مجله اینترنتی رمز موفقیت

10 سخن هوشمندانه از محمد علی کِلِی

محمد علی یکی از بزرگترین و برجسته‌ترین اسطوره‌های بوکس در همه‌ی زمانها است و دارای رکورد شگفت‌آور 56 پیروزی در کارنامه خود می‌باشد. او طوری در رینگ بوکس مبارزه می‌کرد که به اعتقاد بیشتر مردم شبیه به خودکشی می‌نمود؛ بهرحال، نحوه نگرش ذهنی‌اش او را به سمت حماسه‌آفرینی و پیروزی هدایت می‌کرد. بیرون از رینگ، محمد علی بخاطر رفتار پرجذبه‌اش شناخته شده بود، و با منش بشردوستانه‌ای که داشت در خدمت میلیونها انسان در سراسر جهان بود. این قهرمان نام‌آشنا نه تنها همه‌ی مخاطبانش را با روحیه‌ی ورزشکاری‌اش بلکه با سخنان گزیده‌اش شگفت‌زده می‌کرد، در اینجا 10 سخن از محمد علی که مطمئناً منبع سرشاری از انرژی که حین تغییر دیدگاه شما به سمت بهتر شدن به کمکتان می‌آید را بیان می‌کنیم.

کسی که در سن پنجاه سالگی دنیا را مشابه بیست سالگی‌اش می‌نگرد، سی سال از عمر خود را هدر داده است.

در این سخن، محمد علی بیان می‌کند که زندگی سراسر ادراک است، و همچنان که رشد می‌کنید، تجربیات شما باید منجر به تغییر و اصلاح دیدگاه شما نسبت به زندگی گردد، و به چشم‌انداز وسیعتر و معقولانه‌تری دست یابید. بهرحال، اگر دنیا را با همان چشم سنین جوانی ببینید، متاسفانه کاملاً در رکود به سر بردید و رشد و توسعه‌ای در خودتان نداشتید.

بی‌ایمانی منجر به ترس از مواجهه با چالشهای زندگی می‌شود؛ و من به خودم ایمان دارم.

برای دستیابی به هرگونه موفقیت، باید از دو صفت اصلی برخوردار باشید، ایمان، و اعتقاد راسخ به خودتان. کسی که اعتماد به نفس داشته و خودش را باور داشته باشد، ایمان لازم برای غلبه بر چالشهای بازدارنده از زندگی رویایی‌اش را بدست خواهد آورد.

کسی که اشتیاق کافی برای ریسک کردن نداشته باشد هیچ کاری در زندگی از او ساخته نیست.

اگر ریسک‌پذیر نباشید، هرگز یک زندگی واقعی نخواهید داشت. برای استفاده از شانسهای زندگی و غلبه بر ترس، محمد علی عنوان می‌کند که باید “اشتیاق” داشته باشید، بدون آن، هرگز اعتماد به نفس لازم برای خروج از کنج آرامش و مواجهه با چالشها را بدست نخواهید آورد.

من از هر لحظه‌ی تمرین متنفر بودم، اما می‌گفتم، “تسلیم نشو. الان این سختی را تحمل کن و باقی عمرت را مثل یک قهرمان زندگی کن.

این سخن از محمد علی بیان می‌کند که در طول مسیر رویاهایتان، باید از خود فداکاری نشان دهید، و کارهای سخت و طاقت‌فرسا انجام دهید. در مورد محمد علی، موضوع بر سر تمرین بود، اما او با نگاه به آینده به کارش متمرکز می‌شد و می‌دانست که قهرمان شدن برای او مهمتر از باقی چیزهاست و نیاز به کار سخت دارد.

من می‌دانم مقصدم کجاست و حقیقت را نیز می‌دانم، و مجبور نیستم همانی که شما می‌خواهید باشم. من در انتخاب خود آزادم.

