مجله اینترنتی رمز موفقیت

DoorDash سریع‌ترین برند رشد سال بود: گزارش

برندهای مختلف حوزه سلامت و تناسب اندام نیز بر اساس داده‌های Morning Consult رشد کردند، در حالی که برندهای بازی‌سازی محبوبیت بیشتری در میان نسل X پیدا کردند.

به‌نظر می‌رسد که آمریکایی‌ها در این سال به‌ شدت به خدمات تحویل سفارش‌ها وابسته شده‌اند.

طبق گزارش سالانه «سریع‌ترین برندهای در حال رشد ۲۰۲۵» منتشر شده توسط Morning Consult، DoorDash بیشترین جهش را در سطح تمایل به خرید در میان بزرگسالان آمریکایی تا کنون در این سال داشته است؛ این گزارش که حدود ۵٬۰۰۰ برند را ردیابی می‌کند، DoorDash را در صدر می‌نویسد. در سال قبل، لیست توسط WNBA در رأس قرار داشت و در سال ۲۰۲۳ ChatGPT مقام اول را به خود اختصاص داد.

«یکی از نکاتی که در گزارش‌های مالی DoorDash در این سال به‌ چشم می‌خورد این است که آن‌ها به‌ طور گسترده‌ای از محبوبیت گسترش به حوزه‌های غیررستورانی صحبت می‌کنند»، بوئبی بلنچارد، مدیر ارشد توسعه مخاطبان در Morning Consult و نویسنده این گزارش، در مصاحبه‌ای با Marketing Brew گفت. «این حوزه برای آن‌ها به‌ یک خط تجاری رو به رشد تبدیل شده و آن‌ها به‌ عنوان یک پلتفرم تجارت محلی در حال توسعه هستند و دیگر صرفاً یک پلتفرم تحویل غذا نیستند.»

علاوه بر تمایل به خدمات تحویل، این گزارش چندین نکته دیگر درباره عادات خرید آمریکایی‌ها آشکار کرد؛ از جمله علاقه عمومی به پروتئین و ترجیحات متفاوت سرگرمی‌ها بر پایه نسل.

سفارش‌ها: DoorDash با افزایش ۶٫۳۹ نقطه درصدی در تمایل به خرید از سه‌ماهه اول تا سوم، صدر فهرست سریع‌ترین برندهای در حال رشد را به خود اختصاص داد؛ بخشی از این ارتقا به‌دلیل گسترش پایگاه مصرف‌کنندگان این شرکت در میان نسل X، نسل بومر و خانوارهای متوسط‑درآمد بود.

  • سرویس تحویل در میان مردان و مصرف‌کنندگانی که در خانوارهای با درآمد سالانه بین ۵۰٬۰۰۰ تا ۹۹٬۹۰۰ دلار هستند، رتبهٔ اول را به خود اختصاص داد.
  • در میان نسل بومر، این برند دومین سریع‌ترین رشد را داشت، و در میان نسل X در رتبهٔ ششم قرار گرفت.
  • بر اساس داده‌های Morning Consult، بومرهایی که نیت خرید DoorDash را نشان می‌دهند، معمولاً در جوان‌ترین بخش این نسل قرار دارند، بیشتر احتمال طلاق یا بیوه بودن دارند و سرمایه‌گذاری‌ها و درآمد قابل استفاده بیشتری دارند.

بلنچارد گفت: «با پیشرفت سن، ممکن است توان حرکتی‌شان کاهش یابد، ممکن است مشکلات بهداشتی داشته باشند، شاید نتوانند به‌ طور مکرر بیرون بروند یا غذا بپزند و خدمات تحویل می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا در جمعیت مسن، استقلال خود را حفظ کنند».

فروش‌ها: Fruit of the Loom در میان تمام بزرگسالان در سال جاری دومین برند سریع‌ترین رشد را به خود اختصاص داد و در رتبهٔ سوم TikTok Shop قرار گرفت. رشد TikTok Shop در این فهرست نشان‌دهندهٔ تغییر گسترده‌ای در جامعه به سمت خرید از طریق شبکه‌های اجتماعی است؛ از ۱۱ درصد در ابتدای سال ۲۰۲۳ به تقریباً ۲۰ درصد در سال جاری افزایش یافته است، طبق گزارش.

بلنچارد گفت: «تجارت الکترونیک در برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی جایگزین تجارت الکترونیک در وب‌سایت برندها نیست، بلکه آن را تکمیل می‌کند. برندهایی که حضور فعالی در TikTok ندارند، احتمالاً فرصت‌های مهمی را از دست می‌دهند».

شکل‌گیری: برندهای ماستنی Siggi’s و Activia هر دو در رتبه‌بندی ۲۰ برتر سال جاری ظاهر شدند؛ Siggi’s در رتبهٔ هفت‌ام برابر با برند لوازم ورزشی با مجوز Fanatics قرار گرفت و Activia در رتبهٔ هفده‌ام برابر با Barbie. این دو تنها برندهای ماستنی در فهرست نبودند: Danone در میان افرادی که حداقل ماهانه از TikTok استفاده می‌کنند، پانزدهمین برند سریع‌ترین رشد را داشت، در حالی که Chobani برابر UberEats در رتبهٔ شانزدهم قرار گرفت. شرکت فناوری پوشیدنی Whoop در رتبهٔ چهارده‌ام کل فهرست قرار گرفت. این نکات به سمت تمرکز فزاینده‌ای بر سلامت در میان آمریکایی‌ها و محبوبیت رو به رشد محصولات پروتئینی در میان نسل Z اشاره دارد.

به‌نظر می‌رسد افراد خانواده‌هایی با درآمد سالیانه بالای ۱۰۰٬۰۰۰ دلار، علاقهٔ خود به تناسب اندام را به سطح بالاتری ارتقاء داده‌اند: مسابقات طولانی‌مسیر Ironman و زنجیرهٔ باشگاه‌های Gold’s Gym هر دو در میان ۲۰ برند برتر این جمعیت قرار گرفتند.

سطح‌بندی: در حالی‌که افراد با درآمدهای بالا به‌ سمت باشگاه‌ها می‌روند، نسل X کنسول‌های گیمینگ خود را تقویت می‌کند. بر اساس فهرست، Nintendo در رتبهٔ نهم برای نسل X قرار گرفت و Call of Duty در رتبهٔ دوم. نسبت نسل X که گفتند حداقل یک بار در هفته بازی‌های کنسولی انجام می‌دهند، در سال ۲۰۲۵ نسبت به ۲۰۲۴ پنج درصد افزایش یافت و نسبت به ۲۰۲۲ بیش از ۱۰ درصد رشد کرد، بر اساس اطلاعات Morning Consult؛ فرکانس بازی‌کردن آن‌ها در میان نسل‌ها سریع‌ترین رشد را دارد.

علاوه بر بازی‌های ویدئویی، این گزارش نشان می‌دهد که نسل X ممکن است به بازی‌های بسکتبال علاقه داشته باشد. برند Jordan نایک در رتبهٔ هفدهم بین این گروه قرار گرفت؛ افرادی که شاید به دوران درخشان مایکل جردن با تیم شیکاگو بولز در دههٔ ۹۰ میلادی بخاطر بسپارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.