتیب $79.5 میلیارد و $57.9 میلیارد ارزش افزوده کسب کردند. گوگل از رشد قوی درآمدهای تبلیغاتی بهره‌مند شد، در حالی که اپل به‌دلیل گسترش خدمات و اکوسیستم محصولی خود، به‌صورت مقاوم ماند.

NVIDIA سریع‌ترین رشد را در این فهرست داشته‌است؛ ارزش آن با افزایشی برابر $43.4 میلیارد (۹۷.۵٪ نسبت به ۲۰۲۴) رشد کرده است، چرا که این شرکت برتری خود را در زمینه تراشه‌های هوش مصنوعی و فناوری مراکز داده تقویت کرده است.

بهبود ارزش برند در خرده‌فروشی

در حوزه خرده‌فروشی، Walmart و Amazon نیز افزایش‌های چشمگیری ثبت کردند.

Amazon که هم در حوزه فناوری و هم خرده‌فروشی فعالیت می‌کند، ارزش برند خود را با $47.5 میلیارد ارتقا داد. ارزش برند Walmart نیز با $40.3 میلیارد افزایش یافت و پس از آن رشد $21.6 میلیارد TikTok نشان‌دهنده تداوم نفوذ این پلتفرم در میان مخاطبان جوان است.

بیشتر بدانید در برنامه Voronoi

اگر از این پست لذت بردید، به بخش «برندهای با ارزش‌ترین جهان در سال ۲۰۲۵» در Voronoi، برنامه جدید Visual Capitalist، سر بزنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.