مجله اینترنتی رمز موفقیت

از صفر شروع کنید و به استقلال مالی برسید

آیا می‌خواهید به استقلال مالی برسید؟ بیشتر از 80% از میلیونرهای خودساخته از هیچ و حتی کمتر از هیچ شروع کردند. من (برایان تریسی) با این موضوع کاملاً آشنا هستم چون وقتی بزرگ می‌شدم و در سی و چند سالگی بودم، هیچگونه پول یا پس‌اندازی نداشتم که حتی بخواهم کاری را شروع کنم. به نظر می‌رسید حتی کمتر از اندازه‌ای که هزینه‌ها و قبضها را پرداخت کنم بدست می‌آوردم و همیشه بدهکار بودم.

برای فرصتها آماده باشید

حتی اگر یک فرصت خوب تجاری برایم پیش می‌آمد، هیچ کاری نمی‌توانستم بکنم. همچنانکه شروع به مطالعه در مورد موفقیتهای مالی میلیونرهای خودساخته نمودم، متوجه شدم که تقریباً همۀ اطرافیان من در همان قایق من گرفتار بودند.

رسیدن به ثروت واقعی و یک ثروتمند واقعی شدن در حد یک رویای دور از دسترس بود و کمترین احتمال ممکن برای نیل به این آرزو وجود داشت. شاید شما هم در همین وضعیت باشید و مبلغ قبضهای شما بیشتر از درآمد شما باشد.

به ارقام بنگرید

علم آمار کمی ترسناک است. برحسب آمار شرکتهای بیمه، از هر 100 نفری که به سن بازنشستگی می‌رسند، فقط یک نفر ثروتمند خواهد بود. چهار نفرشان استقلال مالی خواهند داشت؛ پانزده نفرشان پس‌انداز قابل قبولی کنار می‌گذارند. و 80 نفر دیگر نیازمند حقوق بازنشستگی بوده یا هنوز کار می‌کنند یا حتی ورشکسته هستند—یعنی این است سرنوشت این مردم بعد از سالها کار با درآمد خوب در این جامعه پیشرفته! خوب چرا این اتفاق می‌افتد؟

چرا مردم در فقر بازنشسته می‌شوند

دو دلیل اصلی برای بازنشستگی در فقر وجود دارد. اول اینکه، آنها هرگز تصمیم نمی‌گیرند ثروتمند بازنشسته شوند. آنها آرزو دارند و امید دارند و دعا می‌کنند، ولی هرگز تصمیم صریح و قاطعی نمی‌گیرند که کاری بکنند. دوم اینکه، حتی اگر آنها تصمیم به بازنشستگی با ثروت بگیرند، آنقدر تعلل می‌کنند که دیگر خیلی دیر است. جالبه که همیشه دلایل خوبی هم برای این تعلل می‌آورند.

با آرزو و تصمیم راسخ شروع کنید

اگر واقعاً و خالصانه می‌خواهید فرصتها را بقاپید، به استقلال مالی برسید و ثروتمند بازنشسته شوید، چهار گام اساسی وجود دارد که باید بردارید. گام اول آرزو کردن است. باید بقدری مشتاق باشید که خود را عمیقاً به آن متعهد بکنید و به هرگونه فداکاری لازم تن دهید. گام دوم تصمیم است. باید همین الان تصمیم بگیرید که هرآنچه لازم است، هرقدر هزینه دارد، هرقدر دور باشد، برای رسیدن به هدفتان از خودتان مایه بگذارید.

اراده و انضباط مالی را در خود پرورش دهید

گام سوم اراده است، باید به هدفتان پاینبد باشید و علیرغم همه موانع و مشکلات ایمانتان سست نشود و خود را ملزم به رسیدن به هدفتان بکنید. و گام چهارم انضباط است—انضباطی که باید در خود بپرورانید تا عادتهای خوب و لازم برای رسیدن به استقلال مالی را فرا گیرید و به آنها عمل کنید. اینها چهار گام هستند، آرزو، تصمیم، اراده، انضباط. و می‌توانید موفقیت‌تان در آینده را با نمره دادن به خودتان با مقیاس ده نمره برای هرکدام اندازه‌گیری کنید.

از کجا شروع کنید: به استقلال مالی دست پیدا کنید

دو چیز است که می‌توانید بلافاصله ایده‌تان را به عمل برسانید:

اول، همین حالا، تصمیم بگیرید که می‌خواهید به استقلال مالی برسید، مهم نیست ابتدای امر چه موانعی سر راهتان قرار دارد. سپس آنرا بنویسید، طرحی بریزید و هر روز روی آن کار کنید.

دوم، از پیش تصمیم بگیرید که با هر گونه مانع یا شکستی مقابله می‌کنید و از پیش رو برمی‌دارید. هیچوقت تسلیم نخواهید شد. آنقدر به پیشروی ادمه خواهید داد تا در نهایت به هدفتان برسید.

از مطالعه این مقاله که در مورد رسیدن به استقلال مالی و اینکه چگونه می‌توانید برای بازنشستگی آماده باشید است سپاسگذارم. لطفاً به اشتراک بگذارید و نظرتان را بیان کنید.

منبع : briantracy.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.