برای غلبه بر خودتان، باید خودتان باشید، و دقیقاً کاری که آرزویش را دارید بکنید. نمی‌توانید به چیزهایی که دیگران در مورد شما فکر می‌کنند گوش کنید، بجای آن به ندای قلبتان گوش کنید و کاری کنید که حقیقتاً شما را شاد می‌کند. محمد علی این را می‌دانست و این رفتار را پیشه‌ی خود ساخت و همواره پیرو این بینش بود.

فقط مردی که طعم شکست را چشیده است توانایی غلبه بر نفس خویش را دارد و با کمی نیروی اضافه‌تر مسابقه‌ی مساوی را به یک برد شیرین تبدیل می‌کند.

متاسفانه، اغلب باید ضرباتی به ما وارد شود تا نیرویی که در وجود ما نهفته است بیدار شود. وقتی کسی مفهوم شکست را احساس کند، به ذهنیت نترسیدن از هیچ چیز و هیچ کس و نداشتن چیزی برای از دست دادن و چیزهای زیادی برای بدست آوردن می‌رسد! این حالت اعتماد به نفس و شجاعتی به وی می‌دهد که ناممکن را ممکن می‌سازد.

کوهستان سختی که باید صعود کنید شما را از پا نمی‌اندازد؛ بلکه سنگریزه‌ی داخل کفشتان شما را از پا می‌اندازد.

استرس و نگرانی در مورد مسائل کوچک و کم‌اهمیت معمولاً ذهن را به تحلیل می‌برد. بهرحال، ما طوری عمل کرده و رفتار می‌کنیم که انگار مسئله‌ی بزرگی در پشت هدف بزرگ ما قرار دارد، اما در حقیقت همیشه چیزهای کوچک هستند که سرنوشت نبرد را تعیین می‌کنند.

من فوق‌العاده هستم، من حتی قبل از اینکه بدانم هستم این را می‌گفتم.

یک ابزار قدرتمند برای داشتن منش متعالی، وانمود کردن به بزرگی و برتری است. هر شخصیتی که آرزو دارید در این دنیا باشید، باید طوری عمل کرده و رفتار کنید که همین الان آن شخصیت را دارید. محمد علی به جاه‌طلبی‌هایش تاکید داشت، طوری که بارها و بارها به خودش تاکید می‌کرد که شخص فوق‌العاده‌ای است، و در عمل هم در بوکس به آن دست یافت.

چیزی که مرا به پیش می‌برد اهداف است.

بدون داشتن اهداف، مسلماً راهی پیش روی‌تان ندارید، مقصدی ندارید و به احتمال زیاد کارهایتان به شکست می‌انجامد. با داشتن اهداف، زندگی‌تان دارای جهت، مقصود، و مفهوم است. هدف داشته باشید تا نیازها و خواسته‌های خود را دریابید و به نتایج دلخواهتان برسید. بخاطر بسپرید، هدف نداشتن مثل شرکت در مسابقه‌ای است که خط پایان ندارد بنابراین برنده‌ای هم نخواهد داشت.

کسی که تصویری از خواسته‌هایش نداشته باشد، مثل پرنده‌ای بدون بال است.

وقتیکه از تصویرسازی ذهنی برای تصور خواسته‌هایتان و بدست آوردن آن در ذهن استفاده می‌کنید، به معنای واقعی کلمه روند دستیابی و به واقعیت درآوردن آنها را تسریع کرده‌اید. بدون داشتن تصویر ذهنی، فاقد توانایی لازم برای دیدن آنچه آرزوی داشتن آن را دارید هستید. در نهایت این تصویر ذهنی است که انسان را در مسیر مسابقه به پیش می‌برد و این از منطق هم بالاتر و مهمتر است.

این هم از 10 سخن قدرتمند، گلچین شده از قهرمان جهانی، کسی که با شور و شوق، شجاعت، و پشتکار خود دنیا را تکان داد. شگفت‌آور نیست که محمد علی به قله‌های موفقیت دست یافت، او هوشمندی و دانش فراوانی داشت، و مهمتر از آن، او آنچه را که آموخته بود بکار بست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